Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Σιδηροδρομικό Μουσείο σχεδιάζεται στη δυτική είσοδο της πόλης

Ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για έργα στη Β. Ελλάδα και για αναβάθμιση υπηρεσιών προς επιβάτες ...

Της Μαρίας Κουζούφη 

Μέχρι τα τέλη του έτους, ίσως και λίγο νωρίτερα, αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα, ώστε ο άξονας Θεσσαλονίκη-Αθήνα να διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του, γεγονός που θα επιτρέψει να μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού με τρένο στις 4,5 ώρες περίπου. Ωστόσο, το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά είναι ένας χρόνος που αναμένεται να «πιαστεί» μέσα στο 2019, καθώς θα πρέπει να τελειώσει πρώτα το έργο της σηματοδότησης.

Τα παραπάνω επεσήμαναν ο Πρόεδρος του Οργανισμού κ. Γιώργος Κακουλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, οι οποίοι, παρουσία και άλλων στελεχών του ΟΣΕ, είχαν χθες το βράδυ συνάντηση με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της παρουσίας του ΟΣΕ στην 83η ΔΕΘ.

Για το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Αναφορά έγινε και στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στην δυτική είσοδο της πόλης. Η διοίκηση του ΟΣΕ θα έχει στα τέλη αυτού του μήνα ή στις αρχές του επόμενου, συνάντηση με τον δήμο Θεσσαλονίκης προκειμένου να υπάρξει προγραμματική συμφωνία των δυο μερών με τις βασικές αρχές και τους άξονες συνεργασίας. Το μουσείο σχεδιάζεται να δημιουργηθεί δίπλα στο χώρο που θα κατασκευαστεί και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, στον παλαιό εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης, με πρόσβαση από την οδό Καλού. Για το μουσείο θα αξιοποιηθεί υφιστάμενο ιστορικό βιομηχανικό κτίριο, το οποίο θα ανακατασκευαστεί ενώ θα διαμορφωθεί και ο περιβάλλον χώρος, ο οποίος θα επικοινωνεί με το χώρο του μουσείου Ολοκαυτώματος. Ο στεγασμένος μουσειακός χώρος θα είναι περίπου 800-1000 τ.μ..

«Θέλουμε να συνδέσουμε το παρελθόν και το μέλλον του σιδηροδρόμου, να διασωθεί η ιστορία του σιδηροδρόμου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφάνης, ενημερώνοντας ότι στο νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ θα υπάρχει τμήμα Μουσειακού Σιδηροδρομικού Υλικού.

Σχεδιασμός έργων στη Β. Ελλάδα

Ο σχεδιασμός έργων στη Β. Ελλάδα από τον ΟΣΕ περιλαμβάνει:

-Ενεργοποίηση σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών - Υποδομών και Δήμους της Θεσσαλονίκης του σχεδίου δημιουργίας του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της πόλης, που βασίζεται σε σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη υπάρχει.

-Διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια (Βόλος, Καβάλα, κ.λ.π).

-Ολοκλήρωση μελετών της Νέας Χάραξης Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Νέας Καρβάλης (γεωτεχνικές έρευνες, σήραγγες, τεχνικά κ.λ.π.).

Ωρίμανση των ήδη εκπονηθέντων από τον ΟΣΕ, προκαταρκτικών μελετών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτ. Μακεδονίας (Γιαννιτσά, Έδεσσα κ.λ.π.).

Το εντυπωσιακό περίπτερο του ΟΣΕ στην 83η ΔΕΘ

Ένα ταξίδι από το παρελθόν στο μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου έχουν στο μεταξύ την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι επισκέπτονται το περίπτερο του ΟΣΕ στην 83η ΔΕΘ, το οποίο εγκαινιάστηκε την Κυριακή παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπροσώπων πλήθους φορέων.

Η αρχιτέκτων εικαστικός κυρία Δήμητρα Μαρίνη γράφει μεταξύ άλλων για το Περίπτερο: Ο επισκέπτης βρίσκεται μπροστά στη ρεαλιστική αναπαράσταση της σήραγγας του Καλλίδρομου, διανύοντας τα 9,2 χλμ στα οποία εκτείνεται. Λίγο πιο δίπλα, ο χώρος της αποβάθρας, ως τόπος χρονικής και χωρικής μετάβασης, του επιτρέπει να συμμετεχει στην οπτική εμπειρία, να γίνει μέρος αυτής, να καθίσει στην αποβάθρα, να ακούσει τους ήχους της, να αγγίξει τα δομικά υλικά. Στον ίδιο χώρο τοποθετείται το Κοσμοσκόπιο, ένα διαδραστικό εικαστικό έργο.

Το περίπτερο του ΟΣΕ στη ΔΕΘ επισκέφθηκε το Σάββατο και ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη. Ο κ. Τσίπρας συνεχάρη τη διοίκηση του Οργανισμού για την παρουσία της στην Έκθεση και τόνισε ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό στοιχείο του σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ (στο κέντρο) και ο διευθύνων σύμβουλος (δεξιά) με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Πιτσιόρλα

Αναβάθμιση υπηρεσιών προς επιβάτες

Ο ΟΣΕ αναδιοργανώνεται και αναβαθμίζει το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους επιβάτες στους σταθμούς, ενώ υλοποιεί σχέδιο δράσεων προκειμένου να καταστήσει το σιδηρόδρομο βασικό εργαλείο ανάπτυξης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό προχωρεί το σχέδιο αναβάθμισης των υπηρεσιών προς τους επιβάτες, αρχικά στους μεγάλους σταθμούς της χώρας με τις εξής προτεραιότητες:

1. Δημιουργείται υπηρεσία άμεσης δράσης με αποκλειστική ευθύνη την βελτίωση των υπηρεσιών στους σταθμούς, την άμεση επίλυση προβλημάτων διαχείρισης , συντήρησης και φύλαξης και της άμεσης αποκατάστασης βλαβών ( ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες, φωτισμοί, τουαλέτες κ.λ.π.).

2. Εκσυγχρονίζονται τα οπτικο-ακουστικά συστήματα ενημέρωσης του κοινού και παρακολούθησης δρομολογίων, καθυστερήσεων, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης επιβατών.

3. Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες προς ΑΜΕΑ, ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, ηλικιωμένους, μικρά παιδιά και επιβάτες με ειδικές ανάγκες. Ήδη έχει προχωρήσει η αγορά ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, καθώς και οχημάτων για την μεταφορά μεγάλων ή πολυάριθμων αποσκευών επιβατών.

 4. Σχεδιάζεται η δημιουργία ειδικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης, εφοδιασμού και φύλαξης του τροχαίου υλικού των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, κάτι αντίστοιχο με τα συστήματα που υπάρχουν στα λιμάνια για τα σκάφη.

 5. Διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανίες (συνεργασία ΟΣΕ με ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ, Motor Oil, Ελληνικά Πετρέλαια, περιοχές Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, Οινόης, Κιλκίς, Έδεσσας, Κομοτηνής, Σίνδου Θεσσαλονίκης κ.λ.π).

6. Τουριστικές διαδρομές με κύρια έμφαση στην ιστορική γραμμή του Μπράλου, την Πελοπόννησο και τα τμήματα Βόλου-Μηλέων, Διακοπτού-Καλαβρύτων και της περιοχής του Νέστου.

Επιπλέον σχεδιασμός και δράσεις για όλη τη χώρα

-Αναβάθμιση της ασφάλειας του δικτύου με ανάταξή του (Προϋπολογισμού 70 Εκατ. στις περιοχές Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης, Λεκανοπεδίου Αττικής κ.λ.π) και θέση σε λειτουργία των εγκατεστημένων συστημάτων σηματοδότησης σε όλο το δίκτυο για την αύξηση της χωρητικότητάς του λόγω της επερχόμενης αύξησης της εμπορευματικής κίνησης.

 -Εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης επισφαλών σημείων του δικτύου (οργανομετρήσεις γεφυρών κ.λ.π.).

-Βελτίωση ασφάλειας στις θέσεις των Ισοπέδων Διαβάσεων του Δικτύου.

 -Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων και ειδικού εξοπλισμού για την καταγραφή του δικτύου με στόχο την προληπτική και διορθωτική συντήρησή του.

 -Διασύνδεση με αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων διαλειτουργικότητας TAF/TAP TSI με τον ERA.

 -Ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας, τον υπολογισμό των τελών πρόσβασης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την παρακολούθηση των συρμών.

-Αύξηση Ασφάλειας με αξιοποίηση των δεδομένων από τα σιδηροδρομικά υποσυστήματα ERTMS (EUROPEAN RAIL TRAFFIC MANAGEMENT SYSTEMS) εντοπισμού αμαξοστοιχιών. (με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης).

-Πρόγραμμα δράσης για την Ανάπτυξη της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της χώρας – Ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών σιδηροδρομικής τεχνολογίας – τεχνογνωσίας (R&D). Ανάπτυξη προγραμμάτων εξετάσεων και πιστοποίησης μηχανοδηγών καθώς και όλων των άλλων ειδικοτήτων.

-Ανάδειξη πολιτιστικών δράσεων, μέσω του μουσειακού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ και των μνημείων σιδηροδρομικής κληρονομιάς.

-Συμμετοχή στις μελέτες της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου σε Λαύριο και Ραφήνα.

-Συμμετοχή στις μελέτες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτ. Αττικής.

Σχετικά με τον ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ ιδρύθηκε το 1970 και ανήκει εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο. Είναι Δημόσια Επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας με έδρα την Αθήνα. Λειτουργεί με πλήρη διοικητική, νομική και οικονομική αυτοτέλεια υπό την εποπτεία του κράτους. Σήμερα, αποτελεί το διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και τον υπεύθυνο εκτέλεσης των αναπτυξιακών έργων υποδομής, μέσω της θυγατρικής του, ΕΡΓΟΣΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elies
Αισιοδοξία για τη φετινή παραγωγή ελαιολάδου - Υποχωρεί σταδιακά η τιμή
Τον τελευταίο μήνα παρατηρείται μια αποκλιμάκωση στις τιμές παραγωγού, που όμως ακόμη δεν έχουν φτάσει στον τελικό καταναλωτή
Αισιοδοξία για τη φετινή παραγωγή ελαιολάδου - Υποχωρεί σταδιακά η τιμή