Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θάνος: Δύσκολη η φετινή σεζόν - "Πάμε μέρα με τη μέρα"

Το 2021 είναι το μεγάλο στοίχημα σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη

Συνέντευξη στο ITN news παραχώρησε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Κ. Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος μίλησε για όλες τις εξελίξεις του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Γιώργο Καραχρήστο εξέφρασε την αισιοδοξία αλλά και τον προβληματισμό του. Όπως είπε η φετινή σεζόν όπως πάμε είναι σεζόν επιβίωσης και ο μεγάλος στόχος είναι το 2021.

 

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη

 

Καλησπέρα κ. Θάνο τιμή μας που ήρθατε στην εκπομπή μας . Σε τι κατάσταση βρισκόμαστε σήμερα ; Έχουμε κάποια εικόνα ;

 

Είδαμε και το Σαββατοκύριακο πάρα πολύς κόσμος κατέβηκε ειδικότερα από Βουλγαρία Ρουμανία και Σερβία σε πρώτη φάση, βλέπουμε ότι σιγά-σιγά υπάρχει κίνηση μέχρι και το Σάββατο είχαν περάσει περίπου από τις 15 Ιουνίου 120.000 κόσμος από την Ε.Ε. και περίπου από αυτούς οι 12.000 Σέρβοι αλλά και οι Έλληνες οι οποίοι συνήθως ομογενειακής κοινότητας ξεκίνησαν οδικώς για να κατέβουν στα εξοχικά τους , στα χωριά τους και να ξεκινήσουν τις διακοπές στην Ελλάδα. Η κατάσταση είναι ακόμα πολύ ρηχή , όσον αφορά το κομμάτι των αφίξεων θεωρούμε ότι μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου θα έχουμε μία εικόνα γενικότερα της σεζόν γενικά το χαρακτηριστικό αυτής της τουριστικής σεζόν είναι ότι δεν μπορείς να προβλέψεις σχεδόν τίποτα , η υγειονομική κατάσταση είναι τόσο ρευστή και έτσι πάμε μέρα με τη μέρα και σε αυτή τη κατεύθυνση είμαστε και σε συνεννόηση με όλους τους ανθρώπους του τουρισμού θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε. Βγήκε και μια καινούργια ηλεκτρονική διαδικασία από την κυβέρνηση για να μπορέσουμε να υπάρχει μία ιχνηλασιμότητα σε περίπτωση προβλημάτων ώστε να μπορέσουμε να απομονώσουμε μέσα στη σεζόν τα κρούσματα που μπορεί να υπάρξουν. Δύο μέρες πριν οποιοσδήποτε πρέπει να ταξιδέψει ,  μπαίνει στο διαδικτυακό ιστότοπο , κάνει μία ηλεκτρονική φόρμα που πρέπει να την έχει στο αεροδρόμιο , είτε στο στα σύνορά μας ώστε να μπορέσουμε να ξέρουμε τον τόπο , τον χώρο του διαμονής , το κατάλυμα και για πόσο καιρό θα βρίσκεται εδώ , μία μίνι ηλεκτρονική βίζα θα λέγαμε υγειονομικού ενδιαφέροντος.

 

Ξέρετε πόσα ξενοδοχεία θα ανοίξουν ή έχουν ανοίξει στην περιοχή σας;

 

Το 80% των τουριστικών καταλυμάτων μέχρι 1 Ιουλίου θα έχει ανοίξει , και κάποιες ελάχιστες θα παραμείνουν κλειστές . Μέχρι 15 Ιουλίου περιμένουμε να έχουμε μία πρώτη εικόνα μέχρι στιγμής οι προκρατήσεις οι οποίες δεν είναι και τίποτα γιατί προκρατήσεις είναι στο ίδιο επίπεδο , μπορούν μία μέρα πριν να ακυρωθούν , θα δούμε πού θα πάμε είμαστε ακόμα σε μία σεζόν η οποία είναι σεζόν όπως πάμε επιβίωσης , το 2021 είναι ο μεγάλος στόχος το 20 πρέπει να κρατηθούμε όρθιοι πρέπει όσο γίνεται να μη χαθούν θέσεις εργασίας στον τουριστικό κλάδο αυτός είναι ο σκοπός μας , σε επίπεδο των προκρατήσεων κυμαίνεται στο 20% στα καταλύματα τουριστικά βέβαια αυτό έχει σχέση και με το κάθε ξενοδοχείο πώς δουλεύει , η αλήθεια είναι και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι ότι δεν είναι παραδομένη στους μεγάλους Tour operators , όπως είναι στα νησιά κυρίως απευθύνεται παραδοσιακά σε μεμονωμένους επισκέπτες να μην ξεχνάμε ότι το 70% και πάνω είναι οδικός τουρισμός όπου επισκέπτες κατά μόνας έρχονται στην περιοχή αυτό βοηθάει καθώς περιοχές που είναι στερεωμένες οι αγορές του σε μεγάλους επενδυτές της αγοράς η Κεντρική Μακεδονία και λόγω του οδικού άξονα και λόγω και του παραδοσιακού τρόπου το οποίο επισκέπτονται τουρίστες στην περιοχή φαίνεται να είναι σε λίγο καλύτερη μοίρα χωρίς αυτό βέβαια να ωραιοποιούμε τα πράγματα , μία πολύ δύσκολη σεζόν .

 

Έχετε κάποια εικόνα σε σχέση με αεροπορικές εταιρείες και εάν έχουνε βάλει την Κεντρική Μακεδονία σε προορισμό ;

 

Καταρχάς η πρώτη που πήραμε ψήφο εμπιστοσύνης ήταν η Aegean που άνοιξε και έξι διαδρομές κυρίως από τη Γερμανία και κάποιες χώρες της κεντρικής Ευρώπης η Ryanair , η Volotair , είμαστε σε μία επαφή και μάλιστα και αυτός ήταν ο στόχος αυτής της διευρυμένης σύσκεψης που είχαμε με όλους τους φορείς του τουρισμού της περιοχής αλλά και με τη Fraport ώστε να δούμε ακριβώς πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το κομμάτι της προβολής αυτούς τους δίαυλους που έχουμε ανοίξει και οδικά και αεροπορικά ώστε να προβάλουμε μέσα από τα κανάλια τους με το καλύτερο δυνατό τρόπο και τον προορισμό και μέσα στο καλοκαίρι αλλά και αργότερα . Όπως σας είπα το στοίχημα είναι το 2021,  δεν βλέπουμε ότι σιγά-σιγά μία έτσι δραστηριοποίηση , ανοίγουν τις πτήσεις προς τα αεροδρόμια Μακεδονία . Μακάρι να τις κρατήσουν και να τις αυξήσουν ,αυτός είναι ο στόχος μας.

 

Έχει προετοιμαστεί υγειονομικά η Περιφέρεια σε σχέση με την αντιμετώπιση κρουσμάτων;

 

Η νούμερο ένα αυτή τη στιγμή προτεραιότητα που έχουμε θέσει και ως περιφέρεια είναι η υγειονομική κατάσταση της Κεντρικής Μακεδονίας θα παραμείνει στην καλή εικόνα που υπάρχει μέχρι στιγμής , κάναμε δωρεάν προγράμματα κατάρτισης πάνω από 4.000 επιχειρήσεις επωφελούνται για να καταρτιστούν πάνω στα υγειονομικά πρωτόκολλα , έχουμε πλέον και ξενοδοχεία καραντίνας , δημιουργήθηκε λοιπόν ένα πλέγμα ασφαλείας αρκεί βέβαια με ευλάβεια να τηρηθεί αυτό που τονίζουμε είναι ότι σίγουρα θα υπάρχουν κρούσματα του ιού μέσα στην καλοκαιρινή σεζόν στην περιοχή μας και όχι μόνο στην περιοχή μας αλλά σε όλη την Ελλάδα η επιτυχία εξαρτάται από τη διαχείρισή τους και πως η εσωτερική λειτουργία των χώρων εστίασης των καταστημάτων και των τουριστικών καταλυμάτων θα είναι τέτοια ώστε να απομονώσει και να μην διασπείρει περαιτέρω τον ιό . Αυτό που θα πρέπει να κρατήσουμε τώρα είναι η βασική προίκα από όλη αυτή την περιπέτεια που είναι καλή η ασφάλεια του ότι η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει ένας ασφαλής προορισμός και για τους τουρίστες που την επισκέπτονται αλλά και τους Έλληνες. Αυτός είναι ο στόχος , αυτό είναι το στοίχημα για το καλοκαίρι έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη ρεβάνς να κάνουμε το καλοκαίρι του 2021.

 

Η Κεντρική Μακεδονία πάντα είχε Έλληνες τουρίστες δίνεται ένα βάρος στον ελληνικό τουρισμό. Υπάρχουν κάποιες καλύτερες προσφορές προς τους Έλληνες και οι επιχειρήσεις έχουν μπει στον κοινωνικό τουρισμό ;

 

Η αλήθεια είναι ότι ο εσωτερικός τουρισμός ως ένα σημείο μπορεί να αιμοδοτήσει όλη αυτή τη διαδικασία ,ο Έλληνας έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ , μέχρι στιγμής η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε πάει σε ένα πόλεμο τιμών και προσφορών στον κλάδο , δεν ξέρω αν θα πάμε κιόλας βέβαια όσο θα πλησιάζουμε προς τον Αύγουστο που είναι και ο βασικός μήνας των καλοκαιρινών διακοπών για τους Έλληνες είμαι βέβαιος ότι εκεί θα φανούν και οι προσφορές της last minute ακόμα λοιπόν προσδοκά η τουριστική αγορά και από το ξένο συνάλλαγμα ώστε να κρατήσει και να πάρει και μία υπεραξία όσο είναι δυνατόν μέσα στο καλοκαίρι , είμαι σίγουρος ότι η οικονομία η τουριστική θα είναι ευέλικτη για το καλοκαίρι όσο εξελίσσεται η σεζόν και για τους Έλληνες.

 

Στη Θεσσαλονίκη έχετε μία εικόνα τι γίνεται σε σχέση με τα ξενοδοχεία ;

 

Βλέπουμε τώρα με προβληματισμό ότι ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη οι καλοκαιρινοί μήνες θα είναι ακόμη πιο δύσκολοι παραθαλάσσια δραστηριότητα που αναπτύσσεται τουριστικά καταλύματα τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς μειώνουν τις μετακινήσεις τους οι τουρίστες δεν θέλουν να αλλάξουν πολλά ξενοδοχεία , βλέπουμε ότι προτιμώνται τα τουριστικά καταλύματα και μεμονωμένες κατοικίες σε σχέση με τα μεγάλα ξενοδοχεία .

 

Στην Κεντρική Μακεδονία σημαντικό κομμάτι δεν είναι μόνο ο ήλιος και θάλασσα είναι 12 μήνες τουρισμός , είναι θεματικός τουρισμός και γαστρονομία, έχετε κάνει κάποιες ιδιαίτερες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση;

 

Εδώ και πολλά χρόνια προσπαθούμε να λειτουργήσουμε και εμείς συνθετικά προσθέτοντας πράγματα που έχει κεντρική Μακεδονία , στο κομμάτι του τουρισμού ο Πολιτιστικός τουρισμός είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό , ο θρησκευτικός τουρισμός το ίδιο , δρομολογούμε και κάποιες δράσεις καθώς από τον Ιούλιο σε λίγο καιρό ανοίγει και η ελληνική  προεδρία στην Ευρώπη , ο ίδιος ο περιφερειάρχης ως Πρόεδρος και των Περιφερειών της Ευρώπης δρομολογεί και αυτός με τη σειρά του κάποια γεγονότα γύρω από τον πολιτισμό , δεν μιλάμε για τη γαστρονομία η οποία είναι και θέλουμε να είμαστε και η γαστρονομική πρωτεύουσα  της Ελλάδος , έχουμε δημιουργήσει ένα γαστρονομικό χάρτη με όλες τις περιοχές της κεντρικής Μακεδονίας με τη μακεδονική κουζίνα.  Γενικότερα έχουμε πολλά πράγματα , όπως το brand Όλυμπος θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα brand γύρο από τον εναλλακτικό τουρισμό , έχουμε μία κεντρική στρατηγική πολιτική στην Κεντρική Μακεδονία έχουμε βάλει τον Όλυμπο στην προμετωπίδα αυτής προσπάθειας για να δείξουμε και το εναλλακτικό τουρισμό ,

 

Θέλετε να μας πείτε ορισμένα χαρακτηριστικά από την κάθε περιοχή;

 

Η Ημαθία είναι τα οινοποιεία της , το βήμα του Αποστόλου Παύλου στη Βέροια είναι φυσικά η Βεργίνα θα έχουμε ελπίζουμε μέχρι το 2021 να έχουμε και το καινούργιο πολυκεντρικό μουσείο των Αιγών που δίπλα στη Βεργίνα θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία , Πέλλα το ίδιο με το μουσείο που έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε όλη την Ελλάδα , είναι οι φυσικές ομορφιές , στο Κιλκίς είχαμε δρομολογήσει ένα σπουδαίο project για την ανάδειξη του ιστορικού τουρισμού το μνημείο του πρώτου του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου που έχουνε Σέρρες Κιλκίς , οι Σέρρες με την  λίμνη Κερκίνη , τα ιαματικά λουτρά , η Χαλκιδική φυσικά είναι οι ναυαρχίδα του καλοκαιρινού τουρισμού , στην Αμφίπολη ξεκινάνε οι εργασίες μέσα σε δύο χρόνια από σήμερα ο πύργος Καστάνα να είναι επισκέψιμος από όλο τον κόσμο , θα είναι ένα μοναδικό για την Ελλάδα,  αξιοθέατο πολιτιστικό γιατί έχει μία τεράστια δυναμική θέλουμε να δημιουργήσουμε νέους πυρήνες , φυσικά το Άγιο Όρος,  ο θρησκευτικός τουρισμός, θέλουμε να δημιουργήσουμε ποδηλατικές διαδρομές , περιπατητικές να κάνουμε πλέον το hacking το trekking με ασφάλεια στη χώρα μας , θέλω να πω ότι τα δάση μας , οι λίμνες μας και τα ποτάμια μας θα πρέπει να είναι πόλος έλξης διαφόρων ήπιων δραστηριοτήτων ώστε να μπορέσουν να αγκαλιάσει ο κόσμος να τα προστατεύσει με αυτό τον τρόπο , ώστε να μην είναι στο έλεος οποιονδήποτε που βρίσκει την ευκαιρία κρυφά είτε να αποθέσει ελλείμματα είτε να μπουν φωτιές το καλοκαίρι για τα δάση , η ήπια δραστηριότητα εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ο εναγκαλισμός ακριβώς με τον κόσμο με τον Έλληνα ο οποίος θα πρέπει πλέον να τα γνωρίσει είναι ένας στρατηγικός στόχος της Κεντρικής Μακεδονίας και νομίζω πρέπει να γίνει και του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

Μου έχει κάνει εντύπωση , ξέρετε ότι ασχολούμαι με το yachting φεστιβάλ , πως δεν εχει αναπτυχθεί στην περιοχή το yachting ;

 

Αυτό συνέβη γιατί δεν είχαμε μεγάλη εγγύτητα ειδικά η Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Αιγαίου όπως είναι οι Σποράδες και φυσικά οι Κυκλάδες πιο νότια αλλά το βασικό εγχείρημα αυτή τη στιγμή για να υπάρχουν αυτές οι υποδομές είναι να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε συνθήκες ώστε να μπορέσει κάποιος να κατεβεί εδώ την κεντρική Ευρώπη ή από τα Βαλκάνια να μπορέσει να αφήσει το αμάξι του και να πάρει το πλοίο και να κατέβει κάτω στο νησί , δηλαδή να γίνει ένα homeport η Θεσσαλονίκη αυτό είναι το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με τη διασύνδεση είτε με το σιδηρόδρομο,  είτε με τους οδικούς άξονες , αυτή η δυνατότητα που θα μας δώσουν να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε και άλλα μεταφορικά δίκτυα και να τα συνδέσουμε με το λιμάνι μας. Άλλωστε και αυτό είναι και ένα μεγάλο ζήτημα το τι κάνουμε με  το βασικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης,  υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά , γιατί δεν δεν βγαίνει οικονομικά , δεν υπάρχει επιχειρηματικό κίνητρο , θέλω να πω ότι η αξιοποίηση των λιμανιών όπως έχει τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά η Θεσσαλονίκη χρειάζεται για σύνδεση με άλλα μεταφορικά δίκτυα όπως είναι κυρίως στο τρένο στην προκειμένη περίπτωση και γιατί όχι και το λιμάνι και το αεροδρόμιο του το οποίο αποκτήσει και πλέον μία διευρυμένη έτσι εικόνα καθώς μέχρι το 2020 θα ολοκληρωθεί και η επένδυση της Fraport , θα έχουμε διπλασιασμό του terminal .

 

Νομίζω ότι θετικό φέτος είναι ότι θα ανοίξει Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης .

 

Θέλουμε να συμβεί αυτό για πολλούς λόγους , θέλουμε να είναι η πρώτη έκθεση έτσι μεγάλη που γίνεται Διεθνής Έκθεση στην Ευρώπη μετά κορονοιό εποχή , θα δώσει και ένα στίγμα για την Θεσσαλονίκη και για την Ελλάδα γενικότερα ,η ηγεσία η διοίκηση της helexpo το χει βάλει μπροστά , ελπίζω να συμβεί έχουμε και φέτος για τιμώμενη χώρα τη Γερμανία.

 

Και εμείς κάνουμε προσπάθεια το ξέρετε για τη πρώτη έκθεση θεματικού τουρισμού λέμε ότι θα την κάνουμε τον Οκτώβριο.

 

Το έμαθα και χάρηκα , μακάρι να μπορέσει να επανεκκινηθεί η τουριστική βιομηχανία των εκθέσεων μέσα σε ένα καινούργιο περιβάλλον για να μπορέσει η χώρα το 2021 να τοποθετηθεί σε ψηλότερο σημείο , δεν είναι εύκολο είναι πολύ δύσκολο είναι μεγάλη πρόκληση και εσείς βοηθάτε με αυτή τη διαδικασία και εμείς προσπαθούμε στην περιφέρεια να παίξουμε όλα τα γκάζια , θα τα βάλουμε όλα τα όπλα στη φαρέτρα μας για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε από Σεπτέμβρη μπροστά , αρκεί όπως είπα να κρατήσουμε μία καλή επιδημιολογική εικόνα.

 

Έχουμε κάποια καλή είδηση για την αυριανή συνάντηση που είχετε με τον Υπουργό ;

 

Περιμένω και εμείς πάμε μέρα με τη μέρα , κρατάμε μικρό καλάθι . θέλουμε να δώσουμε ένα τόνο αισιοδοξίας σε όλη αυτή τη διαδικασία . Είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί δεν χρειάζεται ούτε να ωραιοποιούμε τις καταστάσεις ούτε να φέρουμε την καταστροφή σε κάθε κρίση υπάρχει μία ευκαιρία πρέπει να είμαστε πολύ προσηλωμένοι όμως στις διαδικασίες και πολύ πειθαρχημένοι σε αυτό.

 

Τέλος , θέλετε να πείτε για τον προσανατολισμό διαφημιστικής προβολής φέτος για την Κεντρική Μακεδονία προς το εξωτερικό και προς την Ελλάδα τι έχετε αποφασίσει ;

 

Θα αναπτύξουμε το επόμενο διάστημα κυρίως digital Marketing στο εξωτερικό στοχεύουμε οδικό τουρισμό , οδικό τουρισμό όχι μόνο από Βαλκάνια αλλά και από την κεντρική Ευρώπη,  ηδη έχουν αρχίσει να τρέχουνε κάποια σποτ για την Χαλκιδική και όχι μόνο , θέλουμε να βάλουμε όπως σας είπα στις προσπάθειες και τον Όλυμπο , κοιτάμε και τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη και για την Θεσσαλονίκη αλλά και για το εναλλακτικό τουρισμό στην περιοχή , digital Marketing , αξιοποίηση των πτήσεων και των καναλιών των εταιρειών που πετάνε στην περιοχή και με την συνεργασία και με το αεροδρόμιο αλλά και με την Aegean , ειδικά από μία στρατηγική συνεργασία στον τομέα της προβολής καθώς η Aegean πριν γίνει όλη αυτή η διαδικασία είχε πιστέψει πάρα πολύ στη Θεσσαλονίκη και είχε βγάλει και ένα πρόγραμμα διευρυμένο , δυστυχώς αυτό άλλαξε,  προσπαθούμε με διάφορες άλλες εταιρείες που πετάνε από δω και έχουν την έδρα τους και εδώ να διευρύνουμε το δίκτυο των πτήσεων και να προβάλουμε τον προορισμό μέσα από αυτούς και όπως είπα ο οδικός τουρισμός και οι μεμονωμένοι τουρίστες αυτή τη στιγμή θα κάνουν τη διαφορά , ο εσωτερικός τουρισμός είναι πάντα ένα ζητούμενο , είναι ένας κύριος αιμοδότης για την Κεντρική Μακεδονία , θα απευθυνθούμε και σε αυτόν αλλά κυρίως όπως σας είπα η Κεντρική Ευρώπη , Βαλκάνια μέσα στον οδικό τουρισμό και να αξιοποιήσουμε της πτήσεις στην περιοχή μας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ