Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η καλύτερη της 20ετίας και η πιο διεθνής η φετινή Philoxenia

Η "καρδιά" του τουρισμού χτυπά για 3 ημέρες στη Θεσσαλονίκη

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Στη Θεσσαλονίκη θα χτυπά για ένα τριήμερο (9-11 Νοεμβρίου) η "καρδιά" της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας και όχι μόνο, καθώς σε εξέλιξη θα βρίσκεται το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia, που φέτος σημειώνει αύξηση ρεκόρ ξένων επισκεπτών, προερχόμενων από 47 χώρες, ενώ τα προγραμματισμένα ραντεβού των προσκεκλημένων ξένων εμπορικών επισκεπτών με τους εκθέτες ξεπερνούν τις 4.000.

philoxenia_1.jpg

Για την καλύτερη έκθεση της τελευταίας 20ετίας και την πιο διεθνή από όλες, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της έκθεσης κ. Κυριάκος Ποζρικίδης είπε ότι η Philoxenia αποτελεί την μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη και ΝΑ Μεσόγειο.

Τιμώμενες περιοχές της φετινής έκθεσης είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Λέσβος και στο πλαίσιο αυτό στο σημερινό πάνελ το παρών έδωσαν, μεταξύ άλλων και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού της Λέσβου, οι οποίοι παρουσίασαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών τους.

philoxenia.jpg

Πιο συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, κ. Απόστολος Κατσιφάρας, σημείωσε πως η Δυτική Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα και αποτελεί πλέον ελκυστικό, τουριστικό προορισμό. "Βρισκόμαστε σε μια εποχή που οι προσπάθειες στον τουρισμό αρχίζουν να αποφέρουν καρπούς", όπως είπε, τονίζοντας ότι οι δυο νέοι αυτοκινητόδρομοι συνέβαλαν στην αύξηση του ρεύματος των επισκεπτών. "Είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι στο να κτίσουμε ένα εναλλακτικό τουριστικό προϊόν, αναβαθμισμένο που να μπορεί να απαντά στο καίριο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας και της διαφοροποίησης. Αξιοποιούμε τις έξι πύλες εισόδου, αναβαθμίσαμε και εκσυγχρονίσαμε τις υποδομές μας. Έχουμε δυο λιμενικές υποδομές (λιμάνι Πάτρα και Κατακόλου), δυο αεροδρόμια (Άραξος και Άκτιο) και τις δυο νέες διευρωπαικές οδικές αρτηρίες (την Ολυμπία οδό και την Ιόνια). Το περιβάλλον έχει βελτιωθεί και η μεγάλη πρόκληση είναι η υπεραξία στο τουριστικό προϊόν", τόνισε, μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, κ. Κώστας Καρπέτας, ανέφερε ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η Δυτική Ελλάδα πέτυχε αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 73% και των διανυκτερεύσεων κατά 51%.

philoxenia-hotelia_1_1.jpg

Από αριστερά προς τα δεξιά ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Δυτικής Ελλάδας, κ. Κώστας Καρπέτας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αλέξανδρος Θάνος, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο Πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Λέσβου, κ. Κωνσταντίνος Αστυρακάκης, ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Σπύρος Πέγκας και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέας Μανδρίνος.

Να επανέλθει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη 

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Λέσβου, κ. Κωνσταντίνος Αστυρακάκης, τόνισε ότι το μεγαλύτερο νησί των ανατολικών συνόρων της χώρας είχε διαχρονικά πολύ στενές σχέσεις με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των δυο περιοχών εδώ και 3-4 χρόνια. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχει προταθεί να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη η μία από τις δυο επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές που λειτουργούν σήμερα από Καβάλα. Σε ότι αφορά το προσφυγικό είπε ότι το νησί διαχρονικά δεχόταν και δέχεται προσφυγικές ροές, από την αρχαιότητα ακόμη και έχει δείξει τις αντοχές που πρέπει. "Οι απώλειές μας ήταν πολύ μικρότερες από άλλα νησιά σε σχέση με την Ευρώπη", τόνισε. Είπε ακόμα ότι η εικόνα που συχνά βγαίνει προς τα έξω για το νησί είναι πλασματική. "Υπάρχουν τα κέντρα όπου υπάρχουν οι πρόσφυγες αλλά ελάχιστα έως καθόλου επηρεάζει την τουριστική κίνηση", τόνισε ενώ πρόσθεσε ότι ένα μεγάλο κομμάτι καλύφθηκε από τους Τούρκους.  

Food truck με Μακεδονική Κουζίνα

Κάθε χρονιά η Philoxenia είναι και καλύτερη, τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αλέξανδρος Θάνος, αναφερόμενος και στην τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας κατά 10% ετησίως. Αναφορά έκανε στην παρουσίαση των Δρόμων του Κρασιού που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 και ώρα 11:00, στο Συνεδριακό Κέντρο Ι.Βελλίδης, αλλά και στην έναρξη του ταξιδιού του Food Truck της Μακεδονικής Κουζίνας από τη ΔΕΘ για άλλες χώρες της ΝΑ Μεσογείου και της Ευρώπης. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα που θα προβάλλει τη μακεδονική γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα.

Την ωρίμανση της Philoxenia παράλληλα με την ωρίμανση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού υπογράμμισε από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, κ. Σπύρος Πέγκας, τονίζοντας πως ο δήμος Θεσσαλονίκης δίνει τα τελευταία χρόνια δυναμικό «παρών» στη διοργάνωση. Είπε επίσης, ότι φέτος ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προβάλλει τη διοργάνωση στην πόλη του Europride 2020. Παράλληλα επανέφερε την πρότασή του η Philoxenia αλλά και ορισμένες άλλες κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ να γίνονται μεσοβδόμαδα και όχι τα Σαββατοκύριακα "γιατί η Θεσσαλονίκη έχει πια εξαιρετικές πληρότητες τα Σαββατοκύριακα και πρέπει να δουλεύει και μέσα στην εβδομάδα". Όπως επισημάνθηκε η πόλη έχει γεμίσει από κόσμο αυτές τις ημέρες, ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέα Μανδρίνο υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα δωμάτια για το Σ-Κ. Ο ίδιος επεσήμανε πως το ζητούμενο είναι να βελτιώνεται κάθε χρόνο το επίπεδο των ξένων αγοραστών.

Τέλος, τη σημασία του θεσμού των Τιμώμενων Περιοχών επισήμανε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, κάνοντας παράλληλα αναφορά και στο πλούσιο εκθεσιακό πρόγραμμα που έπεται μέχρι το τέλος του χρόνου και το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την Art Thessaloniki αλλά και την έκθεση Van Gogh Alive.

Συνέδριο, φόρουμ, startups και η τέχνη του καφέ

Στη διάρκεια των εκθέσεων στο προσκήνιο θα βρεθούν όλοι οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί και οι επιμέρους τουριστικές προτάσεις των Περιφερειών, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων στο οποίο ξεχωρίζει το Διεθνές Συνέδριο της Philoxenia με θέμα "Τουρισμός 55+: Μοχλός ανάπτυξης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου" (το Σάββατο από τις 10.00 στο συνεδριακό κέντρο Ν. Γερμανός).  

Εξάλλου, σε συνέχεια αντίστοιχης δράσης που είχε γίνει στη ΔΕΘ, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, διοργανώνει θεματικό περίπτερο με 16 τουριστικές νεοφυείς επιχειρήσεις και τίτλο "Ψηφιακή Ελλάδα: Tourism Edition". Επίσης, στις 9 Νοεμβρίου πραγματοποιείται το 1ο Ελληνοσερβικό φόρουμ Τουρισμού (Ι. Βελλίδης, 09.00-15.00), ενώ την ίδια ημέρα (16.00-18.00) πραγματοποιείται εκπαιδευτικό σεμινάριο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online (αίθουσα συνεδριακού κέντρου Ν. Γερμανός).

Επίσης, στη Hotelia, η ενότητα All about Cafe είναι αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφές και περιλαμβάνει εργαστήρια, το The cup tasting spot με γευσιγνωσία ειδών καφέ από διάφορες χώρες και το Art Throwdown Competition, που είναι η επίδειξη της τέχνης του Latte μέσα από ένα φιλικό διαγωνισμό δεξιοτεχνίας. Η ενότητα All About Gastronomy αποτελεί τη "νόστιμη" γωνιά της έκθεσης. Τέλος, το DPOINT SPACES είναι μια καινοτόμα εκδήλωση αρχιτεκτονικής και διακόσμησης ξενοδοχείων, που περιλαμβάνει φέτος το Easy Hospitality Project και το Glamping Project.

coffee.jpg
festive_buffet.jpg
easy_hospitality_helexpo_20183.jpg

Χρήσιμα

Τις δύο εκθέσεις θα εγκαινιάσει η υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου στις 20.00 στο συνεδριακό κέντρο Ι. Βελλίδης.

Ημερομηνία: 9 – 11 Νοεμβρίου 2018

Διάρκεια: 3 ημέρες (Παρασκευή - Κυριακή)

Παρασκευή: 10:00-20:00 Μόνο για εμπορικούς επισκέπτες

Σάββατο: 10:00-20:00 Για εμπορικούς επισκέπτες & κοινό

Κυριακή: 10:00-19:00 Για εμπορικούς επισκέπτες & κοινό

Η είσοδος για εμπορικούς επισκέπτες  είναι δωρεάν, με την επίδειξη της επαγγελματικής τους κάρτας ή με το Δελτίο Εμπορικού Επισκέπτη. H καταγραφή των εμπορικών επισκεπτών γίνεται εντός των περιπτέρων.

Εισιτήριο για το κοινό: 5€

Η Philoxenia αναπτύσσεται στα περίπτερα 13, 14 και 15.

Η έκθεση Hotelia αναπτύσσεται στα περίπτερα 7, 8, 9, 10 και 12.

Δεκτές θα γίνονται επισκέψεις από Επαγγελματικές Σχολές Τουρισμού και Εστίασης  το Σαββατοκύριακο.
Πληροφορίες: 2310 291264, email: [email protected]

Δωρεάν Parking για τους εκθέτες και τους επισκέπτες

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ