Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πρωτοχρονιά: Οι προορισμοί που «έπιασαν» πληρότητες μέχρι και 90%

Προβληματισμός ξενοδόχων για το τι θα γίνει μετά τις 7 Ιανουαρίου

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Στο 85-90% φτάνει η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας για την Πρωτοχρονιά και συγκεκριμένα για τριήμερες αποδράσεις. Αντίστοιχη ήταν η πληρότητα και το τριήμερο των Χριστουγέννων, ωστόσο για τα Θεοφάνεια, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς, όπως όλα δείχνουν, δεν θα ξεπερνούν το 60% της μέσης πληρότητας, ενώ από του Αϊ-Γιαννιού  και μετά δεν υπάρχουν πουθενά πληρότητες, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό. Πάντως, οι ξενοδόχοι είναι στο «σβήσε-γράψε» τις τελευταίες ώρες με ακυρώσεις κρατήσεων αλλά και νέες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Επισημαίνουν δε ότι οι επόμενες 100 μέρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για τον κλάδο και τονίζουν ότι ξεκινούν διάλογο με την κυβέρνηση για μέτρα στήριξης.

Όπως προκύπτει, δημοφιλέστεροι προορισμοί για αλλαγή χρόνου αναδεικνύονται ο νομός Ιωαννίνων, το Πήλιο, η ορεινή Αρκαδία, η Αράχωβα, τα Λουτρά Πόζαρ και η γύρω περιοχή, αλλά και πόλεις όπου λειτουργούν θεματικά, χριστουγεννιάτικα, πάρκα, όπως τα Τρίκαλα και η Δράμα.

«Όπως και να έχει, οι τελευταίες ώρες δείχνουν ότι έχουμε ακυρώσεις και είμαστε στο σβήσε-γράψε. Δηλαδή σβήνουμε μια κράτηση και δεχόμαστε μια νέα. Με «σβήσε-γράψε» το ισοζύγιο είναι πάλι μηδέν», όπως λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στο «TyposThes» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, ενώ εκφράζει  προβληματισμό για το τι θα γίνει μετά τις 7 Ιανουαρίου».

«Με τα τελευταία μέτρα που έχουμε αυτήν την στιγμή και με την άρνηση που υπάρχει από το πελατολόγιο να κάνει διακοπές, τα Φώτα θα είναι ούτε στο 60% της μέσης πληρότητας, ενώ το 2019 τα ξενοδοχεία είχαν δουλέψει και τα Φώτα με 100% πληρότητα», όπως λέει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό που ανησυχεί αυτήν την στιγμή ξεκάθαρα τον κλάδο είναι ότι μετά τις 7 Ιανουαρίου 2022, δεν υπάρχει πουθενά, ανά τη χώρα, πληρότητα, τόσο στον ορεινό όγκο, όσο και στα αστικού τύπου ξενοδοχεία και στην επαρχία και στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα.

Το επόμενο δε τριήμερο για τον εσωτερικό τουρισμό είναι η 5η Μαρτίου, που είναι η Αποκριά, ενώ το μεθεπόμενο η 25η Μαρτίου και μετά το Πάσχα.  «Συνεπώς, οι επόμενες 100 μέρες είναι πάρα πολύ δύσκολες για τον κλάδο και γι αυτό ξεκινάμε μαζί με το ΞΕΕ και το ΣΕΤΕ το διάλογο από τις αρχές του έτους με την κυβέρνηση για μέτρα στήριξης, ιδιαίτερα των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας. Μιλάμε για 2.000 επιχειρήσεις», τονίζει ο κ. Τάσιος.

Ειδικά στους αστικούς προορισμούς, τα πράγματα είναι «τραγικά», όπως λέει ο ίδιος.

Στο 30% η πληρότητα στη Θεσσαλονίκη

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει μια πληρότητα 30%, η πόλη της Αθήνας ούτε 50%, ενώ και στις δυο μεγάλες πόλεις της χώρας αυτό που «κινείται» είναι το κέντρο. Στις επαρχιακές πόλεις η κατάσταση «είναι τραγική», σύμφωνα με τον κ. Τάσιο.

Τα μέτρα αλλά και γενικά η πανδημία με τη μετάλλαξη «Όμικρον» έχουν παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στις αποφάσεις ξένων τουριστών να πραγματοποιήσουν διακοπές Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα. «Έχει μειώσει τον εισερχόμενο τουρισμό πάνω από 50%. Που σημαίνει ότι η Πρωτοχρονιά φέτος δεν θα είναι ίδια για την πόλη της Θεσσαλονίκης μιας και θα έρθουν πολύ λιγότεροι Βαλκάνιοι», τονίζει ο  κ. Τάσιος. Υπενθυμίζεται ότι προ πανδημίας τη Θεσσαλονίκη επισκέπτονταν αυτές τις ημέρες τουρίστες από τα Βαλκάνια, από Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, αλλά και από το Ισραήλ.

Καμπάνια για χειμερινούς προορισμούς

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε η πρώτη καμπάνια του ΕΟΤ για τον χειμερινό τουρισμό. Με κεντρικό μήνυμα,  “Greece does have a winter” και υπογραφή το motto της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας, “All you want is Greece”, η νέα δυναμική καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ προβάλλει τη μοναδική ομορφιά των Ελληνικών ηπειρωτικών προορισμών και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες μας στην ενδοχώρα. Το δημιουργικό και η παραγωγή  της καμπάνιας αποτελεί ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση στο Υπουργείο Τουρισμού. Η καμπάνια, διάρκειας 4 μηνών, θα αναπροσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στις αγορές - στόχους, στις οποίες περιλαμβάνονται: Ηνωμένο Βασίλειο,  Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Σουηδία, Πολωνία και το Ισραήλ.

Επιπλέον, θα εμπλουτιστεί με ειδικά δημιουργικά και για την προβολή των μεγάλων αστικών προορισμών (Αθήνα- Θεσσαλονίκη).

Τι «βλέπουν» τη νέα χρονιά και τι ζητούν

Οι επόμενες 100 ημέρες είναι πάρα πολύ δύσκολες για τον κλάδο των ξενοδοχείων και είναι θέμα καθαρά επιβίωσης, επαναλαμβάνει ο κ. Τάσιος για το διάστημα που θα ακολουθήσει μετά τις γιορτές, ενώ για τη θερινή σεζόν, επισημαίνει ότι είναι ακόμη  πολύ νωρίς για να πούμε τι θα γίνει «διότι η πανδημία καλπάζει, έστω και με την Όμικρον». «Είναι στοίχημα για την Ελλάδα να φτάσει πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο στο θέμα του εμβολίου –και για τις δυο πρώτες και για την τρίτη αναμνηστική δόση- ούτως ώστε αυτό να είναι το πραγματικό “διαβατήριο” ενόψει Απριλίου. Για να μπορέσει δηλαδή η χώρα να δείξει ότι είναι σε καλή υγειονομική κατάσταση ώστε να έρθουν περισσότερες κρατήσεις ενόψει καλοκαιριού», τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Παράλληλα, ο κλάδος ανοίγει διάλογο με την κυβέρνηση για μέτρα στήριξης.

Ήδη για το θέμα του ενεργειακού κόστους έχουν ζητηθεί προ 15ημέρου συγκεκριμένα μέτρα, καθώς «1.300 επιχειρήσεις στον ορεινό όγκο της χώρας χρειάζονται σίγουρα, άμεσα, να έχουν μια κάποια επιδότηση κυρίως στο θέμα της θέρμανσης» . Όπως λέει ο κ. Τάσιος δεν έχουν λάβει ακόμη απάντηση. Οι ξενοδόχοι τονίζουν ότι το κυρίαρχο θέμα είναι τι θα γίνει τις επόμενες 100 ημέρες σε σχέση με το ρεύμα, καθώς «έχουμε μόνο τη χαμηλή τάση και όχι τη μέση, με πολλές επιχειρήσεις ιδιαίτερα σε αστικά κέντρα είναι στη μέση και όχι στη χαμηλή τάση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σακελλαροπούλου: Επίσημη επίσκεψη στη Χιλή - Συναντήθηκε με Έλληνες ομογενείς
Η Χιλή κατέχει ξεχωριστή θέση στην ψυχή του ελληνικού λαού και στη δική μου προσωπικά, τόνισε η κ. Σακελλαροπούλου
Σακελλαροπούλου: Επίσημη επίσκεψη στη Χιλή - Συναντήθηκε με Έλληνες ομογενείς