Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χαμόγελα στον κλάδο του κοσμήματος – Σε ανοδική πορεία πωλήσεις και τζίρος

Οι εκπρόσωποι του κλάδου είναι αισιόδοξοι ότι το κόσμημα θα έχει την τιμητική του και την τρέχουσα εορταστική περίοδο - Ποια κοσμήματα είναι πρώτα στις προτιμήσεις του κόσμου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Με χαμόγελα κλείνει το 2023 για τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας, ενώ και το 2024 προοιωνίζεται ως μια άκρως θετική χρονιά, αρκεί φυσικά να μην υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες. Οι εκπρόσωποι του κλάδου είναι αισιόδοξοι ότι το κόσμημα θα έχει την τιμητική του και την τρέχουσα εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ πάγιο αίτημά τους παραμένει η κατάργηση του φόρου πολυτελείας.

«Ο Έλληνας διατηρεί την επιθυμία και το ενδιαφέρον του για αγορά κοσμήματος», παρά τη συρρίκνωση του εισοδήματος και τις όποιες οικονομικές δυσκολίες, όπως τόνισε μιλώντας στη διάρκεια δημοσιογραφικού γεύματος ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), Πέτρος Καλπακίδης. Σημειώνεται ότι τα τελευταία δυο χρόνια περίπου έχει ανέβει πάρα πολύ η τιμή του χρυσού εξαιτίας των γεωπολιτικών αναταραχών και της ενεργειακής κρίσης.

Αύξηση τζίρων το 2023

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2023 φαίνεται να κλείνει με αύξηση πωλήσεων κατά 10% έναντι του 2022, που επίσης ήταν μια θετική χρονιά για την ελληνική αργυροχρυσοχοΐα, ενώ οι τζίροι των καταστημάτων του κλάδου καταγράφουν μεσοσταθμικά άνοδο που μεταφράζεται σε 15%. Τα ποσοστά αυτά αντικατοπτρίζονται και στην αγορά του ρολογιού, που αποτελεί ένα από τα πλέον δυναμικά κομμάτια της αγοραστικής πίτας του κλάδου.

Τα εν λόγω ποσοστά είναι αντίστοιχα πανελλαδικά, την ώρα που, όπως εξήγησε ο κ. Καλπακίδης, η αγοραστική κίνηση σε καταστήματα μελών της ΠΟΒΑΚΩ, σε μεγάλους, αλλά και μικρότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης και κατά συνέπεια και των πωλήσεων του κλάδου.

Τι αγοράζουν οι καταναλωτές

Πάντως στη Θεσσαλονίκη την όποια κινητικότητα από πλευράς τουριστών τη δημιουργούν οι Βαλκάνιοι, με τους Ρουμάνους να βρίσκονται στην κορυφή της πελατειακής πυραμίδας καθώς φαίνεται να εκτιμούν ιδιαίτερα τα χρυσά αντικείμενα.

Αναφορικά με τις επιλογές των καταναλωτών αυτές παραμένουν σταθερές, με τις βέρες, τα δαχτυλίδια και δη τα μονόπετρα, τα βαφτιστικά αντικείμενα (σταυρουδάκια κλπ) αλλά και τα προσκυνηματικού χαρακτήρα αντικείμενα (εικόνες) να κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως σημαντική ζήτηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, τάση που επανεμφανίστηκε μετά από αποχή ετών, για τα δαχτυλίδια που κοσμούνται από πολύτιμους λίθους.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Καλπακίδης τόνισε ότι δεν παρατηρήθηκε ιδιαίτερα το φαινόμενο των λουκέτων σε κοσμηματοπωλεία αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξε συρρίκνωση επιχειρήσεων με κλείσιμο υποκαταστημάτων.

povakw.jpg

Από αριστερά: Ο κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και του ΣΚΩΘ, η κ. Ελένη Τεζαψίδου, αναπλ. γ.γ. της ΠΟΒΑΚΩ και ο κ. Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, γ.γ. της ΠΟΒΑΚΩ

Ένα ντοκιμαντέρ για το ελληνικό κόσμημα

Στο μεταξύ, εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους, που στοχεύει στην προβολή και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας  του ελληνικού κοσμήματος ανά τον κόσμο.

«Το ντοκιμαντέρ, διάρκειας 8 λεπτών, αποτελεί, αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συγκεκριμένα της ΠΟΒΑΚΩ, η οποία θα ανέμενε την αντίστοιχη ευαισθησία και  από την πολιτεία προκειμένου να προβάλει το ελληνικό κόσμημα, το οποίο διαθέτει ιστορία 6.000 ετών και αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας», σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ.  

Επιστημονική συνεργάτιδα για το ντοκιμαντέρ είναι η γνωστή λαογράφος Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, η οποία έχει διατελέσει επί σειρά ετών διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, σκηνοθέτιδα η Ειρήνη Στείρου, ενώ από πλευράς ΠΟΒΑΚΩ υπεύθυνος παραγωγής είναι ο γενικός γραμματέας και τομεάρχης πολιτισμού της ΠΟΒΑΚΩ, Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, συνεπικουρούμενος από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας, Βασίλη Γιαμπουρά και Γιάννη Συρμακέση.

Το ντοκιμαντέρ θα αποτελεί ένα μείγμα ιστορίας αλλά και μυθοπλασίας με τη συμμετοχή και ηθοποιών αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητα του κοσμήματος από την αρχαιότητα ακόμη  αλλά και το παρόν και το μέλλον του σύγχρονου ελληνικού κοσμήματος.

Τέλος, αναφορικά με τη διαχρονική συλλογική ευθύνη και ευαισθησία που επιδεικνύει η ΠΟΒΑΚΩ το 2023 προχώρησε σε χρηματική στήριξη προς τους πλημμυροπαθείς από το καταστροφικό πέρασμα της θεομηνίας Daniel, ενώ συνέχισε και την τρέχουσα χρονιά την ενίσχυση, μέσω δωρεών, προς σχολές αργυροχρυσοχοΐας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο 100% η πληρότητα των πλοίων – 24.000 επιβάτες φεύγουν από Πειραιά
Δημοφιλέστεροι προορισμοί σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι οι Κυκλάδες, τα νησιά του Αργοσαρωνικού και προορισμοί στο βόρειο Αιγαίο
Στο 100% η πληρότητα των πλοίων – 24.000 επιβάτες φεύγουν από Πειραιά