Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Περισσότερες οικοδομικές άδειες, αλλά και αύξηση κόστους οικοδομικών υλικών

Συγκρατημένη αισιοδοξία στους κατασκευαστές

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Αύξηση οικοδομικών αδειών κατά 19,4% το δωδεκάμηνο Σεπτέμβριος 2020 – Αύγουστος 2021 παρουσιάστηκε στη χώρα μας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, εκδόθηκαν 1.466 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 451,1 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 2.234,9 χιλιάδες m3 όγκου.

Έτσι, παρουσιάστηκε αύξηση κατά 13,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 53,8% στην επιφάνεια και κατά 64,8% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Πώς όμως αυτό αποτυπώνεται στην πόλη μας; Ο Προϊστάμενος του Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Βασίλης Εβρένογλου δήλωσε στο «TyposThes» πως «υπάρχει μεγαλύτερο κατασκευαστικό ενδιαφέρον σε σχέση με πέρυσι όμως σίγουρα δεν μπορούμε να κάνουμε μια σύγκριση με την κατάσταση πριν την εμφάνιση της πανδημίας όπου είχαμε ενδείξεις πως υπήρχε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αυτή την στιγμή θα λέγαμε πως έχουμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία. Οι περισσότεροι ιδιώτες περιμένουν να περάσει το αρνητικό κλίμα με τον κορωνοϊό και να κάνουν επενδύσεις».

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον υπάρχει στην ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα καθώς εκεί υπήρξε αύξηση 64,8% στον όγκο της τον Αύγουστο, με 1.466 οικοδομικές άδειες να έχουν εκδοθεί.

Έτσι, παρουσιάστηκε αύξηση κατά 13,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 53,8% στην επιφάνεια και κατά 64,8% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Στη δημόσια οικοδομική δραστηριότητα παρέχεται στήριξη από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Αναφορικά με τις περιοχές όπου χτίζονται νέα ακίνητα ο κ. Εβρένογλου σημείωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον για αρκετά σημεία πχ Θέρμη, Καλαμαριά, και δυτικά σε Εύοσμο, Αμπελόκηπους, όμως όλα εξαρτώνται από το σημείο που βρίσκεται το ακίνητο. Πχ στο κέντρο ανέφερε ότι υπάρχουν μικρά κτίσματα, ενώ περιφερειακά που μπορεί να υπάρχουν και μεγαλύτερα οικόπεδα θα είναι μεγαλύτερες και οι οικοδομές που θα χτιστούν. Σχετικά με το τι θέρμανση τοποθετείται στα διαμερίσματα / καταστήματα είπε πως «συνήθως προτιμούν το αέριο γιατί είναι πιο οικονομικό», αρκεί βεβαίως το δίκτυο διανομής να καλύπτει την περιοχή όπου βρίσκεται η οικοδομή».

Απαντώντας σε ερώτηση για τις πράσινες ταράτσες σημείωσε πως πολύ σπάνια θα ζητηθεί να κατασκευαστούν σε ένα νέο κτίσμα γιατί αυξάνεται το κόστος του ακινήτου.

Ράλι αυξήσεων σε οικοδομικά υλικά

Πάντως αυτό που προβληματίζει περισσότερο τον κλάδο των κατασκευών είναι η αύξηση των οικοδομικών υλικών. «Η πρώτη σημειώθηκε πέρυσι τον Σεπτέμβρη – Οκτώβριο, λίγο μετά την έναρξη της πανδημίας, με το τσιμέντο. Τότε δεν δώσαμε μεγάλη σημασία. Όμως στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλα υλικά. Και πλέον έχουμε ένα ράλι αυξήσεων σε σίδηρο, μπετόν, άμμο, αλουμίνια, μονωτικά υλικά, κουφώματα, τζάμια…. Μιλάμε για αυξήσεις από 15-30%. Παράλληλα έχουμε πλέον και αυξήσεις στην ενέργεια. Οπότε σύντομα πιστεύουμε πως θα έρθουν και αυξήσεις έμμεσες για όσα δεν έχουν ήδη αυξηθεί πχ εργατικά. Σπίτια που θα δοθούν σε αντιπαροχή από το 2021 αναγκαστικά ίσως χρειαστεί να αυξήσουν την τιμή πώλησης για να καλυφθεί το κενό που προκύπτει με τις νέες ανοδικές τιμές των οικοδομικών υλικών», σημείωσε ο κ. Εβρένογλου.

Να σημειώσουμε ότι τον Σεπτέμβριο η ΕΛΣΤΑΤ έκανε λόγο για άνοδο 5,1% στις τιμές των οικοδομικών υλικών.

Ειδικότερα, αυξήσεις τιμών υπήρξαν σε: Πετρέλαιο κίνησης- Diesel (24,8%), Σίδηρο οπλισμού (17%), Σωλήνες χαλκού (15,7%), Αγωγούς χάλκινους (14,3%), Θερμαντικά σώματα (8,7%), Τούβλα (6,1%), Πλαστικούς σωλήνες (5,8%), Σωλήνες πλαστικούς, συνθετικούς, ινοτσιμέντου (5,2%), Κιγκλιδώματα ανοξείδωτα (5,2%), Μηχανισμούς γκαραζόπορτας (4,1%), Υαλοπίνακες ασφαλείας (3,6%), Κουφώματα αλουμινίου (3,1%), Γκαραζόπορτες (2,9%), Ντουλάπες ξύλινες (2,8%), Πόρτες εσωτερικές (2,5%), Πλαστικό, ακρυλικό, νερού (2,5%), Ξυλεία οικοδομών (2,2%), Τσιμέντο (2%), Παράθυρα ξύλινα (1,9%), Μαρμαρόπλακες (1,9%) και Έτοιμο σκυρόδεμα (1,3%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν
Στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ στο πλαίσιο των απεργιακών κινητοποιήσεων για την εργατική Πρωτομαγιά
Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν