Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Εμπορικά καταστήματα: Άνοιγμα με νέο ωράριο – «Αγκάθι» οι μετακινήσεις

Μετάθεση της ώρας ανοίγματος των καταστημάτων ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών

Πρόταση για αλλαγή της ώρας ανοίγματος των καταστημάτων κατέθεσε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, καθώς "αγκάθι" αποτελούν οι μετακινήσεις των εργαζομένων που μπορεί να προκαλέσουν συνωστισμό σε μέσα μαζικής μεταφοράς. 

Ειδικότερα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, με σκοπό την αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς κατά την προσέλευση στην εργασία, την προστασία των εργαζομένων στα καταστήματα και τη μείωση των λειτουργικών εξόδων, προτείνει να μετατοπιστεί προσωρινά η ώρα έναρξης λειτουργίας των καταστημάτων από τις 9 π.μ στις 10 π.μ, έως το τέλος Μαΐου.

Σύμφωνα με τον Στέλιο Πέτσα κατά τα πρώτα στάδια της άρσης των περιοριστικών μέτρων θα ανοίξουν τα κομμωτήρια, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και προσωπικής υγιεινής, με συγκεκριμένους κανόνες για την εξυπηρέτηση του κοινού.

ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Παράλληλα, σήμερα δόθηκε στη δημοσιότητα το Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ από την εταιρεία Palmos Analysis, το οποίο δείχνει εντυπωσιακή επιδείνωση του κλίματος καταγράφεται και στις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου στο Νομό Θεσσαλονίκης σε σχέση με τον «Σεπτέμβριο 2019», με τον «Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών για το Λιανικό Εμπόριο» να επιστρέφει σε καθαρά αρνητικό έδαφος και στα χαμηλά επίπεδα της τριετίας 2010 – 2012.

Έτσι, το ισοζύγιο θετικών – αρνητικών εκτιμήσεων του «Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών Λιανικού Εμπορίου» βρίσκεται στο -37 (από +8 τον Σεπτέμβριο του 2019, οπότε και είχε βρεθεί σε θετικό έδαφος για πρώτη φορά από την καθιέρωση των μετρήσεων του Βαρόμετρου ΕΒΕΘ).

Ειδικότερα, οι απόψεις των εμπορικών επιχειρήσεων του Νομού Θεσσαλονίκης συνοψίζονται στα εξής:

  • Αρνητική, και με σαφή επιδείνωση σε σχέση με τον προηγούμενο Σεπτέμβριο (-44 από -13) καταγράφεται η αξιολόγηση για την εξέλιξη των πωλήσεων κατά το προηγούμενο 6μηνο, ενώ ραγδαία επιδείνωση 88 μονάδων παρουσιάζουν οι εκτιμήσεις των πωλήσεων για το επόμενο 6μηνο (-67 μονάδες από +21 τον Σεπτέμβριο 2019). Επιπλέον, οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη των παραγγελιών το επόμενο εξάμηνο υφίστανται ελεύθερη πτώση και βρίσκονται πλέον στο χειρότερο επίπεδο από την καθιέρωση των μετρήσεων του Βαρομέτρου ΕΒΕΘ (από +8 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2019 σε -68 σήμερα).
  • Επίσης, προβλέπουν μείωση της απασχόλησης στον κλάδο τους για το επόμενο διάστημα και αντίστοιχα μείωση των τιμών των προϊόντων κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Ο “Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτών” υπολογίζεται με βάση τις προβλέψεις τους για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας, την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, την πρόθεση αποταμίευσης και την πρόβλεψη για την ανεργία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές στο Νομό Θεσσαλονίκης διακατέχονται από εντονότατο προβληματισμό και απαισιοδοξία εν μέσω της κρίσης της επιδημίας του κορωνοϊού και πλέον ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο Νομό Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται στις -45 μονάδες – με «κατάρρευση» 43 μονάδων σε σχέση με τον περασμένο «Σεπτέμβριο 2019».

Η έρευνα καταγράφει δραματική αλλαγή του κλίματος μεταξύ των καταναλωτών, καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βυθίζεται κατά 43 ολόκληρες μονάδες, από το -2 τον Σεπτέμβριο 2019 – το καλύτερο σημείο του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης από την έναρξη των μετρήσεων του Βαρόμετρου ΕΒΕΘ τον Μάρτιο του 2009 – στο -45 σήμερα.

Η ευφορία που ακολούθησε το αποτέλεσμα των Εθνικών Εκλογών του Ιουλίου και οδήγησε την καταναλωτική εμπιστοσύνη πολύ κοντά σε επίπεδα «αισιοδοξίας», έχει δώσει τη θέση της στον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία σε σχέση με την επόμενη μέρα της επιδημίας του κορωνοϊού. Και αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο, καθώς ήδη από το τέλος Μαρτίου – οπότε και διενεργήθηκε η έρευνα πεδίου στους καταναλωτές – το 43% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχει μειωθεί το εισόδημά τους, το 27% δηλώνουν ότι έχει ανασταλεί η εργασία τους ή έχουν απολυθεί και επίσης το 27% δηλώνουν ότι έχει μειωθεί η εργασία τους και έχουν λιγότερη δουλειά.

barometro.jpg

barometro3.jpg

Ειδικότερα, οι καταναλωτές του Νομού Θεσσαλονίκης αναφέρουν:

  • Σταθερή μεν αξιολόγηση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών για το διάστημα που προηγήθηκε (σε σχέση με τον “Σεπτέμβριο 2019”), έντονη απαισιοδοξία όμως για την περαιτέρω εξέλιξή της, καθώς αυξάνεται δραματικά το ποσοστό όσων αναμένουν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης του νοικοκυριού τους (από 12% τον Σεπτέμβριο του 2019 στο 55% σήμερα), ενώ μόλις το 7% προβλέπει βελτίωση κατά το επόμενο 12μηνο. 

barometro5.jpg

  • Ενώ ενισχύεται το ποσοστό όσων αξιολογούν θετικά την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης της χώρας κατά το προηγούμενο έτος (από 27% τον Σεπτέμβριο του 2019 στο 41% σήμερα), εκτινάσσεται το ποσοστό όσων εκτιμούν ότι η γενική οικονομική κατάσταση της χώρας θα επιδεινωθεί κατά το επόμενο δωδεκάμηνο, από 15% τον Σεπτέμβριο του 2019 στο 70% σήμερα.
  • Οι καταναλωτές στο Νομό Θεσσαλονίκης εκτιμούν ότι οι τιμές καταναλωτή σταθεροποιήθηκαν κατά το τελευταίο 12μηνο (σε ποσοστό 55% από 44% τον περασμένο Σεπτέμβριο) ενώ το ποσοστό όσων διαπίστωσαν κάποια αύξηση μειώθηκε στο 39% από 47% τον περασμένο Σεπτέμβριο). Παράλληλα, υπάρχει μικρή αύξηση του ποσοστού των καταναλωτών που πιστεύουν ότι οι τιμές καταναλωτή θα αυξηθούν με μικρό, παρόμοιο ή μεγαλύτερο βαθμό κατά το επόμενο 12μηνο (45% σε σχέση με 39% τον Σεπτέμβριο του 2019).
  • Εξαιρετικά απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι καταναλωτές όσον αφορά την εξέλιξη της ανεργίας, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει πως θα τα επίπεδα της ανεργίας θα αυξηθούν «πολύ» ή «λίγο» (73% συγκριτικά με 28% τον Σεπτέμβριο του 2019), ενώ ταυτόχρονα μειώνονται ραγδαία αυτοί που πιστεύουν πως τα επίπεδα της ανεργίας θα μειωθούν τους επόμενους 12 μήνες (11% έναντι 40% τον Σεπτέμβριο του 2019).
  • Εντυπωσιακή επιδείνωση παρουσιάζει ο δείκτης αξιολόγησης της συγκυρίας για την πραγματοποίηση σημαντικών αγορών (9% θεωρούν την συγκυρία κατάλληλη για σημαντικές αγορές, όπως έπιπλα, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές κτλ, έναντι 18% τον Σεπτέμβριο του 2019), κατρακυλώντας σε απολύτως αρνητικό έδαφος και στο χειρότερο επίπεδο από την καθιέρωση των μετρήσεων του Βαρόμετρου ΕΒΕΘ. Αντίστοιχη επιδείνωση καταγράφεται και στο δείκτη πρόθεσης για την πραγματοποίηση τέτοιων αγορών στο μέλλον.
  • Μειώνεται μεν η πρόθεση για αποταμίευση, ωστόσο, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019, παρατηρείται μικρή μείωση του ποσοστού όσων δηλώνουν ότι αποταμιεύουν («λίγο» ή πολύ) (21% από 25%), ενώ αυξάνεται οριακά το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι “τρώνε από τα έτοιμα” αναλώνοντας τις αποταμιεύσεις τους ή χρεώνονται όλο και περισσότερο (24% από 22%) και σταθεροποιείται στο 54% το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι τα φέρνουν ίσα – ίσα με τα εισοδήματά τους (53% το αντίστοιχο ποσοστό για τον Σεπτέμβριο 2019).
  • Μειώνεται η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου στο Νομό Θεσσαλονίκης, με το 6% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι είναι πολύ ή αρκετά πιθανό να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά αυτοκινήτου (9% τον Σεπτέμβριο 2019).
  • Σταθερά καθηλωμένη εκτιμάται ότι θα παραμείνει η αγορά ακινήτων, ωστόσο η οικοδομική δραστηριότητα γενικότερα φαίνεται ότι θα περιοριστεί και στον τομέα των ανακαινίσεων ή/και επισκευών-βελτιώσεων σπιτιών, όπου ο σχετικός δείκτης εμφανίζει επιδείνωση (14% έναντι 19% τον Σεπτέμβριο του 2019).

barometro4.jpg

barometro2.jpg

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Καμπανάκι» από τις λαϊκές - «Είμαστε απέναντι σε μία οικονομική καταστροφή»
Παραγωγοί πωλητές ζητούν διαφημιστική καμπάνια που θα κάνει τον πολίτη να εμπιστευτεί και πάλι τις λαϊκές αγορές
«Καμπανάκι» από τις λαϊκές - «Είμαστε απέναντι σε μία οικονομική καταστροφή»