Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

YouthPOP: Διάκριση στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «EU Datathon 2022»

Το project που ανέπτυξε ομάδα από την Ελλάδα, αξιοποιεί τα Ανοικτά Δεδομένα προς όφελος των νέων

Μ.Κ.

Τη δεύτερη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ανοικτών Δεδομένων «EU Datathon 2022», κατέκτησε το project YouthPOP, η πρόταση ελληνικής ομάδας από τα Χανιά, η οποία ανέπτυξε ένα ηλεκτρονικό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα σε νέους να συμμετέχουν σε Διαδικασίες Δημοσίων Συμβάσεων.

Ο τελικός του ετήσιου διαγωνισμού που διοργανώνεται από την Υπηρεσία Εκδόσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και απευθυνόταν σε λάτρεις των ανοικτών δεδομένων και προγραμματιστές εφαρμογών σε όλο τον κόσμο, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες. Το έργο YouthPop εκπροσώπησαν στον τελικό ο Μιχάλης Μαραγκάκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και η Σοφία Λούσα, Αρχιτέκτονας, οι οποίοι παρουσίασαν την εφαρμογή τους ενώπιον επιτροπής αποτελούμενης από 14 ειδικούς στο χώρο των Ανοικτών Δεδομένων. Ήταν μία από τις συνολικά 12 ομάδες που προκρίθηκαν στον τελικό έπειτα από διαδικασία προεπιλογής από κριτική επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος κατατέθηκε ο υψηλότερος αριθμός συμμετοχών μέχρι στιγμής στην ιστορία του διαγωνισμού, συνολικά 156 από 121 ομάδες από 38 χώρες του κόσμου.

youthpop.jpg

Στιγμιότυπο από τη βράβευση

Οι συμμετέχοντες πρότειναν την ιδέα τους για μια εφαρμογή που θα συνδέει και θα χρησιμοποιεί ανοικτά σύνολα δεδομένων από το data.europa.eu, την επίσημη πύλη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα με σκοπό την αντιμετώπιση μιας από τις τέσσερις ακόλουθες προκλήσεις: Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, Διαφάνεια στις δημόσιες συμβάσεις, Ευκαιρίες δημόσιων συμβάσεων της ΕΕ για νέους και Μια Ευρώπη κατάλληλη για την ψηφιακή εποχή.

 Η YouthPop διαγωνίστηκε στην Πρόκληση «Ευκαιρίες δημόσιων συμβάσεων της ΕΕ για νέους μαζί με άλλες δυο ομάδες, από τη Ρουμανία και από τη Ρουμανία-Γερμανία κατακτώντας τη δεύτερη θέση.

Τα πλεονεκτήματα του YouthPOP

Το έργο YouthPOP (δημόσιες ανοιχτές προμήθειες για νέους) συνδυάζει ιστορικά δεδομένα TED με τεχνολογία μηχανικής μάθησης για να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους νέους που αναζητούν εργασία αλλά και στους νέους επιχειρηματίες να συμμετέχουν σε διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων, απλοποιώντας την πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες ώστε να μην χάνουν χρόνο με αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Ειδικότερα, η πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο του project παρουσιάζει πολύτιμες και απλοποιημένες πληροφορίες τόσο για νέους που αναζητούν τάσεις σχετικά με δεξιότητες ή τομείς εργασίας ή μια θέση εργασίας όσο και για νέους επιχειρηματίες που επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την επιτυχία τους σε Συμβάσεις Δημοσίων Προμηθειών. Μέσω της πλατφόρμας εκτός από την εξοικείωση με τη διαδικασία των Συμβάσεων Δημοσίων Προμηθειών, ενθαρρύνεται ακόμη, μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη ενός δικτύου επιχειρήσεων.

Το δίκτυο έχει τον τίτλο «CΟΝΝPOP» και είναι ένα πλήρως λειτουργικό μέσο δικτύωσης μέσω του οποίου οι νέοι μπορούν να επικοινωνούν στέλνοντας και αποδεχόμενοι προσκλήσεις , ενώ είναι εστιασμένο αποκλειστικά σε θέματα Δημόσιων Συμβάσεων. Μέσω του δικτύου οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με Συμβάσεις, να αναζητούν συνεργάτες και συμβούλους και να συνομιλούν μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο, ενώ σημαντικό στοιχεία είναι ότι οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρική σελίδα, μέσω της οποίας μπορούν να μοιράζονται νέα και εκδηλώσεις, να δημιουργούν και να δημοσιεύουν ανοιχτές δημοσκοπήσεις κ.ά.

Δεδομένου ότι για πολλές Συμβάσεις απαιτείται η εργασία σε μια άλλη χώρα, παρέχονται ακόμη  βασικές πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες διαβίωσης και τις παραμέτρους εισοδήματος στις χώρες της ΕΕ που ενδιαφέρουν το χρήστη.

Ο Μιχάλης Μαραγκάκης δήλωσε σχετικά με την εφαρμογή και την εμπειρία συμμετοχής στο διαγωνισμό:

Η απλή διάθεση ανοιχτών δεδομένων μέσω ιστοτόπων, εθνικών ή ευρωπαϊκών,  πλέον δεν αρκεί. Διαγωνισμοί όπως το EU DATATHON δίνουν τη δυνατότητα  αξιοποίησης των ανοιχτών δεδομένων προς όφελος των πολιτών και ειδικά των νέων. Προς αυτήν την κατεύθυνση,  προσπαθούμε, μέσα από την εφαρμογή  μας να εξοικειώσουμε τους  επαγγελματίες  με τις διαδικασίες των δημοσίων συμβάσεων. Τα οφέλη είναι, από τη μια η συμμετοχή στους διαγωνισμούς και η αύξηση των εσόδων των  επιχειρηματιών και των επιστημόνων και από την άλλη η αύξηση του ανταγωνισμού και η μείωση των τιμών για τους δημόσιους οργανισμούς. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη θέση που λάβαμε στο EU DATATHON καθώς και για το feedback που πήραμε για την περαιτέρω ανάπτυξη της εφαρμογής μας, Youthpop.eu.

Δείτε αναλυτικά όλες τις βραβευμένες ομάδες του διαγωνισμού ΕΔΩ

 ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ