Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας αρωγός στις πωλήσεις κρασιών

Μέσα από πρόγραμμα του Τμήματος Επικοινωνίας & Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μια καλύτερη εμπειρία στον καταναλωτή και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ετικέτες κρασιών θα προσφέρει η εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας που σχεδιάζει το Τμήμα Επικοινωνίας & Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας.

Ο Επίκουρος Καθηγητής  κ. Μιχάλης Βρίγκας εκ μέρους του Εργαστηρίου Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου που διεξάγει το έργο, όπου επικεφαλής είναι ο καθηγητής κ. Γιώργος Λάπας, μιλώντας το βράδυ της Τρίτης στο πλαίσιο εκδήλωσης του Οινοποιείου Νάκος με θέμα τη “βιοποικιλότητα της αμπέλου στη Σιάτιστα” που διοργάνωσε η Wine Style και φιλοξενήθηκε σε αίθουσα των ΙΕΚ Δέλτα στη Θεσσαλονίκη τόνισε ότι: «πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί την επαυξημένη πραγματικότητα για να προωθήσει τα προϊόντα οίνου. Με πολυμεσικό περιεχόμενο, βίντεο από τον χώρο του οινοποιείου, αλλά και τον τρόπο συλλογής και της επεξεργασίας των σταφυλιών, της δημιουργίας του κρασιού, καθώς και υλικό με ιστορίες για το κρασί, ο καταναλωτής μπορεί να μάθει για το προϊόν που θα αγοράσει. Επίσης γίνεται χρήση 2d και 3d animation με χαρακτήρες που “ζωντανεύουν”, ενώ σχεδιάζονται και διαδραστικά βίντεο και παιχνίδια γνώσεων».

Ο κ. Νάκος εξήγησε πως πρακτικά ο καταναλωτής έχοντας προηγουμένως κατεβάσει την εφαρμογή, με την κάμερα του κινητού του θα σκανάρει το μπουκάλι με το smartphone του, αλγόριθμοι θα αναγνωρίσουν το αντικείμενο και μετέπειτα θα προβληθούν στο κινητό του πολλές πληροφορίες για το κρασί, την παραγωγή του, τους γευστικούς συνδυασμούς που μπορεί να κάνει με αυτό κλπ. Παράλληλα ανέφερε πως η πρώτη συνεργασία του Εργαστηρίου Στρατηγικής Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι με το οινοποιείο Νάκος, ενώ στόχος είναι να διαδοθεί περαιτέρω αυτή η εφαρμογή και σε άλλες εταιρείες ποτών και τροφίμων για να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη τεχνολογία προς όφελος των πωλήσεων. Όπως δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο κ. Βρίγκας ο σχεδιασμός της εφαρμογής που αυτή τη φάση είναι στο στάδιο της ανάπτυξης θα έχει τίτλο wine live label και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών. Όμως στη διάθεση των καταναλωτών θα είναι στο τέλος άνοιξης, αρχές καλοκαιριού του 2022.

ampeli_1.jpg

Εξάλλου όπως τόνισε «την επόμενη πενταετία αναμένεται να υπάρξει άνοδος της χρήσης της επαυξημένης πραγματικότητας και η βιομηχανία του κρασιού εν προκειμένω θα ωφεληθεί πολύ από αυτή την τεχνολογία».

krasi_efarmogi.jpg

Εικόνα από παρόμοια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας για κρασιά

Αξίζει τέλος να αναφερθεί πως παρόμοιες εφαρμογές όπως το 19crimes λειτουργούν σε χώρες όπως πχ η Αυστραλία όπου είναι ευρέως διαδεδομένη η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας σε τρόφιμα και ποτά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τσακαλώτος: Ο κ. Οικονόμου και η κυβέρνηση δεν εκπροσωπούν τη μεσαία τάξη
«Ας μιλήσουν για την τάξη που πραγματικά εκπροσωπούν. Εκείνους με τις περιουσίες των 800.000 ευρώ, εκείνους που έχουν 15 διαμερίσματα και ζητάνε...
Τσακαλώτος: Ο κ. Οικονόμου και η κυβέρνηση δεν εκπροσωπούν τη μεσαία τάξη