Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Σφιχτοί» στα έξοδά τους στην εστίαση οι τουρίστες

Δεν αποτυπώθηκε σημαντική αύξηση επισκεπτών στην εστίαση παρά το γεγονός ότι στην πόλη ήρθαν 70% περισσότεροι τουρίστες σε σχέση με πέρυσι

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μπορεί η Θεσσαλονίκη να είδε 70% αύξηση του τουρισμού της το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι και να ήταν η πρώτη στην μεγαλύτερη προσέλκυση επισκεπτών σε όλη τη χώρα, αφήνοντας την Σαντορίνη στην δεύτερη θέση (!), ωστόσο αυτοί οι αριθμοί δεν φαίνεται να έφεραν πελάτες στα καφέ, στα εστιατόρια και στα μπαρ.

Όπως ανέφερε στο «ΤyposThes» ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Επιτροπίδης: «Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ, στην πόλη μας είχαμε πρωτοφανή αύξηση του αριθμού των τουριστών για το πρώτο τρίμηνο φέτος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όμως υπήρξε μόλις 16% αύξηση στην εστίαση. Αυτό σημαίνει πως οι τουρίστες που ήρθαν δεν κατανάλωσαν σημαντικές ποσότητες ή/ και ήταν αρκετά μαζεμένοι στα έξοδά τους. Και δεν μιλάμε φυσικά για τον τουρισμό από κρουαζιερόπλοια όπου εκεί ξέρουμε πως δεν πηγαίνουν σε εστιατόρια και ταβέρνες, παρά προτιμούν μόνο να αγοράσουν κάτι στο χέρι. Σε αντίθεση είναι εμφανής πλέον η απουσία των Ρώσων τουριστών που λόγω πολέμου δεν έρχονται, όμως όταν προτιμούσαν την πατρίδα μας πάντα θα έκαναν καλούς λογαριασμούς σε εστιατόρια και ταβέρνες».

Στο 50% κάτω η κίνηση λόγω εκλογών

Εν τω μεταξύ αν και το καλοκαίρι έχει έρθει και ο καιρός φαίνεται πως ομαλοποιείται σταδιακά, ωστόσο ο κόσμος παραμένει σκεπτικός ως προς τα έξοδά του. Και οι εκλογές παίζουν ένα μεγάλο ρόλο ως προς αυτό.

«Υπάρχει 50% πτώση σε όλα τα επαγγέλματα, όχι μόνο στην εστίαση. Όταν έχουμε προεκλογική περίοδο οι πελάτες συνήθως είναι πιο συντηρητικοί στο τι θα ξοδέψουν. Επηρεάζονται και δεν πηγαίνουν και τόσο έξω για φαγητό ή ποτό», σχολίασε ο κ. Επιτροπίδης.

Την ίδια ώρα απαντώντας σε ερώτησή μας είπε πως κατά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος «δούλεψαν περισσότερο τα καταστήματα εστίασης που ήταν κοντά σε παραθαλάσσια μέρη όπως πχ Περαία, Μπαξές, Αγία Τριάδα, Ασπροβάλτα και Σταυρός. Στην πόλη κινήθηκε ικανοποιητικά το ιστορικό κέντρο, πού πάντα επωφελείται και από τους τουρίστες». Δυστυχώς όπως σχολίασε, δεν κερδίζουν από τους ξένους επισκέπτες όλα τα καταστήματα. «Στο υπόλοιπο πολεοδομικό συγκρότημα δεν βλέπουμε αρκετούς τουρίστες. Θα έλεγα πως επειδή υπάρχουν άτομα που έρχονται και για την γαστρονομία μας, ότι μπορεί να δουν κριτικές στο google κα στο tripadvisor και να πάνε και πιο περιφερειακά για ένα γεύμα», σημείωσε ο κ. Επιτροπίδης ο οποίος διαθέτει εστιατόριο στην δυτική Θεσσαλονίκη.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο
Δεδομένου ότι οι τιμές σε δημοφιλή προϊόντα σοκολάτας έχουν ανέβει έως και 50% από πέρυσι, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι μπορεί να εξελιχθεί...
Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο