Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Δυσαρεστημένοι οι έμποροι από το click away

Τι λέει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για το νέο σύστημα αγορών

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Μπορεί ο υπουργός Ανάπτυξης να υποστηρίζει ότι το σύστημα του click away λειτουργεί και οι τζίροι των εμπορικών επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί, δεν έχουν όμως όλοι οι έμποροι την ίδια άποψη, ειδικά οι μικροί που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), γεγονός που δυσχεραίνει την πώληση ακόμα και με τηλεφωνική παραγγελία.

«Όλοι είναι δυσαρεστημένοι και θεωρούν ότι δεν είναι τρόπος πώλησης αυτός», λέει μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Κοσμάς Καλογιάννης, απαντώντας στο ερώτημα πόσα μέλη του ΕΣΘ κατάφεραν να λειτουργήσουν με αυτό το σύστημα τις προηγούμενες μέρες και πόσο ικανοποιημένοι είναι.

«Ουσιαστικά αποτελεί διευκόλυνση μόνο για αυτούς που έχουν e-shop. Από την στιγμή που δεν έχεις e-shop δεν μπορείς να λειτουργήσεις με το σύστημα του click away», λέει χαρακτηριστικά ενώ προσθέτει ότι ακόμα και με το τηλέφωνο χρειάζεται μεγάλη διαδικασία για να καταλάβει κανείς ποιο είναι το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρεται ο πελάτης, εκτός και αν υπάρχουν συγκεκριμένοι κωδικοί. «Τα είδη υπόδησης, ένδυσης, είδη δώρων κλπ δεν μπορούμε να κάνουμε τέτοιες πωλήσεις», επισημαίνει. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις για τις επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης ο Δεκέμβριος απέφερε το 15-20% του ετήσιου τζίρου, ενώ για τα παιχνιδάδικα μέχρι και το 80%.

Ελάχιστα ήταν τα μαγαζιά που μπόρεσαν να προσαρμοστούν σε αυτήν τη μέθοδο πώλησης, «σε αντίθεση με αυτά που μας μεταφέρει το υπουργείο», όπως τονίζει.

Ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι όλο αυτό έγινε για να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν e-shop και δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν λόγω της υστέρησης των κούριερ στην εξυπηρέτηση του μεγάλου όγκου παραγγελιών.

Ο ΕΣΘ είχε αποστείλει επιστολή στον αρμόδιο υπουργό όταν ανακοινώθηκε η νέα μέθοδος τονίζοντας ότι «η απόφαση της λειτουργίας της αγοράς με το click away αφορά μόνο το 15% των επιχειρήσεων που διατηρούν e-shops και θα είναι οι κερδισμένοι-χαμένοι αυτών των εορτών», σημειώνοντας ότι «αυτός ο τρόπος λειτουργίας της αγοράς οδηγεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην απόλυτη καταστροφή».

Σημειώνεται ότι ο ΕΣΘ σχεδιάζει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με στόχο να προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε επιχειρήσεις που δεν έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν από μόνες τους ένα e-shop, ωστόσο λόγω του λοκνταουν σημειώθηκαν κάποιες καθυστερήσεις στην αποπεράτωση του έργου. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του ΕΣΘ κ. Παντελή Φιλιππίδη, η πλατφόρμα αναμένεται να παρουσιαστεί τον Ιανουάριο.

Αναμένεται πάντως όταν βγει στον «αέρα» να αποτελέσει μεγάλη διευκόλυνση για τους μικρούς της αγοράς της Θεσσαλονίκης.

Υπάρχει ένα αλαλούμ στην αγορά και σε ότι αφορά το ωράριο λειτουργίας. «Ο καθένας προσπαθεί να λειτουργήσει όπως μπορεί», όπως λένε οι έμποροι. Κάποιοι κλείνουν στις έξι, κάποιοι κάθονται μέχρι το τέλος του ωαρίου ενώ άλλοι δουλεύουν από το πρωί μέχρι τις 3-4 το απόγευμα. «Δεν είναι τρόπος πώλησης αυτός για να πούμε ότι αυτήν τη στιγμή έχουμε αγορά στην πόλη μας και όχι μόνο στην πόλη μας», λέει ο κ. Καλογιάννης.

Οι έμποροι τονίζουν ωστόσο ότι άσχετα με το αν θα ήθελαν να είναι όλη η αγορά ανοιχτή αύριο, ακολουθούν τις οδηγίες των ειδικών γιατί «όλοι είμαστε υπεύθυνοι για το τι θα γίνει την επόμενη ημέρα», όπως τονίζει ο κ. Καλογιάννης.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΕΣΘ έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να προστατεύσει τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με το σύστημα του click away. «Σας είχαμε επισημάνει με επιστολή μας στις 21/4/2020, στην περίοδο του πρώτου lockdown, μια πλατφόρμα σωτηρίας της αγοράς. Δεν εισακουστήκαμε και ακολουθήσατε μεθόδους που δυστυχώς δεν είχαν αποτέλεσμα. Σας την ξαναστέλνουμε πιστεύοντας ότι σήμερα, όσο ποτέ, είναι η μόνη σανίδα σωτηρίας για να μην χαθούν, εδώ που φτάσαμε, δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεων και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, πράγμα το οποίο είμαστε σίγουροι ότι είναι ο εφιάλτης ημών και της κυβέρνησής σας», αναφερόταν χαρακτηριστικά στην επιστολή προς του υπουργείο Ανάπτυξης που εστάλη στις 11 Δεκεμβρίου.

Γεωργιάδης: Δεν αποκλείεται το άνοιγμα του λιανεμπορίου σε «ζώνες»

Δεν αποκλείει το άνοιγμα του λιανεμπορίου σε «ζώνες» ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

«Το λιανικό εμπόριο θα μπορούσε να ανοίξει σε ζώνες της χώρας, όπου έχουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο, αν κι εφόσον το εγκρίνει η Επιτροπή», υποστήριξε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Κάθε εβδομάδα συνεδριάζουμε και κάθε εβδομάδα θα αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας με βάση την πορεία της επιδημίας. Αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί και τώρα, αλλά οι δυο περιφέρειες που εξετάζαμε να ανοίξουν, η Κρήτη και η Πελοπόννησος, δεν ήταν ολόκληρες και αυτό δημιούργησε ανησυχία μεταφοράς», συνέχισε.

 «Φέρνω ένα παράδειγμα. Στην Κρήτη, στον χάρτη που μας παρέδωσαν, μπορούσε να ανοίξουν οι νομοί Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων, αλλά όχι Ηρακλείου. Σκεφτήκαμε ότι αν το κάναμε θα ρισκάραμε πρώτον την υγεία όλης της νήσου γιατί μπορεί από το Ηράκλειο να πήγαιναν σε άλλον νομό για να ψωνίσουν κι αυτό δεν μπορούσαμε να το ελέγξουμε και θα υπήρχε ο κίνδυνος διασποράς σε όλη την Κρήτη και δεύτερον θα υπήρχε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των εμπόρων», εξήγησε.

«Το click away λειτουργεί»

Αναφερόμενος στο σύστημα  click away με το οποίο λειτουργούν τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Γεωργιάδης υποστήριξε ότι η μέθοδος έχει αρχίσει και λειτουργεί και οι τζίροι των επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί πολύ.

«Υπάρχουν καταστήματα που έχουν κάνει το 50% του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι», ανέφερε προσθέτοντας ότι πρέπει να τηρούνται τα μέτρα. Διαφορετικά, όπως προειδοποίησε, «αν δούμε ότι υπάρχει αύξηση του δείκτη μεταδοτικότητας και ανησυχία για τον ιό και μας πουν οι επιστήμονες ότι πρέπει να αναστείλουμε την εφαρμογή του μέτρου, θα την αναστείλουμε».

Σχολιάζοντας τις καθυστερημένες παραδόσεις των εταιρειών ταχυμεταφορωών (courier), ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι «πριν ξεκινήσουμε την πρώτη καραντίνα η αγορά κούριερ διακινούσε 80.000 πακέτα ημερησίως και ξαφνικά εκτοξεύτηκαν στα 150.000. Οι εταιρείες και αποθήκες νοίκιασαν και προσωπικό προσέλαβαν. Ωστόσο στη δεύτερη καραντίνα, όλο τον μήνα Νοέμβριο, καθότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί πάρα πολύ, είχαμε μέσο όρο ηλεκτρονικών παραγγελιών 250.000 πακέτα την ημέρα, άρα και 100.000 περισσότερα σε σχέση με την υψηλότερη μέρα της πρώτης καραντίνας».

Πρόσθεσε δε ότι μπαίνοντας στον Δεκέμβριο και προχωρώντας προς τις γιορτές, οι παραγγελίες αυξήθηκαν με γεωμετρική πρόοδο, φτάνοντας μια μέρα ακόμα και τις 800.000 και με έναν μέσο όρο και 500.000 πακέτα την ημέρα, το σύστημα κατέρρευσε.

Τέλος, επανέλαβε ότι αρχές του έτους θα προκηρυχθεί το πρόγραμμα για την επιδότηση δημιουργίας ιστοσελίδων από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις με 5.000 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γάζα: Η Χαμάς αποδέχεται σχέδιο εκεχειρίας - Πληροφορίες για αρνητική στάση Ισραήλ
Ο Χανίγιε ενημέρωσε τον πρωθυπουργό του Κατάρ και τον επικεφαλής των υπηρεσιών πληροφοριών της Αιγύπτου για την αποδοχή της πρότασής τους - Ισραήλ:...
Γάζα: Η Χαμάς αποδέχεται σχέδιο εκεχειρίας - Πληροφορίες για αρνητική στάση Ισραήλ
ekab
Θεσσαλονίκη: Γέφυρα ζωής για βρέφος 1,5 μηνών - Η ΕΛΑΣ «έσπασε» την κίνηση στα Μάλγαρα (VIDEO)
Το βρέφος μεταφέρθηκε εσπευσμένα από τη Φλώρινα στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου στη Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη: Γέφυρα ζωής για βρέφος 1,5 μηνών - Η ΕΛΑΣ «έσπασε» την κίνηση στα Μάλγαρα (VIDEO)