Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νέα εποχή για 11 σούπερ – μάρκετ στη Θεσσαλονίκη

Άλλαξαν χέρια με εξαγορά από την αλυσίδα «Κρητικός»

Νέα εποχή για έντεκα καταστήματα σουπερμάρκετ στη Θεσσαλονίκη, καθώς αλλάζουν χέρια και ιδιοκτήτη. Ο λόγος για τα καταστήματα της αλυσίδας ΜΑΚΟ, τα οποία περνούν πλέον στην αλυσίδα «Κρητικός». Τα καταστήματα της ΜΑΚΟ βρίσκονται σε περιοχές όπως η Ίωνος Δραγούμη στο κέντρο, η Βασιλίσσης Όλγας, ο Ευόσμος, η Μενεμένη, η Ηλιούπολη, οι Αμπελόκηποι, η Τούμπα και άλλες.  

Όπως αναφέρει το capital.gr «Με εξαγορά, έκανε ποδαρικό το 2019, η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία την τελευταία διετία μέσω αντίστοιχων κινήσεων, έχει "αγοράσει" 100 εκατ. ευρώ τζίρο, αποκτώντας έτσι μέγεθος ορατό από τους προμηθευτές. Όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές με γνώση των εξελίξεων στον κλάδο, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει συμφωνήσει να αποκτήσει την εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη αλυσίδα ΜΑΚΟ -διαθέτει δίκτυο 11 καταστημάτων- συμφερόντων του Κώστα Μαλαμίδη, πρώην γαμπρού του Μασούτη, που ελέγχει την εταιρεία Ζακόμα ΑΕ.

Με τη νέα αυτή εξαγορά, η αλυσίδα Κρητικός εγκαινιάζει τον νέο γύρω συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ για τη φετινή χρόνια. Επόμενο deal που αναμένεται να ολοκληρωθεί, είναι αυτό της ΚΡΟΝΟΣ-Καρακίτσος από την Πάτρα -ως επικρατέστερος μνηστήρας εμφανίζεται ο Δ. Βερούκας της αλυσίδας Bazaar. Στους κινητικούς και η αλυσίδα Δ. Μασούτης, που σκανάρει το διάστημα αυτό τρεις αλυσίδες.

Σε ότι αφορά τους πωλητές, υπάρχουν πολλοί, κυρίως σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Πελοπόννησο, περιοχές δηλαδή που έχουν "κτυπηθεί" περισσότερο από την οικονομική κρίση και από την επαναλειτουργία των πρώην δικτύων της Μαρινόπουλος και της Βερόπουλος υπό τον Σκλαβενίτη και Παντελιάδη, αντίστοιχα.

Αντιθέτως, οι μικρές και μεσαίες αλυσίδες σε Ιόνιο και σε νησία του Αιγαίου, αντιστέκονται σθεναρά στις "σειρήνες" των μεγάλων ή αυτών που θέλουν να ενταχθούν στη μεγάλη κατηγορία.

Σχετικά με την Κρητικός, που ξεκίνησε από την Αίγινα με τη σημερινή της νομική μορφή το 1996, την τελευταία πενταετία μέσα κυρίως από εξαγορές τοπικών αλυσίδων και δευτερευόντως μέσα από την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της έχει καταφέρει πλέον να έχει παρουσία σε 20 νομούς της χώρας και δίκτυο άνω των 290 καταστημάτων (σ.σ. εταιρικά και μέσω franchise), στα οποία περιλαμβάνονται και τα 100 καταστήματα του δικτύου της θυγατρικής της CRM – ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη.

Η τελευταία της μεγάλη εξαγορά ήταν αυτή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "ΜΕΡΙΜΝΑ" με 11 καταστήματα στον νομό Αττικής.

Στόχος της, είναι η επέκταση σε Ήπειρο, Θεσσαλονίκη και Δυτική Πελοπόννησο. Σε ό,τι αφορά τη στόχευση του ομίλου σε επίπεδο τζίρου, η διοίκησή της εκτιμά ότι το 2018 ο τζίρος της άγγιξε τα 326 εκατ. ευρώ, ενώ για την τρέχουσα χρήση υπολογίζει ότι θα ξεπεράσουν τα 360 εκατ. ευρώ, από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2012 και 230 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.

Το ερώτημα πάντως παραμένει. Αν δηλαδή η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, θα μπορέσει να "χωνέψει” και μέσα σε τι χρονικό διάστημα, ένα τόσο διευρυμένο δίκτυο το οποίο εκτείνεται σε διάφορα σημεία της χώρας ή θα χρειασθεί να ρίξει "ζεστό χρήμα" για να ενισχύσει τα κέντρα διανομής της, το IT της και το κομμάτι των προσφορών, για να "κοντράρει" στα ίσια τους μεγάλους του κλάδου.

Βιομήχανοι και προμηθευτές πάντως "ποντάρουν" πάνω της, διότι εμφανίζεται ως η επικρατέστερη αλυσίδα που μπορεί να παίξει τον ρόλο του αντίπαλου δέους στους μεγάλους του λιανεμπορίου».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ μιλά για τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών που διατρέχουν όσοι αμελούν τη στοματική τους υγιεινή
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους