Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γιάννης Μασούτης: Ο Βορειοελλαδίτης που «ξεκλείδωσε» την αγοράς της Αττικής

Ο διευθύνων σύμβουλος της «Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.» μιλά στον Τύπο Θεσσαλονίκης ...

Συνέντευξη στη Μαρία Κουζούφη

Για τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας για το 2018 και για τα επόμενα βήματα μετά την εξαγορά της Προμηθευτικής, μιλά στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο διευθύνων σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., κ. Γιάννης Μασούτης. Η εταιρεία που στην πορεία 42 χρόνων κατάφερε να γίνει κυρίαρχη στη Βόρεια Ελλάδα φέτος "ξεκλείδωσε" την αγορά της νότιας Ελλάδας με την επέκταση στην Αττική, ενώ στο "στόχαστρό" της βρίσκονται ακόμη η Πελοπόννησος αλλά και για πολλά νησιά του Αιγαίου. Ο κ. Μασούτης μοιράζεται μαζί μας το πως η εταιρία, που εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα της το 1975 στην οδό Κ. Κρυστάλλη, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης και σήμερα θεωρείται ένα πραγματικό success story, κατάφερε να ανταπεξέλθει στην οικονομική κρίση των τελευταίων ετών. Υπογραμμίζει ότι το μότο που έχει εδώ χρόνια είναι ότι "η δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας". Θεωρεί σημαντικό πλεονέκτημα την ελληνική ταυτότητα της εταιρείας, το γεγονός ότι στηρίζει Έλληνες παραγωγούς και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.  Μιλά ακόμη για την εικόνα του λιανεμπορίου σήμερα, αλλά και για το πόσο άλλαξε η κρίση τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.

Η Ελλάδα εδώ και οκτώ χρόνια βιώνει μία πρωτοφανή κρίση που έχει οδηγήσει σε χιλιάδες λουκέτα και τεράστια αύξηση της ανεργίας. Θα θέλαμε να μοιραστείτε μαζί μας πώς η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. κατάφερε όχι μόνο να ανταπεξέλθει σε αυτές τις συνθήκες αλλά και να αναπτυχθεί σε έναν τόσο ανταγωνιστικό κλάδο, όπως το λιανεμπόριο τροφίμων.

Η εταιρεία ξεκίνησε το 1976. Έχει σταθερή παρουσία στο χώρο και αναπτυξιακή πορεία 42 χρόνων. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχει βιώσει διάφορες καταστάσεις και ανταπεξήλθε σε όλες συνεχίζοντας την πορεία της. Αυτό έγινε και τώρα. Μείναμε σταθεροί στο πρόγραμμά μας, προσπαθήσαμε και καταφέραμε να προστατέψουμε τους εργαζόμενους. Δημιουργήσαμε συνθήκες ανάπτυξης σε συνθήκες αγοράς πολύ δύσκολες.

Πρόσφατα άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για την Μασούτης Α.Ε. με την εξαγορά της Προμηθευτικής Τροφίμων Α.Ε. και την επέκταση στην Αττική. Για ποιους λόγους προβήκατε σε αυτήν την κίνηση και πού πιστεύετε πως θα οδηγήσει; Επιπλέον, τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σε επίπεδο επενδύσεων;

Η εταιρεία στην πορεία 42 χρόνων κατάφερε να γίνει κυρίαρχη στη Βόρεια Ελλάδα. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες  Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Βορείου Αιγαίου. Η επέκταση στην Αττική ήταν η φυσική εξέλιξη του αναπτυξιακού μας σχεδίου και μόλις δόθηκε η κατάλληλη ευκαιρία, πραγματοποιήθηκε. H εταιρεία αναπτύσσεται τώρα και στην Αττική και την Άνδρο. Διαθέτει δίκτυο με συνολικά 330 καταστήματα. Απασχολεί 8.100 εργαζόμενους.

Σκοπεύουμε μέσα σε τρία χρόνια να διαθέτουμε στην Αττική 100 καταστήματα. Το δίκτυο σούπερ-μάρκετ στην πρωτεύουσα θα υποστηριχθεί σε επίπεδο logistics τόσο μέσα από τις αποθήκες, που έχει η Προμηθευτική στην Αθήνα, όσο και από το υπερσύγχρονο Logistics-Center μας στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης. Για το 2019 ο κύκλος εργασιών του ομίλου προβλέπεται ότι θα φτάσει τα 850 εκατ. ευρώ. Στον επενδυτικό τομέα φέτος, είναι προφανές ότι ρίχνουμε όλο το βάρος μας στην Αθήνα, ενώ μέχρι στιγμής έχουμε ανοίξει μόνο ένα καινούργιο Μασούτης στην Θάσο και ένα στο Παλαιό Φάληρο. Η ανάπτυξη μας είναι επικεντρωμένη για το 2018 στην Αττική, είτε με νέα σημεία, είτε ενδεχομένως και με κάποια άλλη εξαγορά αργότερα.

Η αγορά της νότιας Ελλάδας «ξεκλειδώνει» για την Μασούτης μετά την επέκταση μας στην Αττική. Μας ενδιαφέρει και η Πελοπόννησος, καθώς οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, εάν χρησιμοποιήσουμε ως βάση την Αττική. Επίσης και για πολλά νησιά του Αιγαίου, στα οποία δεν έχουμε παρουσία, είναι πολύ πιο εύκολη η πρόσβαση σε αυτά από την Αθήνα. Τα νέα καταστήματα θα αρχίσουν σταδιακά να αυξάνουν τον τζίρο τους, καθώς θα αποδίδουν όλες οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, που κάνουμε καθημερινά πράξη στην Μασούτης.

Η Μασούτης είναι μια ελληνική εταιρεία που βραβεύεται κάθε χρόνο για το εργασιακό της περιβάλλον. Ποια είναι η φιλοσοφία σε αυτόν τον τομέα που κάνει την εταιρεία σας να ξεχωρίζει;

Ότι η δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας, το μότο που έχουμε χρόνια τώρα. Είναι αυτό που καλλιέργησε ο πατέρας μου Διαμαντής Μασούτης και αποτελεί αρχή μας. Δίνουμε προτεραιότητα στους ανθρώπους μας, λειτουργούμε σαν μια οικογένεια. Για αυτό και οι διακρίσεις αυτές έχουν διάρκεια. Δεν διακριθήκαμε μόνο μία χρονιά αλλά 7 συνεχόμενες στην Ελλάδα και 6 και στην Ευρώπη ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον. Φροντίζουμε για τους ανθρώπους μας, τη διαρκή εκπαίδευσή και ανάπτυξή τους.

Η ιστορία της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. είναι γνωστή στους Θεσσαλονικείς και τους Βορειοελλαδίτες ως ένα πραγματικό success story της περιοχής μας. Πώς το αντιλαμβάνεστε εσείς αυτό και ποιοι είναι οι επόμενοι επενδυτικοί στόχοι της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.;

Είμαστε κοντά στον άνθρωπο, κοντά στον καταναλωτή. Ακούμε τις ανάγκες του, προσπαθούμε να τις ικανοποιήσουμε. Είμαστε πλέον το πιο οικονομικό σούπερ μάρκετ για τον καταναλωτή, σε περίοδο που έχει δυνατότητα να ερευνήσει και να συγκρίνει. Η ελληνική ταυτότητα της εταιρείας είναι σημαντικό πλεονέκτημα, γιατί οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι είμαστε ελληνική εταιρεία, ότι στηρίζουμε Έλληνες παραγωγούς, απασχολούμε 8.100 εργαζόμενους, αναπτυσσόμαστε δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Όλα αυτά δημιουργούν μια αξιόπιστη εικόνα που είναι απολύτως αληθινή. Μιλάμε τη γλώσσα τους, τους καταλαβαίνουμε, κάνουμε το καλύτερο για αυτούς και στηρίζουμε την οικονομία σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τη χώρα.

Το επενδυτικό μας πλάνο για το 2018 θα κινηθεί περίπου στα ίδια με πέρυσι επίπεδα. Έχουμε προβλέψει 50 εκατ. ευρώ για προωθητικές ενέργειες, ενώ παράλληλα δρομολογούμε νέες επενδύσεις συνολικού ύψους πάνω από 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων και ανακαινίσεις ήδη υπαρχόντων καταστημάτων με βάση το νέο περιβάλλον αγορών Μασούτη που έχουμε δημιουργήσει.

Επιδιώκουμε να κατέχουμε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε κάθε περιοχή που αναπτυσσόμαστε. Διεκδικούμε νέο τζίρο και μερίδια αγοράς με ανάπτυξη σε νέες αγορές.

Να πάμε λίγο και στα γενικά της οικονομίας; Τώρα που η Ελλάδα έχει βγει τυπικά από τα μνημόνια, έπειτα από οκτώ δύσκολα χρόνια, ποιες είναι οι επιχειρηματικές προσδοκίες για την επόμενη μέρα;

Έχει δημιουργηθεί ένα κλίμα αισιοδοξίας. Ωστόσο, θα πρέπει να φανεί με αποτελέσματα όπως αύξηση επενδύσεων, αύξηση θέσεων εργασίας, αύξηση εισοδημάτων των Ελλήνων. Πρέπει να δούμε κάτι να αλλάζει και αυτό θα γίνει όταν οι συνθήκες αλλάξουν πραγματικά.

Πόσο άλλαξε η κρίση τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων και πώς ανταποκρίνονται σε αυτές τις αλλαγές οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ; Πόση ήταν η μείωση του τζίρου στη λιανική πώληση τροφίμων τα χρόνια της κρίσης;

Το βασικότερο κριτήριο επιλογής των καταναλωτών τα χρόνια της κρίσης παραμένει αυτό της «τιμής-προσφοράς». Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του καταναλωτή σήμερα είναι η χαμηλή δαπάνη και το κυνήγι προσφορών. Εξάλλου, οι προσφορές αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους πλέον για να επισκεφτούν ένα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές. Οι επισκέψεις γίνονται πλέον εβδομαδιαίως σε τουλάχιστον 3 διαφορετικούς προορισμούς. Οι εταιρείες που θα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν σε χαμηλές τιμές και να κάνουν ελκυστικές προσφορές θα συνεχίσουν να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους.

Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρία μας προκειμένου να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της όπως είπα πριν, σκοπεύει να διαθέσει 50 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες.

Το λιανεμπόριο θα εξακολουθήσει να αλλάζει. Το οκτάμηνο έκλεισε με αύξηση 1%, ενώ συνολικά η χρονιά αναμένεται να «κλείσει» με στα ίδια με πέρυσι περίπου επίπεδα.

Αναμένεται σημαντική επιστροφή μερίδας καταναλωτών από τα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ ταυτόχρονα αναμένεται ο ανταγωνισμός να γίνει ακόμη πιο έντονος και αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό. Φαίνεται ότι στη νέα χρονιά θα επιβιώσουν όσοι έχουν χαρτογραφήσει την αγορά και μιλούν διαφορετικά σε κάθε καταναλωτή και όχι μόνο μέσω των μαζικών προσφορών.

Κύριε Μασούτη έχετε παράλληλα και την ιδιότητα του προέδρου του ΕΒΕΘ. Με αυτόν τον θεσμικό σας ρόλο ποιες πιστεύετε ότι είναι οι αναπτυξιακές προοπτικές της Θεσσαλονίκης; Μπορεί να γίνει πραγματικότητα αυτό που τόσα χρόνια ακούμε για οικονομικό και εμπορικό κέντρο των Βαλκανίων και αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις;

Με τη βοήθεια όλων των μελών του Δ.Σ. προσπαθούμε να  αναλάβουμε σημαντικές πρωτοβουλίες που θα αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες, προς τα μέλη μας, υπηρεσίες αλλά και θα προασπίσουν τα συμφέροντά τους. Υποβάλλουμε προτάσεις στην Πολιτεία που αφορούν στα καθημερινά προβλήματα των επιχειρήσεων. Το ΕΒΕΘ παρέχει πληροφόρηση προς τα μέλη του, ενώ ταυτόχρονα διοργανώνει σεμινάρια συμπληρωματικής κατάρτισης και ενημερωτικές εκδηλώσεις. Σκοπεύουμε να αναλάβουμε δράσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των μελών μας, τόσο μέσα από σχετικές εκδηλώσεις όσο και μέσα από διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και εκθέσεων αλλά και δικτύωση των επιχειρήσεων μελών μας.  Για το σκοπό αυτό, θα συνεργαστούμε στενότερα με άλλα ευρωπαϊκά επιμελητήρια και επιχειρηματικούς φορείς αξιοποιώντας ήδη υπάρχοντα δίκτυα που δημιούργησε το ΕΒΕΘ στα πλαίσια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

Η Θεσσαλονίκη για πολλά χρόνια έμεινε πίσω και έχει χάσει πολλές ευκαιρίες λόγω των ελλείψεών της σε υποδομές. Τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην προώθηση μεγάλων ζητημάτων της πόλης μας και αναφέρομαι στην παραχώρηση του λιμανιού, του αεροδρομίου, αλλά και στην επανεκκίνηση των έργων του μετρό.

Επάνω σε αυτούς τους πυλώνες θα στηριχτεί η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορυδαλλός: «Έφοδος» με αστυνομικούς σκύλους – Είχαν ναρκωτικά, κινητά, μαχαίρια
Ειδική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε το πρωί από την αστυνομία στις φυλακές – Δικογραφίες σε 5 έγκλειστους
Κορυδαλλός: «Έφοδος» με αστυνομικούς σκύλους – Είχαν ναρκωτικά, κινητά, μαχαίρια