Η Ν.Δ. και το ΠαΣοΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν, επίσης, ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων.
Ωστόσο, από την πλευρά του ΠαΣοΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».
Στον αντίποδα, ο ΣυΡιζΑ δηλώνει ότι «θέλει ειλικρινά» να γίνουν τα έργα, αλλά όχι με τέτοιες επιβαρυντικές για τα συμφέροντα του δημοσίου συμβάσεις, καθώς τα έργα θα ήταν δυνατό να ξεκινήσουν και πάλι με πολύ λιγότερα χρήματα.
Η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει και θέμα για τα διόδια, προειδοποιώντας ότι οι πολίτες θα πληρώνουν βασιλικά, για τις διελεύσεις τους.
Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝ.ΕΛΛ., η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔημΑρ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.
Στην κοινοβουλευτική επιτροπή όπου συζητήθηκε χθες το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος ζήτησε σύντμηση του χρόνου συζήτησης του νομοσχεδίου, προκειμένου αυτό να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου, καθώς η ψήφιση αποτελεί την προϋπόθεση για την εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων.
Εντωμεταξύ, τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επανεκκίνηση της κατασκευής τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, εξέφρασε ο επίτροπος Οικονομίας, κ. Όλι Ρεν, λίγο μετά τη συνάντηση που είχε στην Επιτροπή, στις Βρυξέλλες, με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.