Skip to main content
Menu

Θεσσαλονίκη: Έως το 2022 η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον σιδηρόδρομο

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας από το βήμα του Export Summit του ΣΕΒΕ - Τι είπε ο πρόεδρος του ΟΛΘ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Στρατηγικό ρόλο αποκτά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κυρίως ως προς τις εξαγωγές, συνδεόμενο με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως τόνισε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Φώτης Κουβέλης, από το βήμα του Export Summit VII που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Όπως τόνισε, προχωρά η διαδικασία για τη σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει τον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ με την υφιστάμενη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Η μελέτη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως το 2022, αναβαθμίζοντας την υπάρχουσα σύνδεση και αναμένεται να αυξήσει το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού. . Σύμφωνα με τον υπουργό, μαζί με το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου, θα αποτελέσει αιχμή στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους τριών χιλιομέτρων, έχει αρχή μέσα στο λιμάνι και εξέρχεται από την πύλη των φορτηγών προς την επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης-Καλοχωρίου. Το έργο αναβάθμισης της σύνδεση του λιμένα με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά έχουν ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο το καθένα.

Σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη, ο ναυτιλιακός τομέας είναι από τους δυναμικότερους και η διασύνδεσή του με την ελληνική βιομηχανία εμπεριέχει τεράστια δυναμική, όπως τόνισε ο κ. Κουβέλης, σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα της δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας,  που έχει αναδείξει τη χώρα σε παγκόσμιο πρωτοπόρο στον κόσμο.

«Η ελληνική οικονομία ανακάμπτει σταδιακά και μαζί ανακάμπτει και η παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που συνδέονται ή μπορούν να συνδεθούν με την ναυτιλία, όπως πρόσθεσε, ενώ σημείωσε ότι μεγάλη σημασία για την Ελλάδα έχει όχι μόνο η ποντοπόρος ναυτιλία αλλά και η ναυτιλία μικρών αποστάσεων.

sebe1.png

Θεοφάνης: Έχει καθυστερήσει η διαδικασία 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σωτήρης Θεοφάνης, από το βήμα του ίδιου συνεδρίου τόνισε ότι έχει καθυστερήσει η διαδικασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Ο ίδιος έκρουσε το καμπανάκι ότι η μετακίνηση των ημερομηνιών έναρξης των έργων αυτών μπορεί να οδηγήσει στο να ολοκληρωθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις στο λιμάνι χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αυτά.

Κατά τον κ. Θεοφάνη, το μεγάλο στοίχημα είναι να βάλουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πραγματικά στο χάρτη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ