Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Χωρίς οδηγούς μένουν τα τουριστικά λεωφορεία - Μεγάλο πρόβλημα

Την ίδια ώρα για εξαντλητικούς ελέγχους από την τροχαία κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Σοβαρές ελλείψεις σε οδηγούς τουριστικών λεωφορείων έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα, και ενώ σε λίγες μέρες έρχεται το καλοκαίρι που θα φέρει και τουρίστες στη χώρα μας.

Μετά τον ξέσπασμα της πανδημίας αρκετοί οδηγοί μεταπήδησαν στην απασχόληση στα αστικά λεωφορεία, προτιμώντας ένα πιο σταθερό ωράριο εργασίας. Παράλληλα από πέρυσι έχει αλλάξει και το ανώτατο ώριο ηλικίας των οδηγών αφήνοντας εκτός δουλειάς αρκετούς εργαζόμενους.

Όπως εξήγησε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης κ. Μιχάλης Πεζίκογλου «αυτή την στιγμή μιλάμε για ελλείψεις οδηγών μέχρι και 50%. Δεν έχουμε οδηγούς για να κάνουν οδηγήσουν τα λεωφορεία πχ για τις εκδρομές. Αρκετοί από την εποχή της πανδημίας είχαν επιλέξει να γίνουν οδηγοί σε ΚΤΕΛ που κάνουν δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες. Και μετά οι περισσότεροι από αυτούς παρέμειναν εκεί. Παράλληλα μέχρι πρότινος ίσχυε ότι εργαζόμενοι μέχρι 67 ετών μπορούν να οδηγούν λεωφορείο για να μεταφέρουν μαθητές και μέχρι 69 μπορούν να εργάζονται ως οδηγοί εφόσον το επιθυμούν. Από πέρυσι αυτό άλλαξε στα 65 και 67 έτη αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο βγήκαν εκτός εργασίας αρκετοί οδηγοί. Επίσης σήμερα αν ένας νέος θελήσει να βγάλει επαγγελματικό δίπλωμα πρέπει να είναι άνω των 21 ετών και μέχρι να δώσει τις εξετάσεις και να λάβει τα κατάλληλα έγγραφα θα φτάσει στα 22. Ποιος νέος μπορεί να περιμένει από τα 18 έως τα 22 του έτη για να γίνει οδηγός; Εμείς ζητάμε να επιστρέψουμε στα όρια ηλικίας οδήγησης που ίσχυαν μέχρι και πέρυσι, και για τους νέους να μπορεί πχ ένας 19χρονος να βγάλει ένα μικρό δίπλωμα για μετακινήσεις έως 50χλμ απόστασης ώστε να αποκτήσει μια εμπειρία αρχικά και να εξυπηρετήσει με μικρές μετακινήσεις, και μετά να βγάλει το κανονικό δίπλωμα».

Ο κ. Πεζίκογλου πρόσθεσε πως ένα μεγάλο εμπόδιο ειδικά για τους νέους είναι το κόστος για το επαγγελματικό δίπλωμα. «Είναι δύσκολο να έχουν 1500-2000 ευρώ για να δώσουν εξετάσεις και να το αποκτήσουν. Το κράτος θα πρέπει να επιδοτήσει είτε όλο το κόστος ή μέρος του. Η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών δεν είναι μόνο στα λεωφορεία αλλά και στα φορτηγά. Στην Ευρώπη όλοι ζητούν επαγγελματίες οδηγούς. Για τα κενά που υπάρχουν πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε να καλυφθούν, αλλιώς θα το βρούμε μπροστά μας όλο αυτό το πρόβλημα», σημείωσε.

Εξαντλητικοί έλεγχοι

Την ίδια ώρα ο κ. Πεζίκογλου σχολίασε στο «ΤyposThes» πως μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι από την Τροχαία. «Οι οδηγοί νιώθουν ένα τεράστιο άγχος γιατί τους ελέγχουν έως και 28 μέρες πριν το ταξίδι τους, και μερικές φορές επί συνεχόμενες μέρες. Τσεκάρουν τους ταχογράφους, αν δεν έκαναν το διάλειμμα που έπρεπε, τι ώρες εργάστηκαν. Υπάρχει μια υπερβολή σε αυτό το κομμάτι. Φυσικά και να γίνονται οι μεταφορές με ασφάλεια όμως έχουμε φτάσει στο σημείο να πιστεύουμε ότι οι τόσο εντατικοί έλεγχοι που γίνονται στους οδηγούς είναι πια ένα μέσο για είσπραξη προστίμων. Μοιράζουν κλήσεις που είναι στα 550-600 ευρώ. “Κόβονται” λεωφορεία, χάνονται μεροκάματα και αλλάζει το πρόγραμμα των εκδρομέων (ακυρώσεις ταξιδιών, διαμονής κλπ)», δήλωσε.

Να σημειωθεί ότι αυτή την εποχή ο κύριος όγκος της δουλειάς είναι κυρίως στις μεταφορές μαθητών από και προς το σχολείο τους, στις σχολικές εκδρομές (ημερήσιες, τριήμερες, πενθήμερες) και σε μικρές μετακινήσεις τους πχ σε θέατρα, μουσεία κλπ.

Φωτογραφία αρχείου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ