Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ξεκινάει η διαδικασία για την πώληση της Μαλαματίνας

Πώς οδηγήθηκε στην διαδικασία της πώλησης η θρυλική ρετσίνα

Ξεκινάει η διαδικασία για την πώληση της «Μαλαματίνας», η οποία έχει συμπληρώσει 125 χρόνια λειτουργίας με «κορωνίδα» την θρυλική ρετσίνα.

Την προσεχή Τρίτη 9 Ιουνίου ξεκινά η διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος θα εγγυηθεί την απρόσκοπτη λειτουργία της στο μέλλον. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στην «παράδοση» των κλειδιών - ανάλογα με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων - από τον Κώστα Μαλαματίνα που ελέγχει σήμερα την εταιρεία σε νέο ιδιοκτήτη. «Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από 10 εταιρίες αλλά επισήμως αυτό θα γίνει γνωστό την προσεχή Τρίτη (9.6)» είπε στο ethnos.gr ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας «Μαλαματίνα», Κωνσταντίνος Μέλλιος.

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση που χτύπησε την πόρτα της χώρας το 2009, η επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί (ΕΦΚ) το 2017, η απροθυμία των τραπεζών να στηρίξουν την εταιρεία από το 2015, η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου τον Νοέμβριο του 2019 και η πανδημία του κορονοϊού βύθισαν το τζίρο της «Μαλαματίνας» κάνοντας επιτακτική την ανάγκη εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία.

Αντικαπνιστικός νόμος και κορονοϊός έδωσαν την χαριστική βολή

Όπως εξήγησε στο ethnos.gr ο Κώστας Μέλλιος όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση του 2009-2010 η «Μαλαματίνα» είχε μεγάλες λειτουργικές δαπάνες και δεν είχε πάρει καμία πρόνοια για να τις μειώσει ενώ, ταυτόχρονα, έπεφταν οι πωλήσεις και ο τζίρος της εταιρείας λόγω της οικονομικής κατάστασης την περίοδο των μνημονίων. «Έτσι όταν ο κ Μαλαματίνας πήρε τον έλεγχο της εταιρείας το 2015 (τον είχε χάσει προσωρινά από την σύζυγό του) βρήκε την εταιρεία σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Με πολλά λειτουργικά έξοδα και με έναν τζίρο ο οποίος διαρκώς μειώνονταν».

Παράλληλα, η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί από το 2016 μείωσε το τζίρο της εταιρίας, σύμφωνα με τον κ. Μέλλιο, κατά 25 με 30% τα επόμενα τρία χρόνια. Από το 2015 και έπειτα η εταιρεία δεν είχε οικονομική στήριξη από τις τράπεζες. «Δεν ήταν πρόθυμες οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν την εταιρεία για πολούς λόγους. Δεν χορήγησαν ούτε ένα ευρώ. Αντίθετα, μάλιστα, πήραν 5 εκατ. ευρώ από το 2016 και μετά σε τόκους». Ο αντικαπνιστικός νόμος που εφαρμόστηκε τον Νοέμβριο του 2019 πίεσε ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις της «Μαλαματίνας», δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος τζίρος της εταιρίας γίνεται στους χώρους εστίασης. Το 70% της εταιρίας πραγματοποιείται μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι (ταβέρνες, ετσταιατόρια κτλ). «Τον Νοέμβριο του 2019 είχαμε μια απότομη πτώση τζίρου  λόγω του αντικανπνιστικού, σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο Νοέμβριο του 2018. Και πάνω που πήγε να ανακάμψει τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ‘έσκασε’ ο κορονοϊός με αποτέλεσμα να βυθιστεί ο τζίρος της εταιρείας» εξήγησε ο κ. Μέλλιος. 

«Δεν στήριξαν οι τράπεζες»

Σύμφωνα με τις τράπεζες η εταιρεία έχει άνοιγμα 35 εκατ. ευρώ. Αν και τον Οκτώβριο του 2017 υπογράφτηκε μια συμφωνία ρύθμισης των δανείων με την οποία θα αποπλήρωνε κάθε εξάμηνο κεφάλαιο και τόκους μαζί, το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών δεν τηρήθηκε λόγω οικονομικών δυσκολιών της εταιρίας που προέκυψαν από την επιβολή του ΕΦΚ.  Μέχρι και το 2019 η «Μαλαματίνα» κατάφερε να πληρώσει μόνο τους τόκους των δανείων συνολικού ύψους 5 εκατ. ευρώ.

«Δεδομένου ότι οι τράπεζες είναι απρόθυμες να χρηματοδοτήσουν την εταιρεία, η η «Μαλαματίνα» δεν έχει άλλους πόρους για να ανακάμψει. Ο μόνος τρόπος είναι να μπει επενδυτής στην εταιρεία. Γι αυτό ξεκινά αυτή η διαδικασία. Η είσοδος στρατηγικού επενδυτή μπορεί να σημαίνει και εξαγορά της εταιρείας. Όλα εξαρτώνται από την πρόταση που θα κάνουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές» είπε στο ethnos.gr ο κ. Μέλλιος.

Η εταιρεία παρά τα προβλήματα των τελευταίων ετών εξακολουθεί να κατέχει το 41% της εγχώριας αγοράς ρετσίνας, ενώ οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν το 16% των πωλήσεων της. Επίσης, στα πλεονεκτήματα της «Μαλαματίνας» συγκαταλέγονται οι εγκαταστάσεις της, δύο οινοποιία στο Φάρο Αυλίδας, στην Εύβοια, και την Ασωπία Βοιωτίας, αλλά και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και εμφιαλωτήριο στη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτική της δυναμική της είναι ότι μέχρι το 2018  έστελνε περίπου 50 εκατομμύρια φιάλες «Μαλαματίνα» στην εγχώρια αγορά και σε άλλες 37 χώρες.

Πηγή: Έθνος

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ