Skip to main content
Menu

Πώς θα μπορούσε να έχει τραμ η Θεσσαλονίκη – Οι πιθανές στάσεις

Η πρόταση του Σάββα Χαλιαμπάλια για τις μετακινήσεις

Τη λειτουργία τραμ  που αναμένεται να διευκολύνει τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων  προτείνει  ο Σάββας Χαλιαμπάλιας. Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο που έχει  για τη δημιουργία του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου σταθερής τροχιάς , στην Βεργίνα TV και την εκπομπή της δημοσιογράφου Χριστίνας Τσόρμπα.

«Εμείς έχουμε μια πρόταση η οποία είναι σχετικά οικονομική  και γρήγορα εφαρμόσιμη .Η κυκλοφορία του τραμ δεν αφορά μόνο το δήμο Θεσσαλονίκης αλλά είναι μια  διαδημοτική δουλειά. Αυτό το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί σε μικρό χρονικό διάστημα, φυσικά με τη συνδρομή  της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των γειτονικών δήμων» ανέφερε ο κ. Χαλιαμπάλιας . Μίλησε για  τη λειτουργία ενός υβριδικού τραμ και εξήγησε ότι  «μέσα στην πόλη θα κινείται με ηλεκτρισμό και έξω από την πόλη θα λειτουργεί με πετρέλαιο».

Σχετικά με τη διαδρομή που θα ακολουθεί ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρότεινε: «Να ξεκινάει από βιομηχανική περιοχή και συγκεκριμένα από το στρατόπεδο “Λεβαντή» που βρίσκεται στη στροφή της Σίνδου, στο δρόμο προς Χαλκηδόνα. Να κατευθύνεται, από τον παλιό δρόμο Βέροιας, στην οδό Μοναστηρίου, να περνάει από την περιοχή του Βαρδάρη, την οδό Δωδεκανήσου, την παραλιακή λεωφόρο Νίκης. Να κινείται σε όλο το παραλιακό μέτωπο από την δεξιά πλευρά της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου, να  περνάει από το σταθμό ΙΚΕΑ και να φτάνει στο αεροδρόμιο. Στο γυρισμό θα χρησιμοποιήσουμε την οδό Βασιλίσσης Όλγας και από εκεί και πέρα θα συνδεθεί με την οδό Μοναστηρίου και άλλους δρόμους».

Ακόμη, σημείωσε ότι πρόκειται για ανοικτού τύπου τραμ οι γραμμές του οποίου θα γίνουν στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο. «Παράλληλα θα κινούνται τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα υπόλοιπα οχήματα. Δεν θα υπάρχει συνωστισμός. Από τη στιγμή που θα υπάρχουν οι γραμμές του τραμ θα απαγορευτεί αυστηρά η στάθμευση των αυτοκινήτων. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια είναι η δημιουργία χώρων στάθμευσης. Πρέπει πρώτα να αδειάσουν οι δρόμοι για να αρχίζουμε να βάζουμε κάποια πράγματα στη θέση τους».

Σύμφωνα με τον κ. Χαλιαμπάλια, αυτό το τραμ θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και θα ενώσει την ανατολική με τη δυτική πλευρά της πόλης. «Είναι εύκολο να το κατασκευάσουμε, τοποθετώντας τις γραμμές του τραμ στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Δεν απαιτούνται μεγάλες παρεμβάσεις και μεγάλες υποδομές. Θα λειτουργεί όπως όλα τα τραμ που κυκλοφορούν στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Σήμερα υποφέρουν  οι Θεσσαλονικείς στον τομέα της μετακίνησης επειδή το κυκλοφοριακό αποτελεί το μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.  Πρόκειται για μια εύκολη πόλη που εκτείνεται σε μια ευθεία, αν εξαιρέσεις την Άνω Πόλη» επισήμανε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ