Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Αυξάνεται η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης φέτος - Οι τιμές

Θα επηρεάσει την κίνηση στα βενζινάδικα το «μίνι λοκντάουν» στη Θεσσαλονίκη

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ακριβότερο θα είναι φέτος για τους καταναλωτές το πετρέλαιο θέρμανσης, όπως εκτιμούν οι παράγοντες της αγοράς με βάση τις τρέχουσες διυλιστηριακές τιμές.

Η πρεμιέρα της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης είναι, όπως κάθε χρόνο, στις 15 Οκτωβρίου και η τιμή του αναμένεται να κινείται πάνω από το ένα ευρώ, έναντι των 80 λεπτών του ευρώ που ήταν πέρυσι. Προς το παρόν το ενδιαφέρον των καταναλωτών στη Θεσσαλονίκη καταγράφεται μηδενικό.

Ειδικότερα, όπως εκτιμά ο κ. Θέμης Κιουρτζής, πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων Θεσσαλονίκης «Άγιος Χριστόφορος» μιλώντας στο TyposThes., με τα σημερινά δεδομένα, η εκτίμηση είναι ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα κινηθεί στο 1,08 με 1,10 ευρώ το λίτρο, ενώ πέρυσι είχε ξεκινήσει στα 0,80 λεπτά. Έτσι, εάν δεν αλλάξουν έντονα οι σημερινές διυλιστηριακές τιμές, κάτι που δεν φαίνεται να γίνεται, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου, οι καταναλωτές θα χρειαστεί να βάλουν φέτος πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να ζεσταθούν το χειμώνα.

Προς το παρόν και ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις, όπου υπάρχει και μεγάλη διείσδυση του φυσικού αερίου –«που και αυτό ακρίβυνε 100%»-, το ενδιαφέρον των καταναλωτών όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης είναι μηδενικό. Όπως συμβαίνει συνήθως, θα αρχίσουν να σκέφτονται το θέμα όταν κρυώσει ο καιρός. «Όσο δεν κρυώνει ο καιρός δεν το σκέφτεται κανένας. Αυτό έχει δείξει η εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια», όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κιουρτζής.

Ο ίδιος σημειώνει ότι «είναι άδικο το επίδομα θέρμανσης» που θα δοθεί για το πετρέλαιο θέρμανσης ως προς το ποσό του «γιατί είναι πολύ μικρό το ποσό έναντι της φορολογίας που αποκομίζει από το πετρέλαιο θέρμανσης η πολιτεία. Αδικείται, όπως λέει, ο χρήστης του πετρελαίου θέρμανσης με πάρα πολύ υψηλούς φόρους και ζητά να μειωθεί ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης όπως είναι στις άλλες πηγές ενέργειας για τη θέρμανση.

 

Η επίδραση του «μίνι λοκντάουν»

Μειωμένη είναι, παράλληλα, μετά το καλοκαίρι η κίνηση στα βενζινάδικα, ενώ η επιβολή περιοριστικών μέτρων στη Θεσσαλονίκη που «κοκκίνισε» στον επιδημιολογικό χάρτη, αναμένεται να φέρει περαιτέρω μείωση της κίνησης.

 «Το καλοκαίρι η κίνηση ήταν πολύ μεγαλύτερη από το 2020 και έφτανε περίπου αυτήν του 2019. Ο κόσμος είχε άλλη ψυχολογία», όπως λέει ο κ. Κιουρτζής. Ωστόσο, από το τελευταίο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου περίπου παρατηρείται μια καθίζηση στην αγορά. Φαίνεται όπως εκτιμάται ότι ξεφούσκωσε η τάση που είχε ο κόσμος να «ξεδώσει» μετά τα λοκντάουν, ενώ για κάποιους τελείωσαν και τα χρήματα.

Το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας μετά τη μία το βράδυ στη Θεσσαλονίκη θα επηρεάσει το ποσοστό της κίνησης στα βενζινάδικα τη νύχτα. Όπως λέει ο κ. Κιουρτζής δεν είναι μόνο ότι δεν θα μετακινηθεί ο κόσμος δηλαδή οι καταναλωτές, αλλά θα μειωθεί και η κίνηση των προμηθευτών που τροφοδοτούσαν τα νυχτερινά μαγαζιά, καθώς και ένα κομμάτι των εργαζομένων. «Δεν είναι μεγάλη η αγορά ώστε να χάνουμε μερίδια 1, 2 ή 3%. Είναι πάρα πολύ σημαντικά», όπως τονίζει.

Ο ίδιος υπογραμμίζει τέλος ότι πρώτο αίτημα όλων των εμπλεκομένων στη διακίνηση και στην εμπορία των καυσίμων, υγρών και αερίων, παραμένει η επιβολή της νομιμότητας. «Γίνεται πάρτι παραβατικότητας», όπως λέει χαρακτηριστικά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ