Skip to main content

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες: Στροφή σε online αγορές για 3 στους 4

Η ανασφάλεια που προκάλεσε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες

Η πανδημία άλλαξε για πάντα την καθημερινότητα και τις συνήθειες των καταναλωτών που πλέον όλο και λιγότερο επισκέπτονται τα καταστήματα. Αυτό αποτυπώνεται και στην πρόσφατη έρευνα της Future Consumer Index Ελλάδα 2021.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 3 στους 4 Έλληνες άλλαξαν τον τρόπο που ψωνίζουν , κάνοντας στροφή στις διαδικτυακές αγορές, 6-10 μπαίνουν λιγότερο στα φυσικά καταστήματα,  6 στους 10 θα κάνουν πολύ καιρό για να ξαναμπούν σε εμπορικό κατάστημα, ενώ  3 στους 10 λένε ότι θα νιώσουν άνετα σε μήνες ή ακόμη και χρόνια, ώστε να μπουν σε καταστήματα ρουχισμού και να δοκιμάσουν ενδύματα, από τον φόβο του κορωνοϊού.

Υπάρχει, ωστόσο, ένα δυναμικό κοινό, το οποίο προτιμάει την επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα και την επαφή με τους πωλητές, ώστε να δει από κοντά το προϊόν που θα αγοράσει.

Σύμφωνα, επίσης, με έρευνα της Κομισιόν για το 2020, κατά μέσο όρο, το 38 % των Ευρωπαίων ανησυχούσε για την εξόφληση των λογαριασμών του, τον επόμενο μήνα. Το 42 % των καταναλωτών, σκέφτηκε να αναβάλει μία σημαντική αγορά και το 80 % είπε ότι δεν θα προγραμματίσει ταξίδια, μέχρι να αποκατασταθεί η κανονικότητα στη χώρα του. Το 56 % των καταναλωτών, δήλωσε ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρέασαν τις αποφάσεις του για αγορές και το 67 % δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ακόμη και αν είναι ακριβότερα. Επιπλέον, το 81 % πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις.

 Άλλες μεταβλητές δεν επηρεάστηκαν από την κρίση, σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες. Για παράδειγμα, το επίπεδο εμπιστοσύνης των καταναλωτών στους λιανεμπόρους παρέμεινε υψηλό (στο 80 %), η λεπτομερής γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών παρέμεινε χαμηλή (στο 27 %) και το ποσοστό των καταναλωτών που στις αγορές τους αντιμετώπισαν πρόβλημα για το οποίο κρίνουν ότι νομιμοποιούνται να υποβάλουν καταγγελία, παρέμεινε χαμηλό (23 %).

Πηγή: ΕΡΤ3