Skip to main content

Black Friday: Σήμερα οι μεγάλες εκπτώσεις – Καταστήματα στη Θεσσαλονίκη

Έφτασε η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων στα καταστήματα – Προειδοποιήσεις για ψευδείς και παραπλανητικές προσφορές

Έφτασε η Black Friday, η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων, σήμερα Παρασκευή 29 Νοεμβρίου. Η Black Friday, που ορίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά ακολουθεί πάντα την ημέρα των Ευχαριστιών, είναι ένα αμερικανικό «έθιμο», μία αμερικανική καταναλωτική συνήθεια που τείνει να γίνει και ελληνική.

Γιατί όμως ονομάζεται «black»; Διότι, στις ΗΠΑ, μέχρι τη δεκαετία του 1960 στα καταστήματα χρησιμοποιούνταν κόκκινο και μαύρο στυλό για να καταγράφονται τα στοιχεία των πωλήσεων. Με κόκκινο χρώμα καταγράφονταν οι μέρες που τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα και με μαύρο μελάνι οι μέρες με μεγάλους τζίρους. Και την τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη, μετά τη γιορτή των Ευχαριστιών -και πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου- σχεδόν όλα τα καταστήματα είχαν μεγάλους τζίρους.

Οι καταστηματάρχες είδαν ότι με εξαιρετικά χαμηλές τιμές τη συγκεκριμένη μέρα μπορούν να προσελκύσουν πλήθος πελατών και η Black Friday καθιερώθηκε ως ιδανική μέρα για περισσότερες πωλήσεις, περισσότερες κι από αυτές της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Η Black Friday τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Δανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Φινλανδία, η Πολωνία και κάθε χρόνο συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Πέρυσι, στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα του Black-Friday. Global, στο 24ωρο της Black Friday, οι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερο είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές και οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σχέση με μια κανονική Παρασκευή κατά 1.141%.

Το 85% των ερωτηθέντων γνώριζαν τι είναι η Black Friday και σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες έκαναν αγορές κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης μέρας. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι πιο δημοφιλείς ώρες αγορών στην Ελλάδα είναι τα μεσάνυχτα (για τις διαδικτυακές αγορές) καθώς και το μεσημέρι μεταξύ 2 - 3 μ.μ.

Εξάλλου, σύμφωνα με το Black-Friday.Global, οι Έλληνες καταναλωτές είναι έτοιμοι να ξοδέψουν στοχευμένα στη φετινή Black Friday, δαπανώντας μάλιστα ποσό που ξεπερνά τα 200 ευρώ ανά άτομο.

Το νέο στοιχείο στη φετινή Black Friday είναι ότι σε προσφορές έχουν προχωρήσει ακόμα και αεροπορικές εταιρείες, ασφάλειες, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και μεγάλα φαρμακεία ακόμη και το delivery.

Πάντως, στελέχη της αγοράς δηλώνουν πως αρκετές αλυσίδες θα προχωρήσουν αυτή τη χρονιά σε τολμηρές εκπτώσεις που θα φτάσουν σε ορισμένα προϊόντα έως και το 70%. Αυτό που ζητούν οι καταναλωτές είναι προσφορές. Σύμφωνα με έρευνες, περισσότεροι από 1 στους 2 καταναλωτές, αναζητούν συστηματικά προϊόντα σε προσφορά, ενώ μόλις το 8% δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις προσφορές. Ο «θεσμός» της Black Friday είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας. Και όπως φαίνεται ήρθε για να μείνει.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ορισμένες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών επεκτείνουν τις προσφορές τους στο σύνολο πλέον των προϊόντων τους.

Καταστήματα από Θεσσαλονίκη και πολυκαταστήματα

Δείτε παρακάτω μερικά από τα καταστήματα που συμμετέχουν στην Black Friday στη Θεσσαλονίκη:

-Στη Black Friday συμμετέχει το Heaven Of Brands (www.heavenofbrands.com και το κατάστημά στην Τσιμισκή 137)

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του καταστήματος οι εκπτώσεις τη συγκεκριμένη ημέρα θα φτάνουν έως και το 70%. Ενδεικτικά μπορείτε να βρείτε προϊόντα adidas με έκπτωση έως 60%, ΝΙΚΕ έως 50%, asics έως 50%, champion και Bdtk έως 70%.

Επίσης, στη Black Friday συμμετέχει το Heaven Of Brands - economy (www.heavenofbrands-economy.com) και το All About Sneakers (www.all-about-sneakers.com και το κατάστημά στην Τσιμισκή 137, δίπλα από το heaven of brands).

-Το Fashion Mall Olympic 

Stores θα "τρέξει" εκπτώσεις έως 70% σε όλα τα είδη.

Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα ρούχα από 8,99 ευρώ, τσάντες από 7,99 ευρώ και αξεσουάρ από 4,99 ευρώ.

Olympic Stores

Ειρήνης 15 και Τερτσέτη, Θεσσαλονίκη

Εγνατίας 10, Κέντρο Θεσσαλονίκης

-Εκπτώσεις έως 70% σε όλα τα είδη θα τρέξει και το Filinda Fashion

τόσο στο ηλεκτρονικό κατάστημα (www.filinda.gr/black-friday) όσο και στο φυσικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Σαπφούς 30.

- Το κατάστημα www.bestarlet.gr συμμετέχει στη Black Friday με εκπτώσεις σε γυναικεία ρούχα έως 50-60%. Οι προσφορές θα ισχύουν τόσο στο ηλεκτρονικό όσο και στο φυσικό κατάστημα της εταιρίας. Ενδεικτικά, το καταναλωτικό κοινό θα μπορεί να βρει ρούχα από 9,90 ευρώ.

Παναγίας Φανερωμένης 41 Συκιές, Θεσσαλονίκη ΤΚ 54632

Τ. 2310-555-969 ή 6976-129-609

- Και η εταιρεία colored coffee (Αγίας Σοφίας 38) θα συμμετέχει στη black friday με μεγαλύτερη προσφορά στο selfieccino (καφές η σοκολάτα με φωτογραφία επιλογής του πελάτη), μία παγκόσμια καινοτομία της Θεσσαλονίκης με μεγάλη προβολή στα ΜΜΕ. Μόνο για τη Black Friday και μόνο για μία (1) ώρα από τις 15.00 έως τις 16.00 από 4 ευρώ αρχική τιμή το selfieccino θα κοστίζει 1,5ευρώ.

Δείτε αναλυτικά λίστα με άλλα καταστήματα που θα συμμετάσχουν στην Black Friday.

  • Public
  • Πλαίσιο
  • Media Markt
  • Intersport
  • Tsakiris Mallas
  • Funky Buddha
  • Factory Outlet
  • notos
  • Attica
  • Hondos Center
  • Κωτσόβολος
  • Factory Outlet

Black Friday: Οι 5 κανόνες για να αποφύγετε πλασματικές αγορές

Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.

Η Ένωση, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

* Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

* Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

* Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

* Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.