Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μεγάλα κέρδη από κρουαζιέρα, «Χόλυγουντ» - Ανακοινώσεις για τα διόδια

O Τομεάρχης Τουρισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος μιλά στo TyposThes για την εξέλιξη της τουριστικής σεζόν και τους νέους στόχους - Χαμόγελα για την θερινή σεζόν, έντονη η ζήτηση και τον Σεπτέμβριο

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Πολύ καλά εξελίσσεται η φετινή,  θερινή, τουριστική σεζόν για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και μάλιστα καλύτερα από το 2019. Η δυναμική επιστροφή της ΔΕΘ αλλά και συνεδρίων και λοιπών μεγάλων διοργανώσεων, δίνει παράλληλα αισιοδοξία και για έναν καλό Σεπτέμβριο. Αν και πρέπει να δούμε πώς θα κλείσει το σύνολο του έτους, εκφράζεται αισιοδοξία ότι θα φτάσουμε τα ετήσια μεγέθη του 2019. Πολύ καλά πήγε φέτος και το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας, ενώ και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις δημιουργούν συνθήκες που βοηθούν το σύνολο της περιοχής ώστε να λειτουργήσει ως πιο σύνθετο διαμετακομιστικό κέντρο. Στους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι το «άνοιγμα» σε νέες αγορές, προστιθέμενης αξίας, όπως η Μέση Ανατολή και οι ΗΠΑ, με σταθερή την προσήλωση στο στόχο προσέλκυσης απευθείας πτήσης από την Αμερική στο «Μακεδονία». Στην αναγνωρισιμότητα του προορισμού συμβάλουν εξάλλου οι χολυγουντιανές κινηματογραφικές παραγωγές. Ήδη από τον Σεπτέμβριο αναμένεται να αρχίσει γυρίσματα νέα παραγωγή, ενώ σταδιακά θα αρχίσουν να προβάλλονται και οι ταινίες που γυρίστηκαν στην περιοχή το προηγούμενο διάστημα.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε στο «ΤyposThes» ο Τομεάρχης Τουρισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος.

Έντονη η ζήτηση και για τον Σεπτέμβριο

«Εξελίσσεται μια πολύ καλή θερινή σεζόν. Ακόμα περιμένουμε και τα αποτελέσματα του Αυγούστου που είχαμε σχεδόν 100% πληρότητες στους παραδοσιακούς καλοκαιρινούς προορισμούς της Χαλκιδικής και της Πιερίας. Αλλά και η Θεσσαλονίκη είχε τουρισμό και τον Αύγουστο στο αστικό κέντρο που τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν πολύ σύνηθες. Πήγαν καλά τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης ενώ και ο Σεπτέμβριος φαίνεται να είναι το ίδιο καλός.

Από κει και πέρα περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση από Οκτώβριο – Νοέμβριο», τονίζει ο κ. Θάνος, δίνοντας μια εικόνα της τουριστικής κίνησης το προηγούμενο διάστημα. Όσο για τις εθνικότητες, πέρα από Βαλκάνιους και Ρουμάνους, είχαμε Γερμανούς αλλά και  μεγάλη ζήτηση από Αμερικάνους. Μάλιστα τα στοιχεία που αφορούν την αγορά της Αμερικής παρακολουθούνται στενά, καθώς η ΠΚΜ μαζί με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ παλεύουν, όπως λέει ο κ. Θάνος για να φέρουν μια απευθείας πτήση από ΗΠΑ στο Μακεδονία». Παράλληλα, υπήρχαν τουρίστες και από τις βόρειες χώρες αλλά και Ιταλοί, ειδικά τον Αύγουστο. Πάντως έντονη παραμένει η ζήτηση για τον προορισμό και τον Σεπτέμβριο.

«Συγκριτικά με το 2019, σημειακά, δηλαδή κατά τους θερινούς μήνες πάμε καλύτερα», τονίζει ο κ. Θάνος. «Από τον Μάιο και μετά έχει φανεί πως όλα τα νούμερα είναι καλύτερα από το 2019. Το θέμα είναι να δούμε πως θα κλείσει το σύνολο του έτους. Γιατί μέχρι και τον Απρίλιο και κίνηση δεν ήταν ιδιαίτερα αυξημένη. Από τον Μάιο όμως τόσο η ζήτηση όσο και το κύμα των ξένων επισκεπτών ήταν ιδιαίτερα έντονο», προσθέτει.

Σε ότι αφορά τις αεροπορικές συνδέσεις, φέτος, μέχρι στιγμής, το πτητικό πρόγραμμα ήταν περίπου ίδιο με αυτό του 2019 σε επίπεδο αριθμών και μένει να δούμε πώς θα εξελιχθούν και οι επόμενοι μήνες.

Επειδή φέτος η ΔΕΘ επιστρέφει δυναμικά όπως έχουν επανέλθει πλήρως και τα και γάμοι κλπ, όλα αυτά δηλαδή που κινούν και τον Σεπτέμβριο την πόλη, ο κ. Θάνος εκφράζει αισιοδοξία ότι θα φτάσουμε τα μεγέθη του 2019 στο σύνολο του έτους και ίσως και να τα ξεπεράσουμε εάν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο το επόμενο διάστημα.

Το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας

Η κρουαζιέρα που αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα των φορέων της πόλης, φέτος πήγε πολύ καλά. Το γεγονός ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έγινε Home-Port βοηθάει πολύ και μάλιστα συνδυαστικά, λέει ο κ. Θάνος, καθώς «όταν παλεύουμε για νέες αεροπορικές συνδέσεις, λειτουργεί ως κίνητρο. Κάποιοι μπορεί να έρθουν στη Θεσσαλονίκη με το αεροπλάνο και να επιβιβαστούν κατόπιν σε μια κρουαζιέρα. Αλλά και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις «δημιουργούν συνθήκες που βοηθούν το σύνολο της περιοχής ώστε να λειτουργήσει ως πιο σύνθετο διαμετακομιστικό κέντρο».

Η βαλκανική και ο οδικός τουρισμός είναι ο «βασιλιάς» αυτής της προσπάθειας. Δηλαδή να έρθει κάποιος εδώ με το αυτοκίνητό του και να επιβιβαστεί σε μια κρουαζιέρα από τη Θεσσαλονίκη. Διάφορες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν έρθει και είδαν από κοντά τον προορισμό το προηγούμενο διάστημα. «Τους ενδιαφέρει και ως ενδιάμεσος σταθμός αλλά και ως home-porting. Την επόμενη διετία θα δούμε να αυξάνουν αρκετά τα νούμερα των κρουαζιερόπλοιων που δένουν στη Θεσσαλονίκη» εκτιμά ο κ. Θάνος, ενώ βάζει στον «κάδρο» και το τρένο . «Επιτέλους πρέπει να βάλουμε στο παιχνίδι του τουρισμού και τα μέσα σταθερής τροχιάς. Έχουμε ακόμα βήματα να κάνουμε γι αυτό, αλλά είναι ένας στόχος που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στην επόμενη διετία».

Σε ότι αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και φέτος λειτούργησε η σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων με ταχύπλοο σκάφος, ενώ σύμφωνα με τον κ. Θάνο υπάρχουν σκέψεις και για το Βόρειο Αιγαίο. «Γενικότερα θέλουμε η Θεσσαλονίκη να αποτελεί μια επιλογή από όπου κάποιος μπορεί να ξεκινήσει μια κρουαζιέρα στην ΝΑ Μεσόγειο ή μια ωραία περιήγηση στο Αιγαίο». Νομίζω ότι και με την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε με τον ΟΛΘ σε μια διετία ίσως και λιγότερο, θα δούμε πολύ καλά αποτελέσματα στο κομμάτι της κρουαζιέρας. Ήδη φέτος έχουμε πολύ καλά νούμερα σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι». Αν και σε απόλυτους αριθμούς τα νούμερα μπορεί να μην είναι μεγάλα, ωστόσο η ψήφος εμπιστοσύνης που δίνει στον προορισμό αυτή η βιομηχανία δημιουργεί αισιοδοξία. «Στην κρουαζιέρα γίνεται μια παγκόσμια ανάταξη και η Θεσσαλονίκη αρχίζει να μπαίνει πολύ δυναμικά ως νέος προορισμός στο στόχαστρο των εταιρειών. Και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις και στην πόλη αλλά και ευρύτερα στην Κ. Μακεδονία», αφού, όπως λέει ο κ. Θάνος οι τουρίστες αφήνουν λεφτά στο κέντρο της πόλης, ενώ πηγαίνουν εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς όπως στη Βεργίνα, στο Δίον, στον Όλυμπο στη Χαλκιδική.

Αναφορικά με την προσπάθεια που έχει γίνει εδώ και καιρό για ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ο κ. Θάνος τονίζει ότι θέλουμε να είναι βιώσιμο το εγχείρημα, που σημαίνει και επιβατική αλλά και εμπορική κίνηση. «Υπάρχει η θέληση και είναι πολύ κοντά στο να επιτευχθεί», όπως τονίζει, σημειώνοντας ότι είναι πολλά χρόνια που γίνεται αυτή η κουβέντα και περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί.

Οι στόχοι της ΠΚΜ για τη νέα σεζόν

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας συνεχίζει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής από τον προηγούμενο χρόνο, εντάσσοντας σε αυτό και νέους στόχους και νέες αγορές. «Η Μέση Ανατολή και η Αμερική είναι ένας στρατηγικός μας στόχος. Φυσικά και η κεντρική Ευρώπη», τονίζει ο κ. Θάνος. Επιδίωξη είναι να επεκταθεί ακόμη περισσότερο το δίκτυο με τις αεροπορικές συνδέσεις, ενώ υπάρχει συζήτηση με τη Fraport για ένα καινούργιο πρόγραμμα προβολής μέσω των αεροπορικών εταιριών «που θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε και το χειμώνα κάποιες πτήσεις που έχουμε το καλοκαίρι».

«Θέλουμε να κάνουμε το ίδιο και με τις εταιρίες κρουαζιέρας, προβάλλοντας τον προορισμό από τα κανάλια των πλοίων», προσθέτει. Διαρκής είναι εξάλλου η προσπάθεια σε συνεργασία και με το υπουργείο για να αλλάξουν τα δεδομένα στο κομμάτι του οδικού τουρισμού. «Περιμένουμε και από τον πρωθυπουργό ίσως να κάνει κάποιες ανακοινώσεις γιατί είναι μια σταθερή απαίτηση και του ίδιου του Περιφερειάρχη του Απόστολου Τζιτζικώστα για την αναμόρφωση των διοδίων και των εισόδων της χώρας από τα χερσαία σύνορα, για παρεμβάσεις στις υποδομές ώστε να μην υπάρχει ταλαιπωρία», επισημαίνει ο κ. Θάνος.

Και φέτος η ΠΚΜ θα είναι παρούσα σε σημαντικές εκθέσεις στο εξωτερικό ενώ συνεχίζει τη συνεργασία με τους ιδιώτες στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού, καθώς το συνέδριο αποτελεί ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη. «Θέλουμε να το αναπτύξουμε περισσότερο και έχουμε κάνει πολλές προτάσεις για να γίνονται συνέδρια μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς στη Θεσσαλονίκη», επισημαίνει ο κ. Θάνος.

Τονίζει τη σημασία των υποδομών που στον τουρισμό είναι το «Α και το Ω». «Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τον διάδρομο και τον νέο τέρμιναλ του «Μακεδονία» για να φέρουμε μεγάλα αεροπλάνα στην περιοχή. Επιπλέον, επιμένουμε σε νέες αγορές προστιθέμενης αξίας ώστε οι επισκέπτες να αφήνουν και περισσότερα χρήματα. Δεν αθροίζουμε μόνο κόσμο μας ενδιαφέρει και η προστιθέμενη αξία που φέρνει στην περιοχή η τουριστική κίνηση».

Και νέα κινηματογραφική παραγωγή  

Τέλος, η ΠΚΜ επιμένει δυναμικά με το Film Office για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών. Μάλιστα από ότι φαίνεται είμαστε κοντά στο να έχουμε και τον Σεπτέμβριο μια ακόμη μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή να πραγματοποιεί γυρίσματα στην περιοχή. Παράλληλα, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η προβολή των ταινιών που γυρίστηκαν εδώ το προηγούμενο διάστημα. Η πρώτη ταινία, αυτή με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας θα προβληθεί περίπου στα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ εντός του 2023 θα προβληθεί και η ταινία με τον Άαρον Έκχαρντ, η οποία αναμένεται να φέρει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην αναγνωρισιμότητα της πόλης, καθώς η δράση της –βάσει σεναρίου- εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη. «Δε θα είναι μόνο η χρονιά δημιουργίας παραγωγών αλλά και προβολής στις αίθουσες των παραγωγών που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια και αυτό θέλουμε να δούμε πώς θα αποτυπωθεί στην τουριστική κίνηση της πόλης», υπογραμμίζει ο κ. Θάνος.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πιερρακάκης στη Σύνοδο των Πρυτάνεων: Πιστεύουμε στα δημόσια πανεπιστήμια
«Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτά του εξωτερικού» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας
Πιερρακάκης στη Σύνοδο των Πρυτάνεων: Πιστεύουμε στα δημόσια πανεπιστήμια