Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ελπίδες για αύξηση της κίνησης στην Αγορά λόγω ΔΕΘ

Κλειστά ωστόσο θα είναι τις δύο Κυριακές τα καταστήματα

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μια μικρή αύξηση της κίνησης περιμένουν επιχειρηματίες του λιανεμπορίου κατά τις ημέρες διεξαγωγής της 85ης Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης (11-19 Σεπτεμβρίου 2021).

Πάντως τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά κατά τις δύο επόμενες Κυριακές, ενώ δεν θα ισχύσει το εκπτωτικό δεκαήμερο.

Αξίζει να σημειωθεί πως πρωτύτερα ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης έκανε εκπτωτικές περιόδους σε τρία δεκαήμερα τον χρόνο, τον Νοέμβρη, τον Μάη και την περίοδο της ΔΕΘ. Από πέρυσι όμως αποφάσισε να γίνουν δύο δεκαπενθήμερα, τον Μάιο και τον Νοέμβρη αντίστοιχα, και τις ημέρες της ΔΕΘ να μην υπάρχει κάποια αλλαγή στις τιμές των εμπορευμάτων.

«Ήταν μια απόφαση που είχαμε λάβει πέρυσι. Είχαμε δει πως με τις κινητοποιήσεις που γίνονταν στο πλαίσιο της ΔΕΘ (πορείες, απεργίες κλπ) αρκετοί καταναλωτές απέφευγαν να κινηθούν στο κέντρο. Οπότε δεν είχαμε τα επιθυμητά αποτελέσματα στα έσοδά μας. Επίσης άλλαξε αυτό που ίσχυε με την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο κατά την περίοδο της Δ.Ε.Θ.. Αυτό πλέον έχει καταργηθεί και  αυξάνεται η χρονική διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων του Νοεμβρίου και του Μαΐου από 10 σε 15 μέρες, όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιφερειακές ενότητες της Ελλάδας», δήλωσε στο «TyposThes» ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Κοσμάς Καλογιάννης.

Εξήγησε ωστόσο πως αναμένουν μια αύξηση του τζίρου τις ημέρες διεξαγωγής της ΔΕΘ. «Ελπίζουμε σε πελατεία από άλλες πόλεις, χώρες, και φυσικά από τους συμπολίτες μας. Σίγουρα θα έρθουν εκθέτες στην πόλη και μπορεί να επισκεφθούν και την αγορά. Βέβαια κρατάμε και μικρό καλάθι γιατί είμαστε σε περίοδο πανδημίας», σημείωσε.

Μόνο το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων ικανοποιητική κίνηση

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων που μόλις πέρασε δεν έφερε τα αναμενόμενα έσοδα στα ταμεία. «Μόνο κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο κινηθήκαμε ικανοποιητικά. Αν θυμάστε οι εκπτώσεις φέτος ξεκίνησαν και λίγο νωρίτερα ημερολογιακά. Μετά ήρθε ο καύσωνας και αρκετοί περιόρισαν τις μετακινήσεις τους. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως υπάρχει και οικονομική ανέχεια για μεγάλο μέρος του πληθυσμού», συμπλήρωσε.

Αυτό το διάστημα η είσοδος στα καταστήματα επιτρέπεται μόνο με χρήση μάσκας και για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με τα τ..μ. της κάθε επιχείρησης. «Τηρούμε πιστά τα μέτρα και για εμάς και για το προσωπικό και για τους πελάτες», ανέφερε ο κ. Καλογιάννης. Εξάλλου πρόσθεσε πως γίνονται και έλεγχοι από την Περιφέρεια τόσο το καλοκαίρι όσο και τώρα για την εφαρμογή των μέτρων (αριθμός πελατών, χρήση μάσκας, αντισηπτικά).

Ελπίδες για κίνηση και στις αρχές Νοέμβρη

Πέρα από την περίοδο της ΔΕΘ ελπίδες για μεγαλύτερη κίνηση στην αγορά υπάρχουν και για την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου. «Παραδοσιακά είναι μια καλή εποχή για τα μαγαζιά. Ευελπιστούμε έτσι να είναι και φέτος», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Δυνατότητα προσφορών

Σε κάθε περίπτωση εφόσον οι εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν εμπορεύματα τα οποία επιθυμούν να προσφέρουν σε χαμηλότερες τιμές, δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιήσουν προσφορές.

Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων.

Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Κατά τη διάρκεια των προσφορών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής.

Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Σε περίπτωση ελέγχου, θα πρέπει οι υπεύθυνοι του καταστήματος να είναι σε θέση να αποδείξουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι πρακτικές επικοινωνίας των προσφορών διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

test-koronoios
ΕΟΔΥ: 6 θάνατοι από κορωνοϊό, 6 διασωληνωμένοι την τελευταία βδομάδα
Η θετικότητα για γρίπη στην κοινότητα εξακολουθεί να είναι άνω του 10% και διατηρείται σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, με επικράτηση της γρίπης τύπου...
ΕΟΔΥ: 6 θάνατοι από κορωνοϊό, 6 διασωληνωμένοι την τελευταία βδομάδα
Νομικά ο Καλλιάνος για τον πατέρα του - «Τα πρωτόκολλα τηρήθηκαν» λέει ο Γεωργιάδης
«Το Αττικόν τώρα είπε ότι είχε προβλήματα, τότε γιατί μας έλεγαν ότι είναι υπέροχες οι εξετάσεις του;», αναφέρει ο βουλευτής της ΝΔ
Νομικά ο Καλλιάνος για τον πατέρα του - «Τα πρωτόκολλα τηρήθηκαν» λέει ο Γεωργιάδης