Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πώς βαθμολογούν οι επαγγελματίες τις υπηρεσίες του ΕΕΘ και τι ζητούν

Τι προκύπτει από έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα

Της ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ποιες υπηρεσίες του ΕΕΘ χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις-μέλη του και πως τις βαθμολογούν; Για ποια θέματα ζητούν περισσότερη ενημέρωση και υποστήριξη; Στα ερωτήματα αυτά απαντά η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 510 επιχειρήσεων από την εταιρεία Interview και η οποία έτρεξε παράλληλα με την επικαιροποίηση των στοιχείων των μελών του Επιμελητηρίου, η οποία είχε ως στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ Επιμελητηρίου και επιχειρήσεων.

Την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο κομμάτι της αξιολόγησης των υπηρεσιών του Επιμελητηρίου τα μέλη του το βαθμολογούν με άριστα, εξέφρασε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα. Πρόσθεσε πάντως, ότι η συγκεκριμένη δημοσκόπηση ήταν δευτερεύουσα ενέργεια και ότι ο κύριος σκοπός της έρευνας ήταν να συγκεντρωθούν τα ακριβή στοιχεία των μελών του επαγγελματικού επιμελητηρίου (τηλέφωνα, e-mail κλπ). Αυτό όπως τόνισε, κρίθηκε αναγκαίο γιατί με τον καιρό τ στοιχεία αλλάζουν, κάποιοι δεν τα δίνουν γιατί το αμελούν, ενώ υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις που πολλές επιχειρήσεις εκπροσωπούνται από λογιστές, οι οποίοι δίνουν τα δικά τους στοιχεία. Έτσι, έγινε τηλεφωνική επικοινωνία με τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του ΕΕΘ. Υπήρχαν περιπτώσεις όπου δεν κατέστη δυνατή η τηλεφωνική επικοινωνία ενώ κάποια άλλα μέλη δεν συνεργάστηκαν. Αυτό πάντως, σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Βασιλειάδη της Interview, δεν σημαίνει ότι η επιχείρηση δεν υφίσταται, απλώς δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία. "Μας ενδιαφέρει να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας", τόνισε ο κ. Ζορπίδης προσθέτοντας ότι αυτό που μπορεί να επιτύχει είναι να επικοινωνεί καλύτερα τις δράσεις του στα μέλη του του ΕΕΘ.

Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει ότι ένα ποσοστό 24% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει τον τελευταίο χρόνο τις υπηρεσίες του ΕΕΘ, ενώ το 76% απαντά αρνητικά. Όμως κατά τον κ. Βασιλειάδη το ποσοστό αυτό δεν είναι μεγάλο γιατί ένα μεγάλο κομμάτι εξ αυτών έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες αλλά μπορεί να μην το γνωρίζει. Ένα μεγάλο ποσοστό (38%) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ, ενώ ένα 25% δηλώνει ότι ενημερώνεται από το περιοδικό Επαγγελματικό Βήμα. "Κράχτη" για τις δράσεις του ΕΕΘ αποτελεί η ιστοσελίδα του, με το 44% των ερωτηθέντων να απαντά ότι είναι μια από τις υπηρεσίες που έχει χρησιμοποιήσει. Επίσης, ένα 19% αναφέρει τη συμμετοχή σε σεμινάρια και ημερίδες. Το ποσοστό ικανοποίησης από την χρήση υπηρεσιών είναι πολύ υψηλό και φτάνει στο 94%.

Το ερώτημα σε ποιο πεδίο θα ήθελαν να επεκταθεί η δραστηριότητα του ΕΕΘ σε ό,τι αφορά την υποστήριξη μελών (μέχρι 3 επιλογές), όλες οι επιλογές έλαβαν διψήφια ποσοστά, γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη σημαίνει ότι θέλουν σχεδόν τα πάντα. Τα υψηλότερα ποσοστά συγκέντρωσαν η ενημέρωση για θέματα φορολογικά και ασφαλιστικά (46% και 22% αντίστοιχα), για νομική και τεχνοκρατική υποστήριξη μελών (45%), για θέματα που αφορούν τις τράπεζες (29%) και για αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων (28%) κ.ά. Πάντως, ο πρόεδρος του ΕΕΘ σημείωσε ότι το Επιμελητήριο έχει πραγματοποιήσεις αρκετές ημερίδες για θέματα ασφαλιστικά και φορολογικά. "Μόνο φέτος κάναμε 4-5 και ήρθαν 80-100 άτομα. Οι άλλοι απείχαν. Όταν απέχει κανείς δεν είναι δυνατόν να ενημερωθεί", είπε με νόημα. Οι επαγγελματίες πρέπει να είναι κοντά μας, δεν γίνεται να λύνονται δια μαγείας τα προβλήματα, όπως τόνισε. Σημειώθηκε ακόμη ότι υπάρχει πλατφόρμα προσβάσιμη και από την Αναπτυξιακή και από την ιστοσελίδα του ΕΕΘ για θέματα ασφαλιστικά και φορολογικά και για ευρωπαϊκά προγράμματα προς ενημέρωση των μελών, καθώς επίσης και το γεγονός ότι υπάρχουν επιστημονικοί συνεργάτες, οι οποίοι μπορούν να απαντούν στα σχετικά ερωτήματα. Ακόμα και για τις 50.000 ευρώ σε διατακτικές που θα δίνονταν σε μέλη που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, ο κ. Ζορπίδης είπε ότι δεν καλύφθηκε το ποσό γιατί δεν βρέθηκαν δικαιούχοι, ωστόσο πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο βοήθημα θα συνεχίσει να δίνεται σε περιόδους εορτών.

Επίσης, σε ότι αφορά την επέκταση της δραστηριότητας του ΕΕΘ ως φορέα της Θεσσαλονίκης, το 46% επιθυμεί μεγαλύτερη συνεργασία με τους Δήμους, το 39% με την ΠΚΜ,  το 35% με Επιμελητήρια της Ευρώπης, το 25% με τα Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης και το 20% με άλλους παραγωγικούς φορείς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άννα Μυκωνίου: «Λέμε όχι στην έμφυλη βία, μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό»
Το «Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024» είναι αφιερωμένο στην γυναίκα και η πρόεδρός του μίλησε στο «ΤyposThes» για τον θεσμό που κερδίζει ολοένα και...
Άννα Μυκωνίου: «Λέμε όχι στην έμφυλη βία, μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό»