Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Προβλήματα στην πρώτη μέρα του Fuel Pass - «Να αυξηθούν οι έλεγχοι»

Εν τω μεταξύ μικροπροβλήματα σημειώθηκαν κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας του Fuel Pass με πλήθος κόσμου να κάνει αίτηση

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μπορεί τα χρήματα του επιδόματος καυσίμων να είναι ελάχιστα, ωστόσο δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να κάνουν την σχετική ηλεκτρονική αίτηση στην πλατφόρμα Fuel Pass από την πρώτη κιόλας μέρα που τέθηκε σε εφαρμογή.

Εν τω μεταξύ οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται και προσθέτουν μεγαλύτερο προβληματισμό στους καταναλωτές που θα πρέπει να βάλουν κι άλλο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Κληθείς να σχολιάσει τα όσα συμβαίνουν τελευταία στο θέμα των καυσίμων ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης κ. Θέμης Κιουρτζής υπογράμμισε στο «ΤyposThes» την ανάγκη αύξησης του αριθμού των ελέγχων στην διακίνηση πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Όπως είπε «το επίδομα των 40 ευρώ κατά μέσο όρο που θα πάρει κανείς στην ηπειρωτική χώρα, με το ποσό να φτάνει στα 45 αν επιλεγεί η χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είναι πολύ μικρό. Επειδή είναι λίγο το ποσό, δεν έχει κάποια ουσιαστική επίδραση στο πορτοφόλι του καταναλωτή. Από την άλλη είναι μια μικρή βοήθεια». Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «όλοι γνωρίζουν πλέον ότι τα καύσιμα έχουν γίνει πιο ακριβά, και ειδικότερα η βενζίνη που ξεπερνά τα 2 ευρώ. Το κράτος εφαρμόζει μια πολιτική κατευνασμού. Εμείς από την πλευρά μας θεωρούμε πως πρέπει να συνεχιστεί η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης».

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), προβλέπεται κρατική ενίσχυση 0,12 ευρώ προ ΦΠΑ ανά λίτρο, που σημαίνει 0,15 ευρώ με ΦΠΑ.

Πρακτικά εάν στο πρατήριο καυσίμων η τιμή του πετρελαίου κίνησης κυμαίνεται στα 2 ευρώ, ο καταναλωτής θα τη δει να πέφτει στο 1,85.

Για το Fuel Pass ο κ. Κιουρτζής είπε πως μπορεί να θεσπιστεί και να δοκιμαστεί η εφαρμογή σε παραμεθόριο περιοχή που συνορεύει με περιοχή που έχει χαμηλή τιμή στα καύσιμα, ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση στην πρώτη και να υπερκεραστεί η απώλεια εσόδων από το φόρο κατανάλωσης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το κράτος έχει επιπλέον έσοδα από την υψηλή τιμή του ΦΠΑ λέγοντας πως ενώ πριν στο 1,5 ευρώ τα 29 λεπτά ήταν φόρος τώρα είναι τα 39 λεπτά. «Ένα ποσό αυτής της διαφοράς φόρου στην προστιθέμενη αξία θα μπορούσε να επιστραφεί στον πολίτη, ώστε αυτός να ανασάνει λίγο», σχολίασε.

Έδωσε δε ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι των ελέγχων στην διακίνηση καυσίμων και ειδικότερα «στην παραβατικότητα που υπάρχει σε καύσιμα από το εξωτερικό και στην κλοπή στις αντλίες». «Πρέπει να εφαρμοστούν πιο αποτελεσματικά μέτρα. Δυστυχώς βλέπουμε πως οι έλεγχοι είναι αναποτελεσματικοί και η παραβατικότητα αυξάνεται», σημείωσε.

 

Με προβλήματα η πρώτη μέρα των αιτήσεων για το Fuel Pass

kaysima.jpg

Εν τω μεταξύ συνεχίστηκε και χθες για δεύτερη μέρα η διαδικασία για τις ηλεκτρονικές αιτήσεις επιδότησης καυσίμων στο Fuel Pass. Από την έναρξη λειτουργίας σχετικής πλατφόρμας μέσα σε μερικές μόνο ώρες οι αιτήσεις ήταν περισσότερες από 100.000 ενώ σύμφωνα με πηγές, χθες πλησίασαν τις 200.000 και σίγουρα θα ξεπεράσουν και αυτό το νούμερο.

Αρκετοί ήταν αυτοί που συνάντησαν προβλήματα κατά την πρώτη μέρα που άρχισε η διαδικασία υποβολής αιτημάτων, καθώς το σύστημα καθυστερούσε ή πετούσε τον χρήστη εκτός, ενώ καθυστερήσεις υπήρχαν και στο κομμάτι της επαλήθευσης του email και του αριθμού του κινητού τηλεφώνου του κάθε αιτούντα. Μάλιστα γύρω στα μεσάνυχτα η εφαρμογή τέθηκε για λίγο εκτός λειτουργίας προκειμένου να αναβαθμιστεί.

Υπενθυμίζουμε πως η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων θα ανοίγει τμηματικά με βάση το ΑΦΜ. Συγκεκριμένα, χθες η πλατφόρμα άνοιξε για όσους το ΑΦΜ λήγει σε 3, 4 και 5, ενώ τη Δευτέρα μπορούσαν να κάνουν την αίτησή τους -μέσω του vouchers.gov.gr- εκείνοι που το ΑΦΜ τους τελειώνει σε 0, 1 και 2.

Θα ακολουθήσει η δυνατότητα αιτήσεων για τους υπόλοιπους δικαιούχους ανάλογα πάντα με τον αριθμό στον οποίο λήγει το ΑΦΜ τους, ενώ από ην 1η.5.2022 και εξής, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων, ανεξαρτήτως του λήγοντος αριθμού του Α.Φ.Μ. των φυσικών προσώπων.

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι του επιδόματος

Δικαιούχοι του Fuel Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα ΙΧ όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο, υπό την προϋπόθεση το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι' αυτό τέλη κυκλοφορίας. Το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οχήματος ή αυτό να βρίσκεται σε καθεστώς leasing.

Να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 3 εκατομμύρια είναι δικαιούχοι που θα λάβουν την ενίσχυση για το κόστος κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

Το ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 130 εκατομμύρια ευρώ, από πιστώσεις που διατέθηκαν από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του υπουργείου Οικονομικών.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ), εποπτευόμενο φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έρχεται η αποθέωση του φαγητού δρόμου – Για 2 λαχταριστά 3ήμερα

Σύσκεψη με Μητσοτάκη: Η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει ενεργειακά ασφαλής

Θεσσαλονίκη: «Πράσινο» από ΣτΕ για τη νέα Τούμπα - Ξεκινούν οι διαδικασίες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κανάκης για Τέμπη: «Την κυρία Καρυστιανού δεν την κάλεσαν πραγματικά πουθενά;»
Ο παρουσιαστής έδειξε τον εκνευρισμό του για τις επιλογές των τηλεοπτικών εκπομπών, με αφορμή την επέτειο της τραγωδίας
Κανάκης για Τέμπη: «Την κυρία Καρυστιανού δεν την κάλεσαν πραγματικά πουθενά;»