Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προϊόν «πρεσβευτής» της Ελλάδας το επώνυμο εμφιαλωμένο κρασί

Η ΕΔΟΑΟ «τρέχει» την καμπάνια “Enos” για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου και για τους οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ως ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα – «πρεσβευτές» της χώρα μας στο εξωτερικό χαρακτήρισε το κρασί ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου, μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη σε δείπνο που έγινε στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης “Enos” για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου και για τους οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Το διετές πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ και εθνικούς πόρους έχει ως αγορές στόχους την Ελλάδα και τη Γερμανία. Αιτιολογώντας την επιλογή αυτή, ο κ. Ευσταθίου είπε ότι πολλά προγράμματα απευθύνονταν μέχρι τώρα σε Τρίτες Χώρες και «είχαμε ξεχάσει» την Ευρώπη. Για την εσωτερική αγορά είπε ότι γνωρίζουμε ότι έχουμε καλό κρασί, όμως πέρα από ένα ειδικό κοινό, οι υπόλοιποι δε γνωρίζουν πολλά για αυτό το προϊόν, τις περισσότερες φορές πίνουν απλά ένα κρασί και πολλές φορές χύμα. Το ίδιο ισχύει και με τα εστιατόρια και τις ταβέρνες, κάποια από τα οποία προβάλουν το επώνυμο κρασί και κάποια άλλα πωλούν χύμα κρασί , το οποίο είναι no name.

Όσον αφορά την αγορά της Γερμανίας, είπε ότι οι πωλήσεις απευθύνονται κυρίως σε Έλληνες της Γερμανίας και λιγότερο σε Γερμανούς «και αυτό πρέπει να αλλάξει». Πρέπει όπως τόνισε να αναδείξουμε τη διαφορετικότητα του ελληνικού αμπελώνα, τους ΠΓΕ και ΠΟΠ οίνους.

enos_4.jpg

Το ελληνικό εμφιαλωμένο κρασί είναι από τα λίγα αγροτικά προϊόντα που δείχνει την προέλευσή του στον τελικό καταναλωτή και εκπροσωπεί τον παραγωγό του και τον αμπελουργό και τον οινοποιό, είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ευσταθίου και τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα πλούσια σε αμπελοτόπια, έχει 300 διαφορετικές γηγενείς ποικιλίες 100 από τις οποίες οινοποιούνται για βγαίνουν στην παραγωγή ενώ για τις υπόλοιπες γίνονται έρευνες  και δοκιμές. Το κρασί όπως είπε είναι ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα – πρεσβευτές της χώρας μας . «Θα έπρεπε να μιλάμε πολύ περισσότερο γι αυτό στο εξωτερικό», είπε χαρακτηριστικά.

Το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το μάρκετινγκ του ελληνικού κρασιού που έκανε η ΕΔΟΑΟ έχει φέρει όπως είπε αποτελέσματα αφού έχει διπλασιαστεί η τιμή πώλησης του κρασιού (από 2,5 ευρώ πριν δέκα χρόνια στα 6 ευρώ περίπου η μέση τιμή φιάλης) ενώ η προσπάθεια είναι να τριπλασιαστεί και σε όγκο και σε τιμές.

Οι κύριες χώρες για το ελληνικό κρασί αυτήν την στιγμή είναι η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Κύπρος ενώ προσπάθειες γίνονται και στην Άπω Ανατολή.

Ο κ. Ευσταθίου έκανε αναφορά και στο φετινό τρύγο. Υπήρξε όπως είπε μια ανησυχία από τις βροχές στο τέλος Αυγούστου αλλά τελικά πήγαν όλα καλά «και περιμένουμε μια καλή χρονιά». «Δεν θα είναι εξαιρετική, θα είναι όμως μια καλή χρονιά στο μεγαλύτερο κομμάτι του ελληνικού αμπελώνα», όπως τόνισε.

Παρουσία στο «Χάρτη των Γεύσεων» και ημερίδα - Τα κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου, το Σαββατοκύριακο 3-4 Δεκεμβρίου συμμετείχε στην έκθεση – θεσμό για τη Βόρεια Ελλάδα «Χάρτης των Γεύσεων», που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Ιωάννης Βελλίδης στη Θεσσαλονίκη.

Η συμμετοχή της στην οινική αυτή έκθεση αποτέλεσε την πρώτη δράση για το β’ έτος του διετούς προγράμματος.

Έδωσε το «παρών» με ειδικό σταντ με ορισμένους σημαντικούς αριθμούς σχετικά με το ελληνικό κρασί, με οδηγίες για κατανάλωση με μέτρο αλλά και με τη διανομή ειδικά σχεδιασμένου έντυπου υλικού της καμπάνιας “Enos”.

enos_3.jpg

Επίσης, διοργάνωσε την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου την ομιλία «Ενημέρωση για τους οίνους ΠΟΠ – ΠΓΕ της Ελλάδος και τη λελογισμένη κατανάλωση των οίνων», με ομιλητή τον WSET diploma Δημήτρη Μότσο.

Προλογίζοντας την ομιλία, ο διακεκριμένος Master of Wine κύριος Κωνσταντίνος Λαζαράκης τόνισε ότι τα ΠΟΠ και τα ΠΓΕ της Ελλάδας και μάλιστα από το ποιοτικό εμφιαλωμένο κρασί είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργαλεία που έχουμε για τη μακροημέρευση όχι μόνο του ελληνικού κρασιού αλλά και ως ενός σημείου του τουριστικού προϊόντος. «Τα ΠΟΠ και τα ΠΓΕ είναι τα «trademarks» μας εκεί έξω, αυτά που δύσκολα θα μπορέσει να αντιγράψει κάποια άλλη χώρα», όπως είπε.

enos.jpg

Ο Δημήτρης Μότσος μιλώντας για τα ΠΟΠ και ΠΓΕ και τα πλεονεκτήματά τους είπε στην παρουσίασή του ότι είναι θεματοφύλακες μιας βαθιάς παράδοσης και ιστορίας, επεσήμανε τη δυνατότητα  ιχνηλάτησης ενός τέτοιου προϊόντος απέναντι στο ανώνυμο, τις συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας και ενδείξεις που πρέπει να αναγράφονται σε αυτό ώστε να ξέρει ο καταναλωτής ότι συμμορφώνεται με συγκεκριμένους ελέγχους ασφαλείας αλλά και για την εγγύηση ανώτερης ποιότητας.

enos_2.jpg

Στη χώρα μας έχουμε 33 οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) οι οποίοι φέρουν διακριτική κόκκινη ταινία στον λαιμό της φιάλης και 120 Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι Τοπικοί Οίνοι και οι οίνοι με τίτλο «Ονομασία κατά παράδοση» (ρετσίνα, βερντέα).

Στο κομμάτι της ομιλίας του που αφορούσε τη λελογισμένη κατανάλωση οίνου, ο κ. Μότσος εξέφρασε την άποψη ότι ο κλάδος πρέπει να αναδείξει το βασικό χαρακτήρα του κρασιού που είναι η κοινωνική συναναστροφή και ο πολιτισμός. «Λελογισμένη κατανάλωση θα πει υπεύθυνη, με μέτρο κατανάλωση […] Το κρασί για να είναι πραγματικό μέτρο απόλαυσης και πολιτισμού πρέπει να καταναλώνεται μόνο με μέτρο», τόνισε, μεταξύ άλλων.

Αναφέρθηκε στις σωστές πρακτικές και στις οδηγίες για υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και φυσικά στις περιπτώσεις που δεν πρέπει να γίνεται κατανάλωση αλκοόλ, όπως όταν κάποιος οδηγεί. Η καλύτερη πρακτική είναι ο «καθορισμένος οδηγός».

Η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ κυρία Μαρία Τριανταφύλλου στην τοποθέτησή της στην έναρξη της ημερίδας επεσήμανε ότι η  Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου είναι ο κορυφαίος επαγγελματικός φορέας του κλάδου και ενημέρωσε για την καμπάνια «Enos» (www.enos.gr) που έχει αναλάβει η ΕΔΟΑΟ στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει σειρά δράσεων σε Ελλάδα και Γερμανία.

Οι επόμενες δράσεις

Σε συνέχεια του α’ έτους του Προγράμματος, κατά το οποίο φιλοξενήθηκαν 5 Γερμανοί από τον χώρο του κρασιού μέχρι το τέλος του προγράμματος θα προσκληθούν και άλλοι Γερμανοί δημοσιογράφοι, influencers και wine educators, που θα παραστούν στις Ημερίδες και τις Γευστικές Δοκιμές ανά την Ελλάδα, αλλά και στο Οινικό Συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί μετά την Άνοιξη.

Παράλληλα με τη συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η καμπάνια “Enos” με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, με σειρά καταχωρήσεων σε ελληνικά και γερμανικά ΜΜΕ, με διαφημιστική παρουσία στα ελληνικά αεροδρόμια, στάσεις λεωφορείων και μετρό, με διαδικτυακή παρουσία, masterclasses, podcasts και webinars, αλλά και σειρά δράσεων σε πόλεις της Ελλάδας και της Γερμανίας. 

Σημειώνεται ότι η ΕΔΟΑΟ συγκροτήθηκε και απαρτίζεται από εκπροσώπους της παραγωγής, της μεταποίησης και της εμπορίας προϊόντων αμπέλου και οίνου. Πρόκειται για συνεταιριστικές και ιδιωτικές αμπελουργικές και οινοποιητικές επιχειρήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύονται αντίστοιχα από την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ) και το Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ).

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Θεσσαλονίκη: Ανοιχτά μαγαζιά για 7 ώρες σήμερα - Το Χριστουγεννιάτικο ωράριο

Τοπικές βροχές και μικρή πιθανότητα σποραδικών καταιγίδων στη Θεσσαλονίκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Η σύσκεψη πραγματοποιείται λόγω των πολλών και ταυτόχρονων εστιών που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ώρες και των θυελλωδών ανέμων
Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους
Δράση μαθητών και μαθητριών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων της τέχνης και του σχολείου τους
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους