Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

"Καμπανάκι" για κλείσιμο όλων των πρατηρίων καυσίμων στη Θεσσαλονίκη

Λόγω μη υλοποίηση των μέτρων του νόμου 4530/2018 - Τι λέει ο πρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ. ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τον κίνδυνο να κλείσουν όλα τα πρατήρια εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης μαζί με άλλα 1300 πρατήρια της χώρας, επισημαίνει η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, καθώς , όπως λέει, είναι αδύνατη η εναρμόνισή τους με τον νόμο 4530/2018 μέχρι τις 30 Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα, η ένωση αναφέρει ότι τα πρατήρια  πρέπει να προσαρμοστούν σύμφωνα με το νόμο 4530/2018 του οποίου όμως η διευκρινιστική εγκύκλιος εκδόθηκε μόλις πριν ένα μήνα με αποτέλεσμα ούτε το 10% των πρατηρίων της χώρας να έχει προλάβει τις εργασίες.  Εάν δεν προσαρμοστούν, θα ανακαλείται η άδειά τους. Ο συγκεκριμένος νόμος, όπως επισημαίνει στον Τ.Θ. ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Θέμης Κιουρτζής,

αφορά πρατήρια που λειτουργούν κάτω από οικοδομές, που είναι πεζοδρομιακά, είναι δηλαδή κοντά στο δρόμο και δεν έχουν μεγάλη έκταση, ή και πρατήρια εκτός πολεοδομικών συγκροτημάτων που όμως έχουν από πάνω οικία ή γραφεία.

Ο νόμος απαιτούσε από τα πρατήρια αυτά να προσαρμοστούν σε κάποια μέτρα ασφαλείας και κατά κύριο λόγο πυρασφάλειας.

"Εμείς δεν αρνηθήκαμε να πάρουμε τα μέτρα αυτά. Αυτό που συνέβη είναι ότι η διευκρινιστική εγκύκλιος που όριζε το πως θα παρθούν τα μέτρα και τι αλλαγές θα γίνουν βγήκε το Σεπτέμβριο. Όμως η διαδικασία δεν είναι απλή, είναι σύνθετα τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Σε ορισμένες περιπτώσεις πέρα από το ότι χρειάζεται σκάψιμο, πρέπει να αλλαχθούν και αντλίες. Πρέπει πρώτα να γίνει μελέτη, να κατατεθεί φάκελος στη διεύθυνση συγκοινωνιών, να εγκριθεί και να γίνουν οι κατασκευές. Οι κατασκευές όμως δεν γίνονται από οποιαδήποτε κατασκευαστική, αλλά από πιστοποιημένες εταιρίες για πρατήρια. Οι εταιρίες αυτές είναι 10 στον αριθμό σε όλη την Ελλάδα. Οι εταιρίες αυτές που δίνουν και τον εξοπλισμό, οι μελετητές, οι μηχανικοί, οι υπάλληλοι διευθύνσεων συγκοινωνιών, είπαν ότι δεν προλαβαίνουμε να γίνουν αυτά τα έργα μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου (30 Οκτωβρίου)", τονίζει ο ίδιος.

"Αδύνατη η εναρμόνιση"

Σύμφωνα με την Ένωση, το ιδιαίτερο γεγονός ότι οι πιστοποιημένες κατασκευάστριες εταιρίες Πανελλαδικά δεν είναι ούτε δέκα όπως επίσης τα εξειδικευμένα μελετητικά γραφεία μηχανικών είναι ελάχιστα μαζί με το γεγονός ότι οι Υπηρεσίες Συγκοινωνιών είναι χωρίς το επαρκές προσωπικό, καθιστούν την εναρμόνιση των πρατηρίων με το νόμο αδύνατη σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα.

"Οι Ομοσπονδίες του κλάδου, οι εκπρόσωποι των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, οι μηχανικοί που εκδίδουν τις άδειες, οι κατασκευάστριες εταιρίες, το προσωπικό των Διευθύνσεων Μεταφορών &Συγκοινωνιών δήλωσαν κατηγορηματικά την αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν στις νομοθετικές ρυθμίσεις σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ο μόνος  που δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα είναι το Υπουργείο Μεταφορών", τονίζεται σε πρόσφατη ανακοίνωσή της.

Τι ζητούν

Η Ένωση Βενζινοπωλών καλεί τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο  Τζιτζικώστα αλλά και τον Δήμαρχο της πόλης κ. Ιωάννη  Μπουτάρη να κατανοήσουν το πρόβλημα και να παρέμβουν άμεσα  στον Υπουργό κ Σπίρτζη ώστε να δοθεί εύλογη παράταση ώστε τα πρατήρια να προλάβουν να προσαρμοστούν στα μέτρα . "Τα  πρατήρια της  πόλης της Θεσσαλονίκης είναι αυτά  που πλήττονται  περισσότερο από τον συγκεκριμένο νόμο. Πρέπει να τονίσουμε ότι δεν μας γίνετε καμία χάρη διότι πρατήρια με το ίδιο καθεστώς λειτουργίας υπάρχουν  σε όλη την Ευρώπη, όπως επίσης η δική μας θέληση ήταν να υπάρξει παρόμοιο καθεστώς με αυτά και στη χώρα μας", τονίζουν.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή έχουν σταλεί ήδη πολλές επιστολές στο υπουργείο για το θέμα.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Μειώθηκαν τα λίτρα ανά παράδοση

Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης, η πρεμιέρα διάθεσης του οποίου έγινε στις 15 Οκτωβρίου με αυξημένη τιμή, φαίνεται ότι οι παραγγελίες δεν έχουν "ζεσταθεί" ακόμη, παρόλο που άρχισαν σχετικά τα πρώτα κρύα. "Ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Μια μέση παραγγελία είναι 300-400 ευρώ. Πέρυσι με 300 ευρώ έπαιρνε κάποιος  315 λίτρα και φέτος παίρνει 255. Μειώθηκαν 20% τα λίτρα ανά παράδοση και αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα. Με λιγότερα εισοδήματα, με ακριβότερο πετρέλαιο είναι σίγουρο ότι ο κόσμος δεν θα πάρει καύσιμο", αναφέρει ο κ. Θέμης Κιουρτζής, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν και στα απογευματινά χειρουργεία - «Θέλουμε να κοιτάμε τους ασθενείς στα μάτια και όχι στην τσέπη», ανέφερε ο πρόεδρος του...
Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας
Ποιες ώρες θα είναι χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ σήμερα η Θεσσαλονίκη - Γιατί κάνουν στάση εργασίας οι εργαζόμενοι, τι απαντά η διοίκηση του Οργανισμού
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας