Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρχεται το «νέο» δίπλωμα οδήγησης - Πότε και πώς θα οδηγούν οι 17χρονοι

Τι λένε οι ειδικοί για το νομοσχέδιο που προβλέπει οδήγηση από 17χρονους

Βόλτα με το αυτοκίνητο μαζί με το 17χρονο παιδί τους θα μπορούν να κάνουν οι γονείς σε λίγες μέρες, με την ιδιαιτερότητα ότι πίσω από το τιμόνι θα βρίσκεται το νεαρό μέλος. Πλέον οδηγοί αυτοκινήτου θα μπορούν να γίνονται και 17χρονοι, αλλά υπό προϋποθέσεις. Το δίπλωμα οδήγησης θα εκδίδεται στα 18, αλλά οι ανήλικοι θα μπορούν να πάρουν το αυτοκίνητο στα χέρια τους, παρουσία ενός ενηλίκου άνω των 30 ετών και εφόσον έχει εμπειρία οδήγησης άνω των 5 ετών.

Το νομοσχέδιο με τις επικείμενες αλλαγές πρόκειται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες. Οι ανήλικοι μπορούν να γίνουν οδηγοί, αρκεί πρώτα να περάσουν με επιτυχία από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και εφόσον έχουν στα χέρια τους την απαραίτητη βεβαίωση της οικείας Διεύθυνσης Μεταφορών. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο ανήλικος θα έχει τη δυνατότητα πριν τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 θα μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του ηλίου.

Όταν ο υποψήφιος συμπληρώσει τα 18 έτη του θα δίνει τις εξετάσεις που προβλέπονται για την απόκτηση κανονικού διπλώματος.

Ανάμεικτες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο από ανθρώπους που βρίσκονται στον χώρο της εκπαίδευσης οδηγών, αλλά και στον αγωνιστικό κομμάτι του αυτοκινήτου. «Είμαστε θετικοί σε αυτή την απόφαση, αρκεί να υπάρξει βασική εκπαίδευση στα παιδιά, τα οποία θα πρέπει να περάσουν με επιτυχία. Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει 25 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης και 21 ώρες θεωρητικής. Κατόπιν θα πρέπει να δώσει ο ανήλικος εξετάσεις στα θεωρητικά, να περάσει τη δοκιμασία στα σήματα και κατόπιν να έχει την βεβαίωση το Υπουργείο για να μπορεί να οδηγήσει. Φυσικά πάντα πρέπει να υπάρχει και συνοδός μαζί του, ο οποίος θα είναι τουλάχιστον 30 ετών και θα έχει εμπειρία οδήγησης πάνω από 5 πέντε χρόνια», αναφέρει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, 'Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «ωστόσο θα πρέπει θα υπάρχει ευρωπαϊκή αγωγή σε όλη την εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την παιδεία. Πρέπει να θεσμοθετηθεί το δίπλωμα κινητικότητας ανά ηλικία με άξονα τη μη μηχανοκίνητη κινητικότητα. Γενικά είμαστε θετικοί σε οτιδήποτε υπάρξει εκπαίδευση».

Την άποψή του ότι οι 17χρονοι θα οδηγούν καλύτερα από τους γονείς τους, υποστήριξε ο γνωστός οδηγός αγώνων, Τάσος Μαρκουϊζος ή «Ιαβέρης». «Συμφωνώ να οδηγούν οι 17χρονοι, γιατί θεωρώ ότι είναι πιο ώριμοι από τους γονείς τους. Γιατί δηλαδή ο 17χρονος να είναι ώριμος για να ψηφίζει και να μην μπορεί να οδηγήσει. Θεωρώ ότι θα οδηγούν καλύτερα από τους γονείς τους, οι οποίοι πατούν γκάζι στο πορτοκαλί και τρέχουν υπερβολικά μόλις βρουν μικρή ευθεία, ενώ δεν γνωρίζουν τα περισσότερα σήματα και πίνουν όταν οδηγούν. Είναι τρελό να εμπιστευόμαστε το πιο επικίνδυνο μέσο το παπί σε έναν 16χρονο και να μην συμφωνούμε να οδηγεί ένας 17χρονος αυτοκίνητο. Είμαι σίγουρος ότι ο 17χρονος θα είναι πολύ καλύτερος από τους γονείς του».

Ο ίδιος ωστόσο πιστεύει ακράδαντα πως: «πάντα τα παιδιά κάνουν και αντιγράφουν αυτά που κάνουν οι γονείς του στην οδήγηση. Σε περίπτωση που ένας γονέας θα είναι δίπλα του ίσως να υπάρχουν και αρνητικές επιρροές. Θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να είναι δίπλα του κάποιος γονέας. Σήμερα οι 17χρονοι είναι πιο συνετοί από τους μεγαλύτερους και είμαι σίγουρος ότι δεν θα δημιουργήσουν κανένα θέμα στην οδήγηση».

Αρνητικός με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και στο οποίο θα μπορούν να οδηγούν οι 17χρονοι είναι ο γνωστός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος. «Θεωρώ ότι οι 17χρονοι είναι πολύ μικροί για να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και γιατί οι δρόμοι μας δεν είναι οι καλύτεροι που υπάρχουν. Θεωρώ ότι θα πρέπει να περιοριστούν μόνο στην οδήγηση του παπιού που τους επιτρέπεται. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν προσαρμοστούν στις κακές οδηγικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι το 80% των οδηγών που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους δεν γνωρίζει να οδηγεί. Πώς να μπει και ο 17χρονος σε αυτή την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους;»

Τέλος, σκέφτονται να εξετάσουν το γεγονός να μπορούν και οι 17χρονοι να συμμετάσχουν σε αγώνες ράλι οι άνθρωποι της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ). «Θα πρέπει πρώτα να πάρουμε στα χέρια μας το ΦΕΚ και μετά να συνεδριάσουμε για να βγάλουμε κάποια απόφαση, για το αν οι 17χρονοι θα μπορούν να παίρνουν μέρος σε αγώνες, έχοντας έμπειρο συνοδηγό τουλάχιστον 30 ετών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Δημήτρης Μιχαλακάκης.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Οι μεγάλες σαρωτικές αλλαγές αφορούν στον τρόπο εξέτασης, με τη διαδικασία να καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα, ενώ ο εκπαιδευτής του εξεταζόμενου δεν θα είναι εντός του οχήματος.

Οι αλλαγές

Η διαδικασία της εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες και μικρόφωνα με απευθείας σύνδεση στο Υπουργείο.

Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα που θα παρέχουν εικόνα και ήχο τόσο από το εσωτερικό οχήματος ή χώρου όσο και από το δρόμο στην πρακτική εξέταση, διαφορετικά θα είναι άκυρη.

Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.

Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µμοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.

Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.

Οι υποψήφιοι οδηγοί, όπως αναφέρει το newsauto.gr, θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

Στο πρώτο στάδιο ο εξεταζόμενος θα είναι μαζί με τον εξεταστή και τον εκπαιδευτή τουλάχιστον για τον πρώτο εφαρμογής του νέου νόμου ενώ στο δεύτερο στάδιο ο υποψήφιος οδηγός θα είναι εντελώς μόνος του όπως και οι υποψήφιοι επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας. Ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο θα προκύπτει µέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης πριν από την εξέταση κάθε σταδίου, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.

Οι κυρώσεις

Οι παραβάσεις -αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή- κατατάσσονται ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους: πολύ σοβαρή, σοβαρή και ελαφρά.

Τα πρόστιμα αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ.

Δίπλωμα οδήγησης σε 5 ημέρες και με 15 ευρώ εξέταστρα

Η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται σε πέντε ημέρες από τη δοκιμασία και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό, ενώ τα εξέταστρα ορίζονται σε 15 ευρώ.

Στη δοκιμασία των προσόντων ο εκπαιδευτής του υποψηφίου δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος, ενώ την εξέταση θα διενεργεί ένας εξεταστής.

Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ' όλη τη διάρκειά της, διαφορετικά θα είναι άκυρη. Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο ενώ το ζευγάρι εξεταζόμενου - εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν από την εξέταση.

Από το νομοσχέδιο ορίζεται ότι οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης, οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου, ενώ δίνεται λύση και για την αμοιβή τους από τον περασμένο Μάιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροπλάνο της British πέρασε ξυστά από drone – Πετούσε από Αθήνα προς Λονδίνο
H απόσταση μεταξύ τους έφτασε στο 1,5 μέτρο - Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πετούσε σε ύψος 24 φορές μεγαλύτερο από το μέγιστο νόμιμο ύψος για τις...
Αεροπλάνο της British πέρασε ξυστά από drone – Πετούσε από Αθήνα προς Λονδίνο