Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Αλμυρό το χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Πόσο θα κοστίσει φέτος

Θα τηρήσουν όμως όλα τα έθιμα οι καταναλωτές

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Πιο μαζεμένο σε σχέση με πέρυσι, όμως πιστό στις παραδόσεις με τα συνηθισμένα εδέσματα των ημερών θα είναι το φετινό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Η γαλοπούλα, καθώς και άλλα πουλερικά, το χοιρινό και τα αμνοερίφια θα έχουν την «τιμητική» τους. Από το τραπέζι φυσικά δεν θα λείπουν οι φρέσκιες σαλάτες με λαχανικά της εποχής, τα κρασιά και τα επιδόρπια.

Όπως ανέφερε στον «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης κ. Νικόλαος Μπαλαμπανίδης: «Η κίνηση είναι ικανοποιητική και υπάρχει ενδιαφέρον του κόσμου για τα κρεατικά. Ζητούν να τους συμβουλέψουμε για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, ενώ τελευταία αυξημένη είναι η ζήτηση για προπαρασκευασμένα εδέσματα κρεάτων όπως πχ ελασσωνίτικο, κλέφτικο ή γαλοπούλα σε κομμάτια. Οι αυξήσεις τιμών είναι μεγαλύτερες, γύρω στα 15%, στα αμνοερίφια λόγω ελλείψεων που υπάρχουν σε αυτά,  ενώ υπάρχουν και αυξήσεις της τάξεως του 5% στα μοσχάρια. Για τις γαλοπούλες πχ της Γεωργικής Σχολής οι τιμές περίπου κατά 3% αυξημένες ενώ το χοιρινό είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Γενικά τα μέλη του Σωματείου μας συμφωνήσαμε να μην μετακληθούν όσο μπορούμε οι αυξήσεις στους πελάτες μας. Εξάλλου από τη νέα χρονιά οι τιμές αναμένεται να υποχωρήσουν. Αντίθετα πχ στις υπεραγορές τροφίμων υπάρχουν μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών».

Αναφορικά με την επάρκεια προϊόντων ο κ. Μπαλαμπανίδης τόνισε πως φυσικά και υπάρχει, ωστόσο συμβούλεψε τους καταναλωτές να σπεύσουν για να βρουν τα κρεατικά που επιθυμούν.

Από την πλευρά του ο Έφορος δημοσίων σχέσεων του Σωματείου Κρεωπωλών Θεσσαλονίκης κ. Σάββας Κεσίδης δήλωσε στο «ΤyposThes» πως «Οι αυξήσεις στο αέριο και στο ρεύμα έχουν κάνει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί στις αγορές του και να παίρνουν λιγότερα προϊόντα και ποσότητες σε σχέση με την ίδια εποχή πέρυσι. Το γιορτινό τραπέζι θα έλεγα πως είναι πιο στενάχωρο και πιο μικρό. Ωστόσο οι καταναλωτές θα τιμήσουν όλες τις παραδόσεις. Ήδη υπάρχουν παραγγελίες με “βασιλιά” του τραπεζιού, την γαλοπούλα, και τα πουλερικά εν γένει, τα αμνοερίφια να ακολουθούν, και στο τέλος των προτιμήσεων να έρχεται το μοσχάρι». Για τιμές σημείωσε πως ειδικά πχ για τις γαλοπούλες εξαρτάται πχ αν είναι κατεψυγμένες ή πχ από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή ελευθέρας βοσκής.

Ο κ. Κεσίδης είπε πως έχουμε αυξήσεις στα αμνοερίφια λόγω ελλείψεων τονίζοντας πως «το τελευταίο 6μηνο υπάρχουν εξαγωγές αυτού του είδους κρέατος σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία με αποτέλεσμα να έχουν γίνει αυξήσεις της τάξεως μέχρι και συν 30% στις τιμές του στην χώρα μας».

Αναφορικά με την επάρκεια των κρεατικών τόνισε και αυτός πως καλό θα ήταν όσοι επιθυμούν να τα προμηθευτούν να επισπεύσουν τις αγορές τους. Παράλληλα υπογράμμισε την σχέση εμπιστοσύνης που υπάρχει με τους πελάτες. «Τους βλέπουμε κάθε μέρα, είναι φίλοι μας και δεν πρόκειται να τους κοροϊδέψουμε», σημείωσε.

Το γλυκό η απόλαυση του φτωχού

mpeigkel_2.jpg

Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες αγορές γλυκών στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης. Όμως με το δώρο Χριστουγέννων που θα καταβληθεί η πελατεία αναμένεται να αυξηθεί.

«Η κίνηση είναι καλή όχι όμως πολύ εορταστική. Αναμένουμε πως μέσα στις επόμενες ημέρες και με το δώρο που θα έχουν οι εργαζόμενοι ότι θα βελτιωθεί η εικόνα», ανέφερε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών - Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης κ. Μάριος Παπαδόπουλος. Ο ίδιος τόνισε πως «η Θεσσαλονίκη είναι πόλη του γλυκού και ότι πέρα από μελομακάρονα και κουραμπιέδες που σίγουρα θα είναι στις πρώτες προτιμήσεις, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν και δίπλες, ισλί αλλά και τα Ευρωπαϊκά γλυκά πανετόνε, κριστόλεν, Christmas cake αλλά και Μπέιγκλι».

Σχετικά με τις τιμές σημείωσε πως «αναγκαστικά λόγω των αυξήσεων σε ενέργεια και πρώτες ύλες υπάρχουν αυξήσεις της τάξεως του 8-10%». Ωστόσο σημείωσε πως κάθε επιχειρηματίας αποφασίζει για τις τιμές των προϊόντων του ανάλογα και με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

mpeigkel_1.jpg

Σε κάθε περίπτωση ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε πως «υπάρχει θετικό κλίμα» και υπενθύμισε πως «το γλυκό είναι η απόλαυση του φτωχού! Είτε με μεγάλο είτε με μικρό πορτοφόλι ένα γλυκό μπορείς να το απολαύσεις!».

Μεγαλύτερες κατά 5% οι τιμές σε σούπερ μάρκετ

Εν τω μεταξύ αυξημένες κατά 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2020, είναι οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2021. Αυτό προκύπτει από  τα συμπεράσματα της μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συγκεκριμένα το τυπικό καλάθι υπολογίζεται σε 86,18 ευρώ το 2021 έναντι 81,81 ευρώ το 2020.

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με  προωθητική ενέργεια, όπως εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές, επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.

Να σημειωθεί ότι υπάρχουν αυξήσεις σε πολλά είδη (δημητριακά, έλαια, κρέας, γαλακτοκομικά, ζάχαρη) με μεγαλύτερες αυξήσεις από αυτές να καταγράφονται στα φυτικά έλαια και στα δημητριακά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις
Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν για άλλη μια σεζόν με θετικό πρόσημο, αναφέρει ο Αλέξανδρος Βασιλικός
ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις