Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Μπλε διάδρομος»: Έρχεται δρόμος 1.500 χλμ - Ταξίδι από Ελλάδα για 7 χώρες (ΦΩΤΟ)

Συνολικά θα διαπερνά οκτώ χώρες από την Ελλάδα προς την Ιταλία

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος θα διευκολύνει τις μετακινήσεις προς Αλβανία, όντας μέρος του «Μπλε Διαδρόμου» των 1.500 χλμ.

Θέμα ημερών φαίνεται πως αποτελεί η προκήρυξη του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος θα «ενώσει» τη χώρα μας με την Αλβανία, αλλά και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικούς σταθμούς των Ιωαννίνων, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε ότι βάσει των τελευταίων εκτιμήσεων ο διαγωνισμός για το έργο θα προκηρυχθεί εντός του Ιανουαρίου.

Η ακτινογραφία του έργου

Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα, με τη δημοπράτηση να αφορά το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι και ως προαίρεση θα προχωρήσει το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά.

Με προϋπολογισμό 240 εκατ. ευρώ, ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιόμετρα, μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα) και θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέσει την Ελλάδα με την Αλβανία και αποτελεί κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.

Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται 8 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Τι είναι ο «μπλε διάδρομος»

Ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής – Ιονίου, γνωστός ως Μπλε Διάδρομος (Blue Corridor), είναι ένα φιλόδοξο έργο που εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.

Μετά από δεκαετίες προσπαθειών, το έργο εντάχθηκε, τελικά, σε χρηματοδότηση από το επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), στο πλαίσιο των έργων που θα στηρίξουν την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως προείπαμε, συνολικά, οκτώ χώρες εμπλέκονται στο έργο: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Τα έργα κατασκευής στην Κροατία έχουν προχωρήσει σε σημείο που εκτιμάται πως το κροατικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα είναι έτοιμο πολύ σύντομα. Στην Αλβανία, η κατασκευή επρόκειτο να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, ωστόσο η πανδημία έβαλε το πρότζεκτ στον «πάγο». Το αλβανικό τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου» έχει, συνολικά, μήκος 315 χιλιομέτρων.

Δείτε τον χάρτη. 

danude.jpg

 

Στην Ελλάδα αναλογεί η σύνδεση των 70 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Το σχέδιο προβλέπει 1+1 λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, με συνολικά 14 ανισόπεδους κόμβους. Στη συνέχεια ο Μπλε Διάδρομος θα συνεχίζει στην Ιόνια Οδό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο η «Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη