Προς συμβιβασμό οδηγούνται παραχωρησιούχοι και η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ όσον αφορά τις αυξήσεις διοδίων καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση της περασμένης Παρασκευής δημιούργησε «κοινό τόπο» για μονοψήφια αύξηση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%. Και πάλι με τον μαθηματικό τύπο για το 2024, οι αυξήσεις (με πληθωρισμό του 2023) κυμαίνονταν στο 1,8%, γεγονός που σημαίνει πως η αθροιστική αύξηση θα ανερχόταν σε 14%.
Παρά το συμβατικό δικαίωμά τους οι παραχωρησιούχοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην ανακοίνωση αυξήσεων ύψους 6%-8% τον Δεκέμβριο, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2024, ενώ κατά πληροφορίες το ποσοστό αύξησης που «κουρεύεται» ενδέχεται να επιμεριστεί σταδιακά στη διετία 2025-2026.
Μένει επίσης να διευκρινιστεί αν οι παραχωρησιούχοι αποσύρουν την απαίτηση που έχει σχηματιστεί για διαφυγόντα κέρδη από τη μη αύξηση διοδίων, η οποία με βάση τις διελεύσεις ανέρχεται αθροιστικά πέριξ των 45 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες:
- Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός),
- Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός),
- Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός),
- Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65),
- Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65),
- Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου),
- Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός),
- Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
Πηγή: euro2day
- Θερμό επεισόδιο στο Λονδίνο: Ο Ρίσι Σουνάκ ακύρωσε τη συνάντηση με Μητσοτάκη
- Σάκης Αρναούτογλου: Έρχονται νέα χιόνια στη Θεσσαλονίκη - Ποτέ και πού θα πέσουν
- Θεσσαλονίκη: «Βουλιάζει» από τουρίστες με πληρότητες πάνω από 90% τα Χριστούγεννα