Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ο άνθρωπος πίσω από το rebranding της Θεσσαλονικιώτικης ZeniΘ

Συνέντευξη του Διευθυντή Μαrketing και Επικοινωνίας της εταιρείας ZeniΘ, Μάνου Εξαρχουλάκου

Ο Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Μarketing και Επικοινωνίας της ZeniΘ, μιλάει στο adbusiness για το νέο σποτ της εταιρείας, την πορεία και τη φιλοσοφία της αλλά και την εικόνα στην ελληνική αγορά ενέργειας όσον αφορά την προβολή και τη διαφήμιση.

Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλατε να περάσετε με το καινούργιο τηλεοπτικό σποτ της ZeniΘ για τη χορηγία της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου;

M.E.: Το τηλεοπτικό μας σποτ αφηγείται ένα στοίχημα που κερδίζεται καθημερινά. Περιγράφει πώς, χωρίς λόγια αλλά με πράξεις, μια δυνατή ομάδα, που συνδυάζει την εμπειρία και την τεχνογνωσία, κερδίζει έναν αγώνα, ενάντια στα στοιχήματα, χάρη στην ομαδικότητα αλλά κυρίως χάρη στην εμπιστοσύνη. Είναι, λοιπόν, ένας παραλληλισμός με την ιστορία της ZeniΘ. Η 18χρονη ιστορία μας στην ελληνική ενεργειακή αγορά, η εμπιστοσύνη των εκατοντάδων χιλιάδων πελατών μας ανά την Ελλάδα και οι καινοτόμες υπηρεσίες και τα προϊόντα μας αποδεικνύουν ότι κερδίσαμε, και κάθε μέρα η ομαδική μας προσπάθεια επικεντρώνεται στο να κερδίζουμε εκ νέου αυτό το στοίχημα, το να είμαστε ο πρώτος πάροχος ολοκληρωμένης ενέργειας στη χώρα. Αυτό το τρίπτυχο -η εμπιστοσύνη, η εμπειρία και η ομαδικότητα- δηλαδή η αλληλοϋποστήριξη, είναι τα χαρακτηριστικά μιας δυνατής ομάδας, είτε αυτή είναι μια εταιρεία είτε μια ποδοσφαιρική ομάδα. Η «υποστήριξη» στην περίπτωσή μας είναι η ιταλική παρουσία στο management με διεθνή εμπειρία που συνδυάζεται με την ελληνική γνώση και το ταλέντο που μεταφέρεται από τα αστέρια της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου, την οποία στηρίζουμε ως ένθερμος χορηγός.

Γιατί επιμείνατε ιδιαίτερα στον άξονα της εμπιστοσύνης για το σποτ;

M.E.: Η εμπιστοσύνη είναι κεντρικός άξονας της φιλοσοφίας της ZeniΘ, η οποία διαπερνά τόσο τη δομή της όσο και την επικοινωνία της. Έτσι και η ιστορία του σποτ είναι η συνέχεια της πρώτης επικοινωνίας της ZeniΘ, που έδειχνε μέσα από τη μακροχρόνια σχέση πατέρα - γιου ότι η εμπιστοσύνη θέλει κόπο και χρόνο για να επιτευχθεί, όπως και η εμπιστοσύνη που χτίσαμε εμείς με τους πελάτες μας από το 2000 μέχρι και σήμερα και που συνεχίζεται. Το σποτ, βεβαίως, αναδεικνύει και μια άλλη πτυχή, ότι η εμπιστοσύνη σ’ αυτούς που ξέρεις τόσα χρόνια ανταμείβεται. Ξέρετε, η αξιοπιστία σε έναν πάροχο είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο σε μια αγορά που έχει πληγεί, μετά τα παλιότερα φαινόμενα και μάλιστα για ένα αγαθό που είναι ζωτικό τόσο για το νοικοκυριό όσο και για μια επιχείρηση. Ταυτόχρονα, είναι μια πολυεπίπεδη εμπιστοσύνη - της Διοίκησης στους ανθρώπους της, των μετόχων στην εταιρεία και στην Ελλάδα και, βεβαίως, στην ομάδα της Εθνικής στο δρόμο της για το Euro!

Όπως έχετε αναφέρει, το σποτ είναι η ναυαρχίδα μιας ολοκληρωμένης 360o ενέργειας. Γιατί ξεκινήσατε από το διαδίκτυο και ποιες άλλες δράσεις περιλαμβάνονται;

M.E.: Ξεκινήσαμε από το διαδίκτυο, γιατί είμαστε μια εταιρεία που δίνει έμφαση στην ψηφιακή επικοινωνία, τόσο με τους πελάτες μας όσο και με τους καταναλωτές - είναι άμεση και διαδραστική. Απόδειξη αυτού είναι ότι είμαστε η πρώτη εταιρεία που έχει παρουσία σ΄ όλες τις social media πλατφόρμες κι ένα εξαιρετικά λειτουργικό site, το zenith.gr. Από κει και πέρα, το σποτ μας προβάλλεται στην τηλεόραση και θα κορυφωθεί με μια μεγάλη εκδήλωση-δράση, που θα έχει χαρακτήρα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γιατί δεν ξεχνάμε ποτέ την υποχρέωσή μας να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη και να ωφελούμε την κοινωνία στην οποία λειτουργούμε.

Ποια είναι η γενικότερη φιλοσοφία της ZeniΘ όσον αφορά τη διαφήμιση και την επικοινωνία;

M.E.: Από την αρχή, η επιλογή μας ήταν σαφής. Επιλέξαμε να είμαστε ξεκάθαροι και ειλικρινείς για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες μας και τις τιμές μας, αλλά και να μιλάμε απλά στον καταναλωτή, τόσο στην corporate όσο και στις προϊοντικές επικοινωνίες μας, αλλά και σε κάθε επαφή με τον πελάτη, γιατί έτσι μόνο διατηρείται η εμπιστοσύνη. Διαφωνούμε με τις επικοινωνιακές πρακτικές που συναντάμε στην αγορά ενέργειας, με ασάφειες και ανομοιογενείς συγκρίσεις, που δημιουργούν ανασφάλεια και παραπλανούν τον καταναλωτή. Επιδιώκουμε, επίσης, την άμεση επαφή όλες τις ώρες, μαζί του, κι αυτός ήταν ο λόγος που επιλέξαμε και τη δυνατή μας παρουσία στα social media και την ψηφιακή εξυπηρέτηση.

Ποιο είναι το feedback μέχρι στιγμής για το νέο σποτ;

M.E.: Έχουμε πολύ θετικά σχόλια, τόσο από την πρώτη προβολή του σποτ στη ΔΕΘ, στο περίπτερό μας, όσο και στα social media, από πελάτες, από την Εni, αλλά ακόμη και από ανταγωνιστές - ίσως η μεγαλύτερη επιβράβευση. Μόνο στη σελίδα μας στο Facebook το έχουν δει περί τα 300.000 άτομα μέχρι στιγμής. Ασφαλώς, η καμπάνια μας είναι ένα συλλογικό έργο και γι’ αυτό οφείλουμε ευχαριστίες στην ΕΠΟ και στους ποδοσφαιριστές για την εξαιρετική συνεργασία, στην ομάδα της Ogilvy Action, για τη δημιουργικότητά της, στην ομάδα μου στο marketing της ZeniΘ για τη διαρκή υποστήριξη και ασφαλώς στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, τον κ. Federico Regola, για το όραμά του και την πίστη του στους συνεργάτες του.

Ποια είναι η πορεία της ΖeniΘ στην αγορά μετά το rebranding και την παρουσίαση της νέας ολιστικής πρότασης;

M.E.: H ZeniΘ είναι ο πρώτος πάροχος ολοκληρωμένης ενέργειας στην Ελλάδα. Κρατήσαμε όλες μας τις υποσχέσεις, που έγιναν από τον CEO μας στην πρώτη παρουσίαση της εταιρείας υπό το νέο της brand, τον Δεκέμβριο του 2017, να γίνουμε πανελλαδικός πάροχος, προσφέροντας και ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο. Επίσης, παρουσιάσαμε μια σειρά από μοναδικά και καινοτόμα προϊόντα - με πρώτη την υπηρεσία ολοκληρωμένης ενέργειας ZeniΘ Dual energy, που ήταν η πρώτη στο είδος της στην ελληνική αγορά, τα σταθερά πακέτα ενέργειας Power Home Pack και Gas Home Pack, εξασφαλίζοντας ότι οι λογαριασμοί ρεύματος και φυσικού αερίου θα έρχονται χωρίς εκπλήξεις, και το νέο προϊόν ZeniΘ Power Student, που απευθύνεται στο φοιτητικό κοινό, παρέχοντας 2 δωρεάν πάγια στο ηλεκτρικό ρεύμα τους καλοκαιρινούς μήνες. Ταυτόχρονα, δημιουργήσαμε υπηρεσίες που δίνουν μεγαλύτερη αξία στον πελάτη, δείχνοντας έμπρακτα ότι τον στηρίζουμε στα οικογενειακά του έξοδα: τη δωρεάν Οικογενειακή Κάρτα Υγείας Ευ Ζην, παρέχοντας πρόσβαση σε 3.000 παρόχους υγείας πανελλαδικά με δωρεάν check up και υπηρεσίες υγείας σε προνομιακές τιμές, για έναν ολόκληρο χρόνο, και σε συνεργασία με την AXA, τη δωρεάν υπηρεσία 24/7 Home Emergency για την κάλυψη τεχνικών αναγκών του σπιτιού και της επιχείρησης όλων των πελατών της.

Υπήρξαν προκλήσεις που αντιμετωπίσατε όσον αφορά το rebranding;

M.E.: Ασφαλώς, οι προκλήσεις ήταν πολλές, καθώς ο στόχος ήταν και δύσκολος και διπλός εξ αρχής -από Αέριο Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας να αλλάξουμε όνομα, ενημερώνοντας ταυτόχρονα τους πελάτες μας στις περιοχές μας ότι είμαστε η ίδια εταιρεία, που τους στηρίζει τόσα χρόνια, οι ίδιοι άνθρωποι, με την ίδια ποιότητα υπηρεσιών. Και κατά δεύτερον, να δείξουμε στην Αθήνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα ότι είμαστε μεν ένα νέο brand αλλά με ιστορία και εμπειρία ετών, μέτοχο έναν παγκόσμιο κολοσσό που έχει το know how στην ενέργεια και με πρωτοπόρα προϊόντα και υπηρεσίες-, όπως η ΖeniΘ Dual Energy. Ένα στοίχημα που κερδίσαμε και συνεχίζουμε!

Ποιο είναι το σχόλιό σας για την επικοινωνία στην αγορά της ενέργειας; Θεωρείτε πως ο χώρος αφήνει περιθώρια για πιο δημιουργικές δουλειές;

M.E. Έχω περάσει και από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αλλά και των πετρελαιοειδών και έχω ζήσει διαφορετικές φιλοσοφίες. Από τη μια η πιο δημιουργική προσέγγιση των εταιρειών τηλεπικοινωνίας, με συνεχείς προσφορές και νέα προϊόντα, από την άλλη οι βαριές corporate επικοινωνίες κύρους των εταιρειών πετρελαιοειδών. Η αγορά της ενέργειας σήμερα είναι κάπου στη μέση. Η δημιουργικότητα όμως συνίσταται στην περίπτωσή μας στο να μιλήσουμε απλά, ανθρώπινα και κατανοητά στον καταναλωτή, δείχνοντάς του το πραγματικό όφελος που μπορεί να έχει σε κάθε περίπτωση - και αυτό δεν θα είναι στην τιμή της κιλοβατώρας, όπως καταλαβαίνετε, αλλά σε μια σειρά αξιόπιστων, ποιοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών. Τουλάχιστον για τη ZeniΘ, αυτό είναι κάτι που ήδη κάνει επικοινωνιακά -και με τις υπηρεσίες που σας προανέφερα- και θα συνεχίσει, χάρη και στη γνώση από τις ώριμες αγορές του εξωτερικού, στις οποίες έχει πρόσβαση μέσω του μοναδικού πλέον μετόχου της, της Εni.

Η δημιουργία της OgilvyAction για τη ZeniΘ

H OgilvyAction δημιούργησε «Το στοίχημα», τη νέα ταινία της ZeniΘ προκειμένου να επικοινωνήσει τη χορηγία της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου 

Η ταινία περιστρέφεται γύρω από μια παρέα καθημερινών αντρών που παρασυρμένοι από την πρόκληση και την ένταση της στιγμής βάζουν ένα στοίχημα για την έκβαση ενός ερασιτεχνικού ποδοσφαιρικού αγώνα που φαινομενικά δεν τους ευνοεί. Όλη την εβδομάδα που οδηγεί στον αγώνα, υπάρχει η σχετική γκρίνια και το αναπόφευκτο άγχος για την τροπή του παιχνιδιού. Η εμπιστοσύνη που ζητάει ο «αρχηγός» της ομάδας να του δείξουν θα αποτελέσει τον ουσιαστικό καταλύτη που θα κάνει τη διαφορά!

Η εμπιστοσύνη, πέρα από κεντρική φιλοσοφία, αποτελεί και «δρόμο διπλής κατεύθυνσης» για τη ΖeniΘ. Αυτό ακριβώς είναι και το βασικό μήνυμα της ταινίας, πως η εμπιστοσύνη σε φίλους, σε συνεργάτες, σε «παρόχους», σε συμπαίκτες… τελικά επιβραβεύεται. 

Η ταινία προβάλλεται στο Youtube, στα social media και στο zenith.gr

Η ολοκληρωμένη έκδοση της ταινίας έχει διάρκεια ταινίας μικρού μήκους και πολλές φάσεις από τον τελικό αγώνα με τους παίκτες «έκπληξη» - που δεν είναι άλλοι από τους παίκτες της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου. 

Το σποτ αποτελεί μόνο την αρχή μιας 360◦ επικοινωνίας που δημιούργησε η OgilvyAction και που θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη χρονιά.  

 

Συντελεστές από τη ZeniΘ

Μάνος Εξαρχουλάκος: Διευθυντής Μαrketing και Επικοινωνίας

Νατάσα Σκαρλάτου: PR, Sponsorhips and Promotional Activities Coordinator 

 

Συντελεστές από την OgilvyAction

Creative Director : Δημήτρης Κουσούλης

Senior Art Director : Δημήτρης Σβαρνιάς

Senior Art Director : Γιώργος Δασκαλόπουλος 

Group Account Director: Στράτος Χριστοφαρεΐζης

Account Manager: Αλέξανδρος Μακρής

Εταιρεία Παραγωγής: Foss Productions 

Executive Producer: Στέλιος Κοτιώνης

Producer: Βέτα Χατζηιωάννου

Director: Νικόλας Δημητρόπουλος 

Πηγή: advertising.gr | Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ