Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Βίκος: Επένδυση 22 εκατ. ευρώ σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης (ΦΩΤΟ)

Επιχειρεί δυναμική είσοδο στο HoReCa με νέες συσκευασίες προϊόντων

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης στο Καλπάκι Ιωαννίνων ολοκλήρωσε η Βίκος με κύρια στόχευση την είσοδό της στην αγορά του HoReCa.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος ΑΕ, σε μια χρονιά ορόσημο, καθώς γιορτάζει τα 30 χρόνια της, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία λανσάροντας στην αγορά προϊόντα σε νέες, premium συσκευασίες.

Η διοίκηση της ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης, στην οποία κρίσιμους τομείς έχει αναλάβει πλέον και η δεύτερη γενιά, μίλησε για τους στόχους της στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε την περασμένη Παρασκευή, ενώ πραγματοποιήθηκε και ξενάγηση δημοσιογράφων στο νέο βιομηχανοστάσιο στο Καλπάκι του δήμου Πωγωνίου. Όπως αναφέρθηκε η νέα επένδυση θα αναβαθμίσει τις παραγωγικές και τεχνολογικές δυνατότητες της εταιρείας και θα την οδηγήσει σε νέες αγορές.

vikos-ependysi1.jpg

Επενδύσεις ύψους 47 εκατ. στην 7ετία

Ο  όμιλος έχει επενδύσει συνολικά 47 εκατ. ευρώ την τελευταία επταετία, ένα τεράστιο νούμερο για τον κλάδο, όπως είπε ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, Sales & Marketing Director της ΒΙΚΟΣ Α.Ε.

Πέρυσι ο όμιλος έκλεισε με τζίρο 91 εκατ. ευρώ και η εκτίμηση είναι ότι φέτος θα είναι αυξημένος κατά 18-20% σε σχέση με το 2021.

Η τελευταία επένδυση της εταιρείας στο Καλπάκι, ύψους 22 εκατ. ευρώ, αφορά δυο νέες γραμμές παραγωγής, μια για γυάλινες φιάλες αναψυκτικών (με παραγωγική δυναμικότητα 20.000 φιάλες/ώρα) και μια για αλουμινένιες συσκευασίες (42.000 φιάλες/ώρα). Μέχρι τώρα παράγονταν σε φιάλη PET, κυρίως ανακυκλώσιμη, η οποία είναι ευρέως διαδεδομένη στη λεγόμενη «ζεστή» αγορά, δηλαδή στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στη μικρή λιανική.

vikos-ependysi_12.jpg

Με τις νέες, premium συσκευασίες η Βίκος θέλει να προσεγγίσει την «κρύα» αγορά Horeca (ξενοδοχείο, εστιατόριο, καφε) στην οποία δεν είχε συμμετοχή μέχρι τώρα. Η γυάλινη συσκευασία θα απευθύνεται κυρίως στην εστίαση και τα ξενοδοχεία και η αλουμινένια συσκευασία σε όλα τα άλλα κανάλια.

Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν κυκλοφορήσει όλες οι νέες συσκευασίες που αναπτύχθηκαν από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρίας.

vikos-ependysi_6.jpg

Από την πρώτη φιάλη φυσικού μεταλλικού νερού στο σήμερα

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βίκος κ. Πέτρος Σεπετάς επεσήμανε ότι οι δυο νέες γραμμές παραγωγής θα δώσουν μιαν άλλη προοπτική για την εταιρία.

Αναφέρθηκε ακόμη στην ιστορία του Βίκου από την στιγμή που μαζί με τη σύζυγό του κ. Ελένη Θεοχάρη αποφάσισαν να δημιουργήσουν την εταιρία, μέχρι το σήμερα, που έχει καταφέρει να είναι δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός ποτών στη χώρα και πρώτος με ελληνική ιδιοκτησία.

Από την πλευρά της η κ. Ελένη Θεοχάρη συνιδρύτρια της Βίκος, Γενική διευθύντρια και αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος, μίλησε για τις αρχές και τις αξίες της εταιρείας που συνδέουν το χθες με το σήμερα και το αύριο σε μια συνεχή αρμονική ροή. «Είναι αυτές  που έδωσαν ώθηση στην αρχική ιδέα και μας στήριξαν στην υλοποίησή της, ιδιαίτερα στις δύσκολες στιγμές. Πάνω σε αυτές στηριχθήκαμε και αναπτυχθήκαμε σταδιακά και σταθερά», είπε μεταξύ άλλων.

Η παραγωγική δραστηριότητα ξεκίνησε το 1992 με την εμφιάλωση της πρώτης φιάλης φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος. Σήμερα η εταιρεία μετρά 5 εργοστάσια και απασχολεί 449 εργαζόμενους, πολλοί από τους οποίους εργάζονται πάνω από 20 χρόνια στην εταιρεία.

Ειδικότερα, οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις εκτείνονται σε 260 στρέμματα και αφορούν τέσσερα εργοστάσια που εμφιαλώνουν νερό και  παράγουν αναψυκτικά και ένα εργοστάσιο, την Petcom Plastics, που παράγει προπλάσματα φιαλών (preforms) από PET και πώματα, καθετοποιώντας την παραγωγή. Διαθέτει επίσης και δυο Logistic centers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την ταχύτερη διανομή του προϊόντος στους καταναλωτές.

Το νέο βιομηχανοστάσιο εντός του εργοστασίου στο Καλπάκι, το οποίο λειτουργεί αυτόνομα, καταλαμβάνει  8.800 τ.μ.

vikos-ependysi_17.jpg

Σε ότι αφορά τη θέση που έχει σήμερα στην αγορά, ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία στη «ζεστή» αγορά εκεί δηλαδή που ο καταναλωτής έχει δικαίωμα επιλογής, συνολικά η αγορά «τρέχει» με 2,1% στο νερό, ενώ το brand Bίκος έχει υπερτριπλάσια ανάπτυξη στην κατηγορία με 7,4% μονάδες. Για τον μήνα Σεπτέμβριο του 2022 πέρασε στην πρώτη θέση στην κατηγορία supermarkets και discounters με 17.1%. από 16,3% πέρυσι.

Η αγορά των αναψυκτικών – Αιχμή του δόρατος το Pink Grapefruit

Η Βίκος λάνσαρε το 2014 στην ελληνική αγορά αναψυκτικά με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό, με δικές της συνταγές.

Η αγορά των αναψυκτικών έχει ανάπτυξη +1,4% και το brand Bίκος «τρέχει» με 10% και μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να έχει μερίδιο 7,1% σε μία αγορά που υπάρχουν εδραιωμένες

και αναγνωρίσιμες μάρκες. «Ανεβαίνουμε διαρκώς, είχαμε φτάσει να είμαστε στη δεύτερη θέση και στοχεύουμε να είμαστε οι πρώτοι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια», τόνισε ο κ. Σεπετάς. Για το προϊόν Cola είπε ότι ήταν μια μεγάλη πρόκληση «αλλά καταφέραμε να φέρουμε στο ελληνικό κοινό μια πάρα πολύ ποιοτική cola, η οποία αυτήν την στιγμή κάνει ένα καταπληκτικό performance».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην κατηγορία cola,  η Βίκος βρίσκεται στην τρίτη θέση στην αγορά με μερίδιο 6,4%. Η ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία είναι 8,5%, ενώ η κατηγορία αναπτύσσεται οριακά +0,8%.

Και η Cola zero που παρουσιάστηκε πέρυσι, έχει ήδη καταφέρει να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία. Η κατηγορία Cola Zero Sugar αποτελεί πλέον το 36% της συνολικής κατηγορίας Cola και αναπτύσσεται διαρκώς.

Στην πορτοκαλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 9,3%, όπως και στη λεμονάδα με μερίδιο 11,5%, έχοντας κερδίσει 0,8 μονάδες σε σχέση με πέρσι.

Ως «αιχμή» του δόρατος  για τη νέα επένδυση, χαρακτήρισε ο κ. Σεπετάς το Βίκος Pink Grapefruit που λανσαρίστηκε φέτος την άνοιξη, καθώς μπορεί να συνδυαστεί με αλκοολούχα ποτά στην κρύα αγορά. Μέσα σε 6 μήνες έχει καταφέρει να καταγράψει σημαντικά μερίδια στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των Pink. Μέχρι τέλος της χρονιάς θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην κατηγορία στα σούπερ μάρκετ, ενώ στην αγορά της μικρής λιανικής (convenience stores & kiosks), είναι ήδη στη δεύτερη θέση και αυτές οι επιδόσεις είναι μόνο με την συσκευασία PET. «Επενδύοντας στις δυο νέες συσκευασίες (γυαλί, can) θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τα νούμερα και να τοποθετηθούμε στην κρύα αγορά που δεν είμαστε μέχρι σήμερα», τόνισε ο ίδιος.

vikos-ependysi_8.jpg

Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης 3ετίας

Για το νέο επενδυτικό πλάνο της επόμενης τριετίας μίλησε ο Παύλος Σεπετάς, αναφέροντας ότι θα εστιάζει στους τομείς, της παραγωγής, των logistics, του εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και της λειτουργίας, της ενέργειας καθώς και της περαιτέρω ψηφιοποίησης.

Μίλησε ακόμα για την ελαχιστοποίηση του βάρους των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων της µε ταυτόχρονη διατήρηση της µηχανικής αντοχής τους, ενώ ανακοίνωσε ότι από το 2023 η εταιρεία θα μπορεί να λανσάρει στην αγορά σειρά προϊόντων από ανακυκλωμένο PET προϊόν. Επιπλέον, είπε ότι στον τομέα της ενέργειας η Βίκος προσφάτως επένδυσε σε έξυπνα συστήματα μέτρησης και αξιοποίησης της ενέργειας στις εγκαταστάσεις της και αντικατέστησε παλιά μηχανήματα με πιο εξελιγμένα, μειώνοντας τις ενεργειακές ανάγκες της εταιρείας. Παράλληλα, έχει εξασφαλίσει «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ σε όλες τις εγκαταστάσεις ενώ γίνεται και αυτοπαραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας έχοντας  επενδύσει σε µονάδες ανανεώσιµων πηγών σε δύο εγκαταστάσεις της και έχει άλλες τρεις υπό αδειοδότηση.

Τέλος, ο Ρηγίνος Σεπετάς που ασχολείται με το κομμάτι των χρηματοοικονομικών και του ανθρώπινου δυναμικού τόνισε ότι η Βίκος που ήταν πάντα μια οικογενειακή και ανθρωποκεντρική εταιρεία θα συνεχίσει να πορεύεται με αυτήν πυξίδα και τα επόμενα χρόνια συνεχίζοντας παράλληλα να επενδύει στην Ήπειρο.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το νέο βιομηχανοστάσιο και τα νέα προϊόντα στη γκαλερί του TyposThes παρακάτω

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ