Skip to main content
Menu

Η ΠΚΜ δέχεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών της χώρας

Η ΠΚΜ δέχεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών της χώρας
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο για την τουριστική προβολή για το 2019

Πριν από τέσσερα- πέντε χρόνια το ποσοστό των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης που έκαναν μια εκδρομή σε κάποια από τις Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας ανερχόταν μόλις στο 8%, σύμφωνα με στοιχεία των ξενοδόχων της Θεσσαλονίκης. Σήμερα πια, το ποσοστό αυτό έχει φτάσει στο 90%. Παράλληλα, μεγάλο ποσοστό όσων επιλέγουν να κάνουν μια ημερήσια εκδρομή σε κάποια Περιφερειακή Ενότητα, επιστρέφουν εκεί και δεύτερη, τουλάχιστον, φορά. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, Αλέξανδρος Θάνος, κάνοντας έναν απολογισμό στον τομέα του τουρισμού για τα τελευταία χρόνια και δίνοντας το στίγμα της νέας τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2019.

Σύμφωνα με τον κ. Θάνο, τη διετία που πέρασε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εδραιωθεί πλέον ως η πρώτη Περιφέρεια μεταξύ των 13 της χώρας στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. "Πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δέχεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών της χώρας. Είναι κάτι που προσθέτει στο ΑΕΠ της Περιφέρειας περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Για το πρώτο εξάμηνο του 2018 η αύξηση είναι σχεδόν διπλάσια από ό,τι έχει το σύνολο της χώρας, είμαστε στο 20%. Δυόμισι εκατομμύρια επισκέπτες σχεδόν ήρθαν το πρώτο εξάμηνο στην Κεντρική Μακεδονία" σημείωσε.

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα του 2019 ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος του είναι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και η ανάδειξη της μεγάλης ποικιλίας των τουριστικών της πλεονεκτημάτων ώστε να καθιερωθεί ως ενιαίος τουριστικός προορισμός δωδεκάμηνης διάρκειας. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια θα συμμετέχει σε 25 διεθνείς εκθέσεις ενώ σχεδιάζονται δράσεις για την προβολή του γαστρονομικού τουρισμού και της Μακεδονικής κουζίνας στο εξωτερικό αλλά και για την ανάπτυξη του κλάδου του μαθητικού τουρισμού και των σχολικών εκδρομών.

"Το 2019 θα ξεκινήσει το ταξίδι του το food track, το λεωφορειάκι της Μακεδονικής Κουζίνας, ώστε να προβάλλει τα προϊόντα όχι μόνο στις υψηλές εκθέσεις αλλά και άμεσα στον κόσμο" είπε και πρόσθεσε ότι έγιναν ήδη παρουσιάσεις στην έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, στην Οδησσό και το Βελιγράδι. Επιπλέον μόλις εκδόθηκε ένας μίνι τουριστικός οδηγός τσέπης και το 2019 θα μεταφραστεί και σε άλλες γλώσσες.

Στις δράσεις του προγράμματος τουριστικής προβολής για το 2019, το οποίο εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην τουριστική προβολή, η διασύνδεση του τουριστικού τομέα με τον πολιτισμό, την υγεία, τον αθλητισμό, την αγροδιατροφή, τις μεταφορές και άλλους τομείς, η ενίσχυση του αστικού τουρισμού και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η δημιουργία δικτύων επικοινωνίας με τις νέες αγορές στόχους και η εφαρμογή προγραμμάτων μάρκετινγκ σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το εξωτερικό με απευθείας πτήσεις.

Από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο Θανάσης Μπασδάνης από την "Περιφέρεια Πρωταθλήτρια" αναγνώρισε ότι γίνεται πάρα πολύ καλή προσπάθεια και διατύπωσε συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας την ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών. Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου από τη "Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα" υπενθύμισε ότι η παράταξη είχε καταψηφίσει το προηγούμενο σχέδιο, καθώς ήταν μονόπλευρα προσανατολισμένο στην "αξιοποίηση" ενός κατεστημένου που υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια. "Είχαμε κάνει τότε συγκεκριμένες προτάσεις και με την έννοια αυτή δεν καταψηφίσαμε τώρα το σχέδιο γιατί αφορά τη νέα τουριστική περίοδο και ψηφίσαμε λευκό" πρόσθεσε.

Η Χρυσούλα Παλιαδέλη από την παράταξη "Συμμετέχω" ψήφισε θετικά και πρότεινε τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από όλους τους τουρίστες που επισκέπτονται από την πόλη, ώστε να προκύψουν και άλλες δράσεις για την επόμενη χρονιά. Ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης από τη "Λαϊκή Συσπείρωση" σχολίασε ότι το πρόγραμμα αυτό επιβεβαιώνει το ρόλο της Περιφέρειας ως μηχανισμού για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα του τουρισμού. Η Νιόβη Παυλίδου από τους "Πολίτες Μπροστά"εκτίμησε ότι το πρόγραμμα βρίσκεται προς τη θετική κατεύθυνση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ