Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από τα ράφια σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές

Πάνω από εννέα στους δέκα αγοράζουν τακτικά private label

Αξίζουν τα χρήματά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δήλωσε φέτος το 83% των ερωτηθέντων στην έρευνα της Focus Bari στην Ελλάδα, έναντι 64% το 2010. Εν μέσω μεγάλης αύξησης στην απήχηση του private label λόγω ακρίβειας και μετά τη δεκαετία της κρίσης, η έρευνα διαπιστώνει αφενός αυξάνεται η μερίδα των Ελλήνων που ψωνίζει τέτοιου είδους προϊόντα σε συστηματική βάση, αφετέρου ότι βελτιώνεται η άποψή τους απέναντι σε αυτή την κατηγορία προϊόντων.

Ειδικότερα, το 60% των ερωτηθέντων βλέπει πλέον βελτίωση σε ό,τι αφορά την ποιότητα και την αισθητική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, έναντι του 35% το 2010. Βέβαια, σημειώνεται πως αυξήθηκε σημαντικά και το ποσοστό όσων βλέπουν επιδείνωση, στο 27% έναντι 6% το 2010. Το υπολειπόμενο ποσοστό θεωρεί ότι δεν έχει υπάρξει διαφορά ή δεν έχει άποψη.

Επίσης, σε σύγκριση με το 2010, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών, το 74%, παρατηρεί πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Συνολικά, το 69% θεωρεί ότι σε περιορισμένα είδη private label υπάρχει εξίσου καλή ποιότητα με τις επώνυμες μάρκες. Το ποσοστό αυτό ανερχόταν μόλις στο 50% στο 2010 και στο 62% το 2000. Βέβαια, σημειώνεται ότι παρά την βελτιωμένη αυτή εικόνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειονότητα των καταναλωτών (65%) δηλώνει πως είναι «αρκετά» ή «πολύ» πιθανό να επέλεγε την επώνυμη μάρκα εάν η τιμή ήταν αντίστοιχα χαμηλή.

Πάνω από εννέα στους δέκα αγοράζουν τακτικά private label

Το 2000, ένας στους δύο καταναλωτές αγόραζε τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται σημαντικά, στο 77%, το 2010, ενώ το 2023 είναι σχεδόν καθολικό με 93% των καταναλωτών. Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της Focus Bari αυξήθηκε και ο μέσος αριθμός των διαφορετικών προϊόντων που αγοράζουν οι Έλληνες: το 2023 οι καταναλωτές αγοράζουν τακτικά κατά μέσον όρο 10,9 είδη private label, έναντι 9,9 το 2010 και 5,9 το 2000.

Αξίζει να σημειωθεί πως μεγαλύτερη προτίμηση δινόταν ανέκαθεν στα χαρτικά private label. Φέτος, μια σημαντική μερίδα καταναλωτών αγοράζει ρύζι/ζυμαρικά/αλεύρι, κατεψυγμένα προϊόντα, αλουμινόχαρτο και διαφανή μεμβράνη, καθώς και μπισκότα, φρυγανιές και δημητριακά. 

Αναλυτικά:

Value for money τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – Τι πιστεύουν οι Έλληνες -1

Value for money τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – Τι πιστεύουν οι Έλληνες -2
Ειδικότερα, τα πιο δημοφιλή είδη ιδιωτικής ετικέτας είναι πλέον το χαρτί κουζίνας, το χαρτί υγείας, οι χαρτοπετσέτες, τα ζυμαρικά, το ρύζι, το αλουμινόχαρτο και οι σακούλες απορριμμάτων. 

Πηγή: moneyreview.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πόλεμος στην Ουκρανία: Έκκληση Ζελένσκι για επείγουσες παραδόσεις όπλων
«Η τρομοκρατία πρέπει πάντα να ηττάται και όποιος μας βοηθάει να σταθούμε απέναντι στη ρωσική τρομοκρατία είναι ένας αληθινός υποστηρικτής της ζωής»,...
Πόλεμος στην Ουκρανία: Έκκληση Ζελένσκι για επείγουσες παραδόσεις όπλων
ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση να δώσει άμεσα εξηγήσεις
«Οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης είναι δεδομένες, όσα πορίσματα κι αν εκδώσει για να καλύψει την υπόθεση»
ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση να δώσει άμεσα εξηγήσεις