Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πρόστιμα €1.440.000 για ψεύτικες εκπτώσεις σε 3 αλυσίδες καταστημάτων

Πιο εντατικούς ελέγχους, και πρόστιμα αναλογικά με το μέγεθος των επιχειρήσεων, ζητούν φορείς της Αγοράς

 *Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Το ποσό των 1.440.000 ευρώ αγγίζουν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) σε τρεις μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών για ψεύτικες εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα σε ελέγχους της διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, όπως ισχύει, και σε εφαρμογή της ΥΑ 35935/2023 "Κώδικας δεοντολογίας περί ανακοίνωσης μειωμένης τιμής σε περίοδο εκπτώσεων".

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης:

Επιβάλλεται:

Πρόστιμο 560.000 ευρώ στην εταιρεία «Πλαίσιο COMPUTERS AEBE».

Πρόστιμο 520.000 ευρώ στην εταιρεία «PUBLIC RETAIL ΜΟΝ. Α.Ε».

Πρόστιμο 360.000 ευρώ στην εταιρεία «Praktiker Hellas ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝ. Α.Ε.».

Σκρέκας: «Το επόμενο διάστημα οι έλεγχοι θα ενταθούν»

O Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Μετά από ελέγχους σε μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαπιστώσαμε παραβάσεις που ξεπερνούν τα 1,4 εκατ. ευρώ».

Και τόνισε ότι «παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές», για να συμπληρώσει πως το επόμενο διάστημα οι έλεγχοι θα ενταθούν. «Δε θα επιτρέψουμε καμία παράνομη πράξη που αφήνει απροστάτευτους τους πολίτες και νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Φιλιππίδης: «Η πολιτείας να προσέξει τις μεγάλες εταιρείες»

«Επαληθευτήκαμε και άλλη μια φορά. Συνήθως οι μεγάλοι επιχειρηματίες κάνουν τις μεγάλες παραβάσεις. Στα μικρομάγαζα δεν είχαμε προς το παρόν κάποιο κρούσμα με παραπλανητικές εκπτώσεις. Πιστεύουμε ότι η πολιτεία θα πρέπει να στρέψει την προσοχή της στις μεγάλες εταιρείες», δήλωσε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης. Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν τις τιμές των προϊόντων και να κάνουν έρευνα αγοράς πριν ψωνίσουν.

Ο Χρήστος Νικολόπουλος, Β΄ Αντιπρόεδρος στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης του (ΕΕΘ) δήλωσε στο «ΤyposThes» ότι: «Σίγουρα η παραπλάνηση έκπτωση είναι αδίκημα και πρέπει να τιμωρείται είτε γίνεται από μικρό κατάστημα είτε από αλυσίδα. Απλώς στις αλυσίδες η τιμωρία πρέπει να είναι  ανάλογη με το μέγεθός τους και το μερίδιο που έχουν στην αγορά. Σκεφτείτε ότι προκαλούν ζημιά σε πολλές επιχειρήσεις με τις τιμές που βάζουν οι οποίες πολλές φορές όπως είδαμε μπορεί να είναι παραπλανητικές. Θεωρούμε ότι ανάλογα με μέγεθος επιχείρησης θα πρέπει να μπαίνουν και τα πρόστιμα. Γιατί σκεφτείτε άλλο είναι 100 ευρώ τζίρος και άλλο εκατομμύρια ευρώ». Ωστόσο ο ίδιος εξηγεί πως το ζήτημα πάντα είναι να επιβληθούν τα πρόστιμα. «Με ενστάσεις που γίνονται τις περισσότερες φορές δεν επιβάλλονται ή τελικά είναι πιο μικρά», σχολίασε.

Εξάλλου πρόσθεσε πως «η παραπλανητική έκπτωση είναι μια πρακτική που συνηθίζουν και εταιρείες τροφίμων, βάζοντας μεγάλα γράμματα στις τιμές ενώ βάζουν πχ μικρότερες ποσότητες και δημιουργούν αναστάτωση στους καταναλωτές».

Μειωμένη η κίνηση λόγω καύσωνα

Πάντως αυτό το διάστημα η Αγορά δεν διανύει και την καλύτερη δυνατή περίοδο, αν και έχουμε εκπτώσεις. Οι αυξημένες για την εποχή θερμοκρασίες αποθαρρύνουν τους πελάτες.

Όπως εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος «παρότι ο κόσμος είναι εδώ, και αυτό φαίνεται και από τις θέσεις πάρκινγκ που αδειάζουν μόνο το Σαββατοκύριακο, δεν έρχονται για αγορές στα καταστήματα. Τους είναι δύσκολο να μετακινούνται με τον καύσωνα. Βλέπουμε μόνο λίγη κίνηση από τουρίστες που έρχονται κυρίως από τα Βαλκάνια. Ευελπιστούμε το επόμενο διάστημα η κατάσταση να βελτιωθεί».

Και ο πρόεδρος του ΕΣΘ μεταφέρει μια ανάλογη εικόνα: «Δυστυχώς η κίνηση στην Αγορά δεν είναι αυτή που θα θέλαμε. Όμως δεν μπορείς να τα βάλεις με το Θεό και τον καύσωνα…».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ