Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης: Αποζημίωση 85 εκατ. ευρώ για το έργο – «φάντασμα»

Το έργο που «βούλιαξε» στα νερά του Θερμαϊκού προτού καν ξεκινήσει κόστισε «χρυσάφι» στον Έλληνα φορολογούμενο

Αποζημίωση 85 εκατομμύριων ευρώ για το έργο που βούλιαξε στα νερά του Θερμαϊκού προτού καν ξεκινήσει, για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, που συμβασιοποιήθηκε μεν αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε μετά από σωρεία προσφυγών αλλά και έλλειψη χρηματοδότησης.

Όπως γράφει το metaforespress: «Ποσό 67,88 εκατ. αφορά το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων, λόγω καταγγελίας και καθυστέρησης και 17,11 εκατ. το σύνολο των τόκων του ανωτέρου ποσού. Υπενθυμίζεται ότι η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης σχεδιαζόταν, πριν από αρκετά χρόνια, να αποτελέσει έναν αυτοκινητόδρομο κατά μήκος της παραλίας της πόλης, μέρος του οποίου θα ήταν υποθαλάσσιο. Θα ένωνε τη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης με τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η κατασκευή θα γινόταν με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιωτική κοινοπραξία, την Θερμαϊκή Οδό, η οποία είχε επιλεγεί κατόπιν διαγωνισμού. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2006. Ακολούθησε η κύρωσή της στη Βουλή. Οι εργασίες του έργου προβλεπόταν να ξεκινήσουν τον Απρίλιο 2007 και υπολογίστηκε ότι θα διαρκούσαν τέσσερα χρόνια, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 472 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, στη συνέχεια, έπειτα από αρκετές προσφυγές και προβλημάτων στη χρηματοδότηση, το έργο ακυρώθηκε και ξεκίνησε ο πολυετής δικαστικός «πόλεμος» μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας με το ελληνικό δημόσιο. Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» αποτελεί κοινοπραξία των: Ελληνική Τεχνοδομική, Άκτωρ, Boskalis International και ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ στη Θεσσαλονίκη: Δίπλωσε νταλίκα στον Περιφερειακό – Μπαράζ τροχαίων
Έχει μείνει ανοιχτή μόνο μια λωρίδα και έχει σχηματιστεί μεγάλο μποτιλιάρισμα – Σε ποιο σημείο έγινε το ατύχημα
ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ στη Θεσσαλονίκη: Δίπλωσε νταλίκα στον Περιφερειακό – Μπαράζ τροχαίων