Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στο τοπ 5 των προορισμών για γαμήλιο τουρισμό η Ελλάδα

Με θετικά μηνύματα ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά – Αισιοδοξία και για το 2023

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε τροχιά ανάπτυξης παγκοσμίως, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, βρίσκεται ο γαμήλιος τουρισμός, με τη χώρα μας μάλιστα να κατατάσσεται στο τοπ 5 των γαμήλιων προορισμών στην Ευρώπη μαζί με την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και την Τουρκία.

Με πολύ θετικά μηνύματα ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά στο κομμάτι της διοργάνωσης εκδηλώσεων και γάμων προερχόμενων από το εξωτερικό στην Ελλάδα, καθώς υπήρξε μια επιστροφή στην κανονικότητα, έπειτα από δυο χρόνια που ο συγκεκριμένο κλάδος δέχθηκε ισχυρό πλήγμα εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω πανδημίας. Εξίσου θετικά όμως είναι τα μηνύματα και για το 2023 αλλά ακόμη και για το 2024. Μάλιστα, στις προτιμήσεις των ξένων που επιλέγουν να ανταλλάξουν όρκους αιώνιας αγάπης δεν είναι πλέον μόνο δημοφιλή νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, αλλά και άλλοι ειδυλλιακοί προορισμοί της χώρας, όπως η Πελοπόννησος, η Τήνος, η Ρόδος, η Κέρκυρα αλλά και η Χαλκιδική.

«Η φετινή χρονιά είχε πολύ καλά και θετικά μηνύματα, καθώς εκτός από τα νέα πρότζεκτ, είχε και πολλές δουλειές που είχαν συσσωρευτεί από την προηγούμενη διετία», όπως λέει μιλώντας στον «ΤyposThes» ο κ. Θωμάς Πολίτης, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (GDPA), μιας ένωσης που δημιουργήθηκε μέσα στην πανδημία, όταν 20 event planners, που δραστηριοποιούνται χρόνια στον κλάδο εκδηλώσεων, ήρθαν πιο κοντά και αποφάσισαν να θέσουν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους για την επόμενη ημέρα σε ένα κοινό τραπέζι. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα, η GDPA επισημοποίησε την μέχρι τώρα πετυχημένη συνεργασία της με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας, με κυρίαρχο στόχο την ανάδειξη της χώρας σαν κορυφαίο προορισμό για Διοργάνωση Κοινωνικών Εκδηλώσεων από το εξωτερικό.

Σημαντικό πλήγμα λόγω πανδημίας – «Ξεκινήσαμε πάλι από το μηδέν»

Η πανδημία επηρέασε ιδιαίτερα τον κλάδο της διοργάνωσης εκδηλώσεων και γάμων, με πολλές ακυρώσεις και μεταφορές ημερομηνιών. Με τους αρχικούς περιορισμούς δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν καθόλου, ενώ όταν ξεκίνησαν και πάλι οι γάμοι, αυτό συνέβη με αυστηρούς περιορισμούς στον αριθμό των ατόμων, στη μουσική που έπρεπε να κλείνει τα μεσάνυχτα αλλά και με απαγόρευση χορού.

Ουσιαστικά ο κλάδος έπρεπε να ξεκινήσει πάλι από το μηδέν, ωστόσο όλη η «βιομηχανία» έχει πάρει πλέον μπρος και επιπλέον ο κόσμος έχει μια διάθεση για να πραγματοποιήσει ταξίδια. Έτσι, τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν πραγματοποιήθηκαν γάμοι που είχαν αναβληθεί τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι διοργανωτές εκδηλώσεων δέχονται μηνύματα και για νέες εκδηλώσεις, όχι μόνο γάμους αλλά και εταιρικά γεγονότα. «Ήδη βλέπουμε πολύ θετικά μηνύματα και το χειμώνα», όπως λέει ο κ. Πολίτης αλλά και για τη νέα σεζόν ακόμα και για το 2024.

Επιλέγουν την Ελλάδα – Ζήτηση και για Χαλκιδική

Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες επιλογές των ξένων ως γαμήλιος τουριστικός προορισμός. Εκτός από τους πιο γνωστούς προορισμούς, που παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, οι ξένοι που επιλέγουν την Ελλάδα για τη διοργάνωση κάποιας εκδήλωσης ή του γάμους τους, στρέφονται πλέον και σε άλλες επιλογές. Όπως λέει ο κ. Πολίτης, η Αθήνα έχει ανέβει πολύ στις προτιμήσεις αλλά και άλλοι προορισμοί όπως η Πελοπόννησος, η Μάνη, η Πάρος, η Τήνος, η Ρόδος, η Κρήτη, η  Κέρκυρα και η Χαλκιδική.

Συγκεκριμένα για τη Χαλκιδική μας είπε, ερωτηθείς σχετικά, ότι έχουν διοργανωθεί γάμοι και εκδηλώσεις από μέλη της Ένωσης. «Σαφώς υπάρχει και ζήτηση και για γάμους και για εκδηλώσεις, γιατί έχει υπέροχες τουριστικές μονάδες, είναι πολύ όμορφος τόπος και είναι μια ώρα από το κομβικό αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Γενικά, ο κ. Πολίτης τονίζει ότι αυτό είναι και ένας από τους σκοπούς του μνημονίου με τον ΕΟΤ, να προβληθούν λιγότερο γνωστοί προορισμοί της χώρας, ως προορισμοί για γαμήλιο τουρισμό. Όπως εξηγεί είναι πάρα πολλά τα μέρη που μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτό το είδος τουρισμού και λόγω ύπαρξης αεροδρομίου κοντά και λόγω κατάλληλων χώρων, υποδομών, τοποθεσίας, επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτό το κομμάτι κλπ.

Δαπανούν περισσότερα από το μέσο τουρίστα

Ο τουρισμός πολυτελείας αποτελεί στρατηγικό στόχο του ΕΟΤ για τα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό ο γαμήλιος τουρισμός αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς προσελκύει πελάτες υψηλών εισοδημάτων. Συνήθως οι πελάτες που επιλέγουν τον προορισμό Ελλάδα για να κάνουν το γάμο τους, είναι άτομα που έχουν και πολύ υψηλό εισόδημα, ενώ και η δαπάνη είναι πολύ υψηλότερη από τη δαπάνη ενός μέσου τουρίστα, όπως λέει ο κ. Πολίτης.

Υπολογίζεται ότι το 2019, στην Ελλάδα, τα σωρευτικά έσοδα του κλάδου άγγιξαν τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Όπως εξηγεί, μια τέτοια διοργάνωση περιλαμβάνει 3 διανυκτερεύσεις τουλάχιστον στον προορισμό επιλογής και τα έσοδα δεν είναι μόνο των εταιριών που κάνουν το πρότζεκτ, αλλά πηγαίνουν στον ξενοδόχο, στον εστιάτορα, στην εταιρία που κάνει τις μεταφορές (από βανάκια VIP μέχρι εταιρίες που έχουν ελικόπτερα).  «Είναι πολύ high profile οι πελάτες οι οποίοι επιλέγουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για να κάνουν το γάμο τους», αναφέρει ο κ. Πολίτης.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυναμικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Αραβικές χώρες. Όπως λέει ο κ. Πολίτης, οι γάμοι από το εξωτερικό αφορούν εκτός από ξένους και Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό και επιθυμούν να παντρευτούν στην Ελλάδα. Σχετικά με τη ζήτηση που υπάρχει από αλλοδαπούς αναφέρει ότι έχουν επιστρέψει οι αμερικάνοι ενώ μεγάλη ζήτηση υπάρχει και από Μ. Βρετανία.

Περιορίζουν τους καλεσμένους  – Τι ζητούν από τους διοργανωτές

Κάτι που άλλαξε μετά τον κορωνοϊό ωστόσο είναι ο αριθμός των καλεσμένων στους γάμους και τις εκδηλώσεις. Παλαιότερα τα γκρουπ μπορεί να ήταν 200, 300 ή και 400 άτομα, ενώ πλέον οι καλεσμένοι περιορίζονται σε γκρουπ των 80-120 ατόμων περίπου.

Όσο για το τι ζητούν οι πελάτες από τις εταιρίες διοργανώσεων, ο κ. Πολίτης αναφέρει ότι αυτό σχετίζεται με την κουλτούρα του κάθε πελάτη και τη χώρα από την οποία έρχεται. «Πολλές φορές θέλουν να μεταφέρουν ήθη και έθιμα από τη χώρα τους, άλλες φορές επιθυμούν να βιώσουν τα δικά μας ήθη και έθιμα, με ελληνικά μουσικά ακούσματα και σίγουρα με την ελληνική κουζίνα που είναι μέσα στις προτεραιότητές τους».

Συνήθως οι συμφωνίες κλείνονται ένα χρόνο πριν την ημερομηνία του γάμου. Παρατηρείται μια ζήτηση στην αρχή της σεζόν, περίπου τον Μάιο για την επόμενη σεζόν. Μάλιστα η σεζόν δεν αφορά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά επεκτείνεται και μέχρι 15 Οκτωβρίου.

Το έργο που έχουν να φέρουν εις πέρας οι εταιρίες διοργανώσεων δεν είναι εύκολο, καθώς υπάρχουν και πρακτικές δυσκολίες, όπως η διαφορά ώρας που δυσχεραίνει την επικοινωνία με τους πελάτες αλλά και η συνεννόηση που πρέπει να γίνεται αναγκαστικά μέσω βιντεοκλήσεων. Πάντως υπάρχουν και πελάτες που μπορεί να ταξιδέψουν από κοντά στον προορισμό πριν το γεγονός για να δουν χώρους κλπ. Συνήθως οι γάμοι που πραγματοποιούνται μεταξύ αλλοδαπών περιλαμβάνουν ανταλλαγή όρκων παρουσία συγγενών και φίλων επιλέγοντας μια μαγευτική τοποθεσία με δυνατό background, είτε θάλασσα είτε βουνό, ώστε η φωτογραφία που θα απαθανατίσει τη στιγμή να είναι εντυπωσιακή. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως συνέβη για παράδειγμα σε γάμους που έγιναν μεταξύ Ινδών, ταξίδεψε και Ινδός ιερέας για να τελέσει την παραδοσιακή τελετή.

Σε κάθε περίπτωση η τοποθεσία και τα ξεχωριστά σκηνικά που στήνονται από τις εταιρίες διοργάνωσης εκδηλώσεων, τα οποία απαθανατίζουν επαγγελματίες φωτογράφοι και βιντεογράφοι, ταξιδεύουν κατόπιν σε όλο τον κόσμο αποτελώντας την καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα μας.

Πρωτοβουλίες προώθησης του γαμήλιου τουρισμού

Το Μνημόνιο Συνεργασίας για την προβολή του γαμήλιου τουρισμού και γενικότερα του τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα υπέγραψαν στις 16 Νοεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκη, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (GDPA), Θωμά Πολίτη και την Αντιπρόεδρο της Ένωσης Άννα Σουρμπάτη.

foto_1_2.jpg

 Πιο συγκεκριμένα, η αμοιβαία συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ και GDPA περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για τη συνεκτική και συντονισμένη προώθηση του κλάδου των εταιρικών και κοινωνικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα. Σημαντικοί άξονες της σύμπραξης είναι η παραχώρηση περιεχομένου από πλευράς GDPA προς τον ΕΟΤ, η υλοποίηση εξειδικευμένων FAM και Media Trips, η προβολή του γαμήλιου τουρισμού σε εκθέσεις, εκδηλώσεις και workshops και η δημιουργία ενεργειών προώθησης σε αναλογικό και ψηφιακό περιβάλλον.

Η ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών προώθησης του γαμήλιου τουρισμού στους ελληνικούς προορισμούς εντάσσεται στην στρατηγική του ΕΟΤ για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη του τουρισμού εμπειρίας, όλες τις εποχές του χρόνου.

Όπως δήλωσε μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης: «Θέλουμε την Ελλάδα πρωταγωνίστρια και στον γαμήλιο τουρισμό. Η χώρα μας διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, αλλά και τους επαγγελματίες εκείνους που γνωρίζουν καλά τον κλάδο. Εκείνο που χρειάζεται, ανάμεσα στα άλλα, είναι να αναδείξουμε αυτές τις δυνατότητες στο εξωτερικό. Γι' αυτό επιλέξαμε να συμπράξουμε με την Ελληνική Ένωση Διοργανωτών Εκδηλώσεων με Προορισμό την Ελλάδα στον τομέα της προβολής και ανάδειξης αυτής της μοναδικής τουριστικής εμπειρίας των εκδηλώσεων προορισμού».

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

  •  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ