Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εταιρείες της Χαλκιδικής στα «θρανία» για καλύτερες εξαγωγές και πωλήσεις

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου τίτλο: “BRANDING Mentoring - Brand building of EU Enterprises through Mentoring”

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Ένα βήμα πιο κοντά στο να κάνουν πιο προσεγμένες και στοχευμένες τις εξαγωγές τους προς την Ευρώπη είναι οι επιχειρήσεις της Χαλκιδικής που παρακολούθησαν το ευρωπαϊκό έργο με τίτλο: “BRANDING Mentoring - Brand building of EU Enterprises through Mentoring” που αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS +.

Ως εταίρος συμμετείχε και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, αλλά και η OECON Group, και Επιμελητήρια και φορείς από 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Ουγγαρία, Κύπρος, Σλοβενία, Πολωνία και Ελλάδα). Όπως εξήγησε η διευθύνων σύμβουλος της OECON και τεχνική σύμβουλος σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα κυρία Λίνα Τσαλταμπάση στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»: «Το πρόγραμμα απευθύνονταν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούνται σε διατροφικούς τομείς. Στόχος ήταν να δημιουργήσουν ετικέτες ποιότητας και τα προϊόντα τους να βγουν σε βελτιωμένη θέση στις ξένες αγορές.

Εκπαιδεύτηκαν συνολικά 30 επιχειρήσεις εκ των οποίων πήραν mentoring τέσσερις για να βελτιώσουν τις διαδικασίες εξαγωγών των προϊόντων τους. Πρόκειται για επιχειρήσεις της Χαλκιδικής που παράγουν μπύρα, μέλι, αρτοσκευάσματα και ελιές».

Συγκεκριμένα οι μέντορες κ. Γιώργος Παλησίδης, κα Λίνα Τσαλταμπάση, κα Δέσποινα Τριακοσάρη και κ. Αλέξανδρος Καϊναδάς που είχαν επιλεγεί για να εκπαιδεύσουν αντίστοιχα την κα Αθανασία Κύρλα από την εταιρία «GAIA OLIVES» (Επεξεργασία & τυποποίηση ελιάς στην Όλυνθο), την κα Στέλλα Γαβανά από την εταιρία «ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΑΒΑΝΑΣ ΕΠΕ» (Παραδοσιακή Αρτοζαχαροπλαστική με έδρα στη Γαλάτιστα), τον κ. Αργύρη Γεωργάκα από την εταιρία «ΜΕΛΙ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΑ» (Παραγωγή Μελιού με έδρα στην Αρναία), και τον κ. Αθανάσιο Μισάλτη από την εταιρία «ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ VALTINGER» (Παραγωγή μπύρας με έδρα στην Κασσανδρεία), όλες εταιρίες της Χαλκιδικής, συμμετείχαν στην εκδήλωση λήξης του έργου προκειμένου ο καθένας από την πλευρά του, να μεταφέρει τις εντυπώσεις του

καθώς και το τί αποκόμισαν κατά την πορεία της καθοδήγησης.

Οι ωφελημένοι επιχειρηματίες που έλαβαν την καθοδήγηση, έμειναν ικανοποιημένοι από τις συναντήσεις με τους μέντορές του, έστω αν και μερικές από αυτές πραγματοποιήθηκαν μέσω τηλεδιασκέψεων λόγω του covid – 19, και αναμένουν τα αποτελέσματα από την εφαρμογή τους στο εγγύς μέλλον. 

Απαντώντας σε ερώτησή μας η κυρία Τσαλταμπάση είπε πως στην εποχή της πανδημίας οι εξαγωγές έχουν πληγεί, όμως μέσα από αυτή την εκπαίδευση που είχαν οι επιχειρήσεις τους «δίνεται η δυνατότητα να πωλούν το προϊόν τους σε πιο αξιόλογη τιμή και όχι χύμα και φθηνά».

Σε κάθε περίπτωση το υλικό και σχετικό εγχειρίδιο από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα υπάρχει και είναι διαθέσιμο για όσες επιχειρήσεις του νομού επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για να κάνουν τα προϊόντα τους περισσότερο ανταγωνιστικά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν και στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής για πληροφορίες.

«Στο Επιμελητήριο τα τελευταία τρία χρόνια. Με χρηματοδοτήσεις στηρίζεται η επιχειρηματικότητα και δημιουργούνται νέα έργα. Επίσης ακούμε τους επιχειρηματίες και τις ανάγκες που προκύπτουν», σχολίασε  κυρία Τσαλταμπάση.

Να σημειωθεί πως το έργο «BRANDING Mentoring» που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2018, ολοκληρώθηκε  και επίσημα στο τέλος του Οκτωβρίου 2020, με την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 29 Οκτωβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Εξάλλου στο πλαίσιο της εκδήλωσης προχθές επισημάνθηκε ότι θα ακολουθήσουν και άλλα σχετικά προγράμματα, συμπληρωματικά με αυτό που ολοκληρώθηκε. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ