Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: Άδεια μαγαζιά στην Τσιμισκή – «Μαύρη» χρονιά με πτώση τζίρου 30%

Η πρωτοβουλία του ΕΣΘ για ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα φιλοξενεί τα e-shops των μελών του

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε πρωτοβουλία για δημιουργία δυναμικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που στόχο έχει να βοηθήσει μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα e-shop να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία, προχωρά ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Όπως δήλωσε στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης ο ΕΣΘ έχει εκκινήσει τη διαδικασία για να προσφέρει βοήθεια στις ΜμΕ που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ακολουθήσουν το μέλλον, αυτό δηλαδή που με μεγάλη ευκολία κάνουν τα μεγάλα μαγαζιά και οι πολυεθνικές.

«Προσπαθούμε να εξομοιώσουμε τα πράγματα. Να ξεκινάμε όλοι από την ίδια αφετηρία. 24ώρες "ανοιχτά" σε όλη την αγορά της Θεσσαλονίκης», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιππίδης.

Όπως εξηγεί, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα με χιλιάδες συμμετοχές που θα έχει ενδιαφέρον και για τον καταναλωτή. Ήδη μάλιστα, βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση η πλατφόρμα που κατασκευάζεται από εταιρεία, προκειμένου να διορθωθούν τυχόν ατέλειες και αδυναμίες, πριν «ανοίξει» για το καταναλωτικό κοινό. Εκτιμάται ότι θα είναι «στον αέρα» σύντομα.

Σε πρώτη φάση στόχος του ΕΣΘ είναι να μπουν στην πλατφόρμα επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονική παρουσία με e-shop και δεν έχουν και τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο, καθώς είναι μια ενέργεια που απαιτεί ένα κόστος. Επιδίωξη του ΕΣΘ είναι να ενταχθούν στην πλατφόρμα πληρώνοντας μόνο ένα μηνιαίο κόστος συντήρησης, το οποίο αναμένεται να είναι πολύ χαμηλό.

Η προσπάθεια όπως λέει ο κ. Φιλιππίδης είναι να διατεθεί η πλατφόρμα δωρεάν στα μαγαζιά και η μόνη τους υποχρέωση να είναι η συντήρηση του e-shop.

Παράλληλα, θα μπορούν να εντάσσονται και επιχειρήσεις που έχουν ήδη e-shop προκειμένου να εμπλουτίζεται διαρκώς η πλατφόρμα. Ο σχεδιασμός του Εμπορικού Συλλόγου είναι να επεκταθεί σταδιακά και σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης. «Πάμε βήμα - βήμα ώστε στα επόμενα δυο χρόνια η πλατφόρμα να είναι γεμάτη και να έχει απόλυτο ενδιαφέρον για τον καταναλωτή», λέει χαρακτηριστικά.

«Σε πρώτη φάση μας απασχολεί να μην είναι κανείς μόνος του. Γιατί και το καλύτερο e-shop να κάνεις αν είσαι μόνος σου είναι δύσκολο μέσα στον κυκεώνα των e-shop ανά τον κόσμο», αναφέρει.

Πτώση τζίρου – Άδεια μαγαζιά στην Τσιμισκή

Ο κ. Φιλιππίδης περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αγορά της Θεσσαλονίκης και το πλήγμα που έχει δεχθεί το ελληνικό εμπόριο, το οποίο μετά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης καλείται να αντιμετωπίσει την οικονομική συνθήκη που δημιουργεί ο κορωνοϊός.

Οι επιχειρήσεις όπως λέει δεν έχουν άλλες αντοχές μετά 10 χρόνια οικονομικής κρίσης χωρίς καμία βοήθεια. «Εδώ οι επιχειρηματίες έχουν βάλει και τα σπίτια τους ενέχυρα», όπως λέει χαρακτηριστικά ασκώντας κριτική στις πολιτικές της κυβέρνησης.

«Η απαίτηση που είχαμε, έχουμε και θα έχουμε από την κυβέρνηση μέχρι να φτάσει σε ένα σημείο να ακουμπήσει το πρόβλημα, γιατί μέχρι στιγμής δεν το έχει κάνει, είναι να πηγαίνει προς την κατεύθυνση της οριζόντιας εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων», σημειώνει τονίζοντας ότι είναι εμφανή τα αποτελέσματα της τακτικής που επίλεξε η κυβέρνηση με επιλεκτική βοήθεια στις επιχειρήσεις. «Τα αποτελέσματα τα βλέπετε, ξεκίνησαν τα λουκέτα έχει ξεκινήσει το ντόμινο και αυτό θα ολοκληρωθεί στους επόμενους μήνες», λέει αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι για πρώτη φορά βλέπουμε στην Τσιμισκή 17 άδεια μαγαζιά. «Αυτό δεν το είδαμε ούτε στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Όταν έχει στην Τσιμισκή 17 άδεια μαγαζιά αντιλαμβάνεστε τι γίνεται στους γύρω δρόμους», υπογραμμίζει.

Ο εμπορικός κόσμος επισημαίνει ότι τα μέτρα θα πρέπει να είναι οριζόντια «γιατί σήμερα δεν υπάρχουν βιώσιμες και μη βιώσιμες επιχειρήσεις, είμαστε όλοι εν δυνάμει μη βιώσιμοι».

Ο κ. Φιλιππίδης εκφράζει το φόβο ότι η χρονιά θα κλείσει με πτώση τζίρου πάνω από 30%. «Και την προηγούμενη χρονιά έγινε προσπάθεια να βγούμε τσίμα τσίμα χωρίς μεγάλες κερδοφορίες και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς κερδοφορία. Φέτος αν πάμε στο -30% αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα υπάρχει κερδοφορία σε καμία επιχείρηση, τουλάχιστον από τις ΜμΕ», τονίζει.

Στις κάλπες οι έμποροι

Μέσα στη δύσκολη συνθήκη που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι έμποροι καλούνται στις κάλπες την Τρίτη 20/10/2020 και την Τετάρτη 21/10/2020 από τις 9 το πρωί έως τις 9.30 το βράδυ, στα γραφεία του ΕΣΘ για την ανάδειξη του νέου ΔΣ για τα επόμενα τρία χρόνια.

Θα προηγηθεί αύριο, Δευτέρα, η Γενική Συνέλευση που θα στις 5μ.μ. επίσης στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (Πλατεία Μοριχόβου 1, 5ος όροφος, Λαδάδικα).

Το ψηφοδέλτιο είναι ενιαίο καθώς όπως λέει ο κ. Φιλιππίδης, «όλοι θεωρούμε ότι δεν έχουν λόγο τα παραταξιακά ψηφοδέλτια έχουν λόγο τα προβλήματα».

Τον πρόεδρο θα εκλέξει το νέο ΔΣ που θα προκύψει. Εάν επανεκλεγεί ο κ. Φιλιππίδης, αυτή θα είναι η τρίτη θητεία του στο τιμόνι του Συλλόγου. Η θητεία του ως προέδρου ξεκίνησε το 2014 μέσα σε μια καταιγίδα, αυτήν της οικονομικής κρίσης όπως λέει ο ίδιος. «Αναλάβαμε πάνω στη κορύφωση της οικονομικής κρίσης και στις εκλογές του 2020 βρισκόμαστε πάνω στη κορύφωση μιας υγειονομικής κρίσης. Ήταν δύσκολα χρόνια, καταφέραμε να πετύχουμε αρκετά πράγματα και ο στόχος είναι να πετύχουμε πολλά περισσότερα την επόμενη τριετία», σημειώνει. Θα προσπαθήσουμε, όπως λέει, να κάνουμε πράγματα που θα μπορέσουν να ανακουφίσουν τον κόσμο μιας και η μόνη τους ελπίδα είναι πλέον ο εμπορικός σύλλογος «γιατί δεν βλέπουν από πουθενά αλλού ελπίδα».

Από 1-15 Νοεμβρίου οι «φθινοπωρινές» εκπτώσεις  

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ενημερώνει εμπόρους και καταναλωτές ότι η φετινή ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος θα έχει διάρκεια από την 1η έως την 15η Νοεμβρίου 2020.

Όπως σημειώνει με βάση την υπ’αριθ.πρωτ. Οικ.1473/12-11-2019 απόφαση της Αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κα Πατουλίδου, το καθεστώς των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων που ίσχυαν για τη Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει.

Για τα καταστήματα της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, συνολικής διάρκειας 30 ημερών, θα ισχύουν πλέον από 1η έως 15η Νοεμβρίου και από 1η έως 15η Μαΐου, μετά από σχετική εισήγηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Παράλληλα, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν (προαιρετικά) την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020 (πρώτη Κυριακή της ενδιάμεσης φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου).

Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων από τον ΕΣΘ για την Κυριακή 1η Νοεμβρίου είναι από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ