Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αυξήθηκαν 9,2% οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο εννεάμηνο του 2023

Τι δείχνουν τα στοιχεία σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο

Θετικά σε αξία κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023). Με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.

Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%, σύμφωνα με την NielsenIQ. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα & ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το εννεάμηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη αγορά.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Μεγάλο γεγονός στην πλατεία Αριστοτέλους – Η συνάντηση 5 Επιταφίων
Το πρόγραμμα της αποψινής συνάντησης των Επιταφίων στην «καρδιά» της πόλης και οι πρωτοβουλίες του δήμου Θεσσαλονίκης για ενίσχυση του θρησκευτικού...
Θεσσαλονίκη: Μεγάλο γεγονός στην πλατεία Αριστοτέλους – Η συνάντηση 5 Επιταφίων
elaiolado
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
Καύσωνες, υψηλά επιτόκια και πληθωρισμός συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που ωθεί στα ύψη τις τιμές
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο