Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σπ. Πατέρας (ΟΣΕ): Το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος ο σιδηρόδρομος

Τι είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού από τη Θεσσαλονίκη για το έργο συντήρησης και ανάταξης του δικτύου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ως το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος χαρακτήρισε το σιδηρόδρομο ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπύρος Πατέρας στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους χθες στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη ΔΕΘ, ενώ αναφέρθηκε και στα τρία μεγαλύτερα θέματα για τον Οργανισμό τα οποία αφορούν στα έσοδα, το προσωπικό και την υποδομή.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, επισημάνθηκε ότι θα απαιτηθούν 1,3 δις. για τη συντήρηση και ανάταξή του. Το ποσό αυτό, όπως είπε ο κ. Πατέρας «μας υπερκαλύπτει να φτιάξουμε παθογένειες και να κρατάμε το δίκτυο σε ένα καλό επίπεδο». Το έργο που θα έχει ορίζοντα 10ετίας, σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ δε θα γίνει μια εργολαβία ΣΔΙΤ αλλά τρεις και συγκεκριμένα θα «σπάσουν» ως εξής:

Η πρώτη για τον άξονα Πειραιάς μέχρι τα σύνορα, Ειδομένη και Προμαχώνα, η δεύτερη στον άξονα Φλώρινα-  Ορμένιο και η τρίτη για τον άξονα Αθήνα- Πάτρα.

Η χρηματοδοτική πρόταση του ΟΣΕ, που πρόκειται να υποβληθεί άμεσα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα πρέπει να λάβει έγκριση από τη διυπουργική και τη γ.γ. ΣΔΙΤ, για να προχωρήσει το έργο. Από τον ΟΣΕ εκτιμούν ότι θα έχουμε νεότερα στο τρίμηνο που μας έρχεται.

«Πονοκέφαλο» και πρόβλημα δύσκολο ως προς την επίλυσή του αποτελούν και οι βανδαλισμοί και οι φθορές που σημειώνονται σε όλο το δίκτυο. Ο κ. Πατέρας σημείωσε ότι το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό και επεσήμανε ότι είναι δύσκολη η προφύλαξη του σιδηρόδρομου από αυτές τις φθορές , λόγω της ανοιχτής γραμμής. Ο ΟΣΕ σήμερα δαπανά πάνω από το 10% του ετήσιου προϋπολογισμού του στη φύλαξη.

Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Πατέρα, η χρηματοδότηση όχι μόνο για έργα αλλά και για συντήρηση είναι ψηλά στις προτεραιότητες του αρμόδιου υπουργείου, με τον ίδιο να τονίζει ότι «ο σιδηρόδρομος μπορεί και πρέπει να ανέβει πάρα πολύ τα επόμενα χρόνια».

Σε ότι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είπε ότι χρειάζεται 290 άτομα «αύριο», σημειώνοντας ότι οι εργαζόμενοι μειώθηκαν σε 900 άτομα μετά την αναδιάρθρωση και το διαχωρισμό των εταιριών, από 3.000 που ήταν το 2010 ενώ ο αριθμός τους μειώνεται κατά 120 κάθε χρόνο λόγω μαζικών συνταξιοδοτήσεων.

Τέλος, ένα ακόμη ζήτημα που τέθηκε αφορά τη λύση που, όπως τονίστηκε, πρέπει να βρεθεί στο θέμα της χρηματοδότησης του ΟΣΕ. Αυτήν την στιγμή τα έσοδα του ΟΣΕ ως διαχειριστή της υποδομής προέρχονται από δυο πηγές μόνο και συγκεκριμένα από την κρατική επιχορήγηση και από τα έσοδα από τη χρήση της γραμμής.

pateras-ose.jpg

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπ. Πατέρας 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ