Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Cyber Monday: Μεγάλες προσφορές σήμερα για αγορές online - 4 συμβουλές

online-agores

Στη Cyber Monday συμμετέχει η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα

Μετά τις προσφορές της Black Friday που κορυφώθηκαν το προηγούμενο τριήμερο, τη σκυτάλη παίρνει σήμερα, Δευτέρα (28/11) η Cyber Monday.

Όπως κάθε χρόνο στον «χορό» των προσφορών μπήκαν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Στη Cyber Monday συμμετέχει η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα, προσφέροντας πολύ σημαντικές εκπτώσεις στους καταναλωτές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ τη Δευτέρα 28/11/2022 Cyber Monday οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.

cybermonday.jpg

Τι πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές

«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης». Αυτό υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.

Όπως σημειώνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή, οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:

- Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index).

- Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.

- Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.

- Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών- συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.

 

Παραλαβή παραγγελιών από κούριερ

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημέρων (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις στους καταναλωτές:

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

Επιπλέον, αξιοποιήστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδίως σε περίπτωση πολύωρης απουσίας από την οικία σας σε καθημερινή βάση.

2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.

3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.

4. Αλλαγή διεύθυνσης ή ονόματος παραλήπτη: Έχετε δικαίωμα να αλλάζετε το όνομα παραλήπτη ή τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου τηλεφωνικώς ή εγγράφως σύμφωνα με τις διαδικασίες της ταχυδρομικής επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που η νέα διεύθυνση είναι σε διαφορετική περιοχή, ενδέχεται να προκύψει επιπλέον χρέωση.

5. Χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

6. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν διαπιστώσετε πως το αντικείμενο που σας παραδόθηκε, έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

7. Υποβολή καταγγελίας: Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα με εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στην εταιρία, υποβάλλοντας το παράπονο/καταγγελία, ανάλογα με τα μέσα που σας διαθέτει η εταιρία (τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, εγγράφως). Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ και να υποβάλετε το αίτημα ή την καταγγελία σας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελίας στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας και έχετε επισυνάψει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη διερεύνηση της καταγγελίας σας (π.χ. επιχείρηση που αφορά, ΣΥΔΕΤΑ ή αριθμός αποστολής).

Συμβουλές 

Ορισμένες συμβουλές στους καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές τους αγορές δίνει το iefimerida.gr. Ειδικότερα αναφέρει:

1. Όρισε budget

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα που πρέπει να ακολουθήσεις ώστε να προβείς τη φετινή Cyber Monday σε έξυπνες αγορές είναι να ορίσεις συγκεκριμένο budget. Σκέψου πολύ καλά πόσα χρήματα μπορείς προσωπικά να διαθέσεις τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο χωρίς να δυσκολευτείς τους επόμενους μήνες. Να έχεις στο μυαλό σου ότι το μόνο εύκολο είναι να θέλεις να ξεφύγεις του budget που όρισες. Σε συμβουλεύουμε να μην το κάνεις γενικά. Βέβαια, εάν και εφόσον νιώθεις πως έχεις βρει μια ιδανική αγορά η οποία μάλιστα συνοδεύεται και από άλλα benefits, για παράδειγμα άτοκες δόσεις ή δωροεπιταγή ή επιστροφή κάποιου ποσού, τότε μπορεί και να είναι έξυπνο να την κάνεις τώρα ακόμα και εάν ξεπεράσεις το budget που όρισες ο ίδιος στο αρχή. Προσοχή όμως: Μην «ανοίγεσαι». Αν κάτι δεν μπορείς να το αγοράσεις φέτος διότι δεν έχεις το απαραίτητο ποσό, τότε μην το πάρεις καθόλου.

2. Κάνε λίστα

Και περνάμε στο δεύτερο πιο σπουδαίο βήμα. Αυτό δεν είναι άλλο από το να καθίσεις μια ημέρα πολύ σοβαρά και να σημειώσεις μεθοδικά όλα όσα πιστεύεις ότι χρειάζεσαι. Κοίταξε να γράψεις όλα όσα σου έρχονται στο μυαλό αλλά πραγματικά έχεις ανάγκη. Όταν το πράξεις, τότε βάλε τα σε σειρά προτεραιότητας. Ξεκίνα με αυτό που χρειάζεσαι περισσότερο και πιο άμεσα και κατέληξε σε εκείνο που θες λιγότερο ή εκείνο που θα μπορούσες να αποκτήσεις π.χ και τον επόμενο χρόνο. Το μυστικό εδώ είναι να τηρήσεις κατά γράμμα τη λίστα και όχι να παρασυρθείς από μια προσφορά που σου «χτύπησε».

3. Παρακολούθησε τις τιμές, πρόσεξε το κατάστημα

Τώρα που ολοκλήρωσες τη wishlist σου ήρθε η ώρα για το επόμενο στάδιο. Ξεκίνα να παρακολουθείς τις τιμές σε διάφορα καταστήματα. Αν έχεις μάλιστα κατορθώσει να καταλήξεις σε κάποιο συγκεκριμένο προϊόν από ένα brand τότε είναι ακόμα καλύτερα για σένα. Γιατί; Διότι θα μπορείς να συγκρίνεις ανάμεσα σε δύο όμοια προϊόντα. Έτσι μπορείς να ζυγίσεις την τιμή με τα πλεονεκτήματα που πιθανώς να σου παρέχει κάποιος retailer σε σύγκριση με άλλους. Δώσε ιδιαίτερη βαρύτητα στα καταστήματα που ψάχνεις. Προτίμησε μεγάλες αλυσίδες και απόφυγε τα πρωτοεμφανιζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα. Δεν σημαίνει ότι θα πέσεις στην… ύποπτη περίπτωση αλλά καλό θα ήταν να μην αγοράσεις κάτι απροετοίμαστος. Ποιος θέλει να πετάξει τα χρήματά του σε κάποια αγορά; Μα φυσικά κανείς!

4. Γράψου σε Newsletters και τσέκαρε social

Ω ναι! Μπορεί να σου ακούγεται λίγο κουραστικό αλλά πίστεψέ μας, θα σε ανταμείψει! Οι περισσότεροι από εμάς περνούν αρκετό χρόνο στα smartphones κινητά τους σερφάροντας είτε στο διαδίκτυο είτε σκρολάροντας στα social media.

Μιας και το κάνεις ούτως ή άλλως, σκέψου πως δεν χάνεις απολύτως τίποτα να ακολουθήσεις ορισμένους λογαριασμούς καταστημάτων από τα οποία πιθανόν να αγοράσεις ένα προϊόν που έχεις βάλει στο μάτι. Στο προτείνουμε αυτό καθώς η πληθώρα των επιχειρήσεων προμοτάρει δυνατές προσφορές αποκλειστικά μέσω social media. Έτσι, θα μπορέσεις να είσαι από τους πρώτους που θα μάθουν την προσφορά, άρα και από τους πρώτους που θα την αποκτήσουν.

Μη μείνεις όμως μόνο στα social media. Υπάρχουν τρομερές προσφορές - ακόμα και αποκλειστικές - στα newsletters αρκετών καταστημάτων. Δεν έχεις παρά να κάνεις εγγραφή και να τα παρακολουθείς. Όταν λοιπόν δεις κάτι που να σου κινήσει το ενδιαφέρον, τότε με ένα κλικ θα είσαι ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσεις μια δυνατή προσφορά!

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίσυρος: ΕΔΕ για παρενόχληση ανηλίκου από υπάλληλο του ΥΠΠΟ – Τέθηκε σε αναστολή
ο Χαμόγελο του Παιδιού ενημέρωσε την Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσων, μετά από κλήση του αντιδημάρχου Νισύρου
Νίσυρος: ΕΔΕ για παρενόχληση ανηλίκου από υπάλληλο του ΥΠΠΟ – Τέθηκε σε αναστολή
Χωρίς πόσιμο νερό ο Κρόκος στην Κοζάνη – Εμφιαλωμένα νερά προμηθεύονται οι κάτοικοι
Διαπιστώθηκε έντονη δυσοσμία στο νερό – Απαγορεύτηκε η χρήση πόσιμου νερού, ερευνώνται τα αίτια και γίνονται εργαστηριακοί έλεγχοι
Χωρίς πόσιμο νερό ο Κρόκος στην Κοζάνη – Εμφιαλωμένα νερά προμηθεύονται οι κάτοικοι