Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Γεμάτα φεύγουν τα ΚΤΕΛ ενόψει Χριστουγέννων

Κορυφώθηκε την Παρασκευή η έξοδος των εκδρομέων σε κοντινούς προορισμούς

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Όπου φύγει φύγει για χιλιάδες εκδρομείς που επέλεξαν να μετακινηθούν με ΚΤΕΛ για να ταξιδέψουν είτε στις ιδιαίτερες πατρίδες τους ή σε κοντινούς προορισμούς ενόψει των γιορτών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Σταθμού Μακεδονία κ. Γιάννης Λάμπρου «την Παρασκευή σημειώθηκε η μεγαλύτερη κίνηση. Πολύς κόσμος έχει φύγει ήδη τις μέρες που προηγήθηκαν. Εμείς είμαστε σε ετοιμότητα ώστε να μην μείνει ούτε ένας επιβάτης που να μην καταφέρει να πάει στον προορισμό του. Απλώς συμβουλεύουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο να προνοήσει ώστε να κλείσει νωρίτερα εισιτήρια για να εξασφαλίσει τη θέση του». Ο ίδιος εξήγησε πως υπάρχει και η εμπειρία από προηγούμενα τριήμερα και μπορούν να γίνουν και έκτακτα δρομολόγια εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον. «Οι επιβάτες δεν θα πρέπει να ανησυχούν και θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα μετακινηθούν με ασφάλεια», υπογράμμισε.

«Δεν είναι μεγάλη η αύξηση του 9% στα εισιτήρια»

Κληθείς να σχολιάσει την επερχόμενη αύξηση στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ είπε πως «δεν πρόκειται για μεγάλο ποσό». Και συμπλήρωσε πως δεν υπήρξε καμία αύξηση από το 2010, ενώ τότε η τιμή του πετρελαίου ήταν στο 1 ευρώ και πλέον έχει πάει στο 1,80 και 1.90, παρασέρνοντας το κόστος λειτουργείας. Ωστόσο είπε πως επειδή πρόκειται για δημόσια συγκοινωνία η πολιτεία είναι αυτή που καθορίζει το κόμιστρο.

Αξίζει εδώ να υπενθυμίσουμε ότι η αύξηση της τάξης του 9% στην τιμή του εισιτηρίου τίθεται άμεσα σε ισχύ στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανά την επικράτεια.

Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου η αναπροσαρμογή του κομίστρου κρίθηκε απολύτως αναγκαία, καθώς το λειτουργικό κόστος έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Συγκεκριμένα, μετά από διαπραγματεύσεις, η διοίκηση της ΠΟΑΣ κατέληξε σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 0,10 λεπτά, δηλαδή 9% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β΄7141/20/12/2023 που δημοσιεύτηκε, μετά την τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας».

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ:

"Ήπια αύξηση κομίστρου" - Αθήνα 21-12-2023

Έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια με τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» (Β’ 2498) επέρχεται μία ήπια αύξηση στην τιμή του κομίστρου.

Οι διοικήσεις της ΠΟΑΣ και της ΠΟΑΥΣ κατέληξαν σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 9% στην τιμή των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β 7141/20-12-2023, που δημοσιεύτηκε.

Η τελευταία αύξηση έγινε το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια τότε που το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα.

Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό.

Πλέον, με το μεταφορικό έργο να βαίνει μειούμενο, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευθεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος των επιβατών, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά.

Πρόκειται για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει οριστικά τα συσσωρευμένα προβλήματα, ωστόσο ανακουφίζει μακροπρόθεσμα τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας. Οι συζητήσεις με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης.

Παραθέσαμε αναλυτικά παραδείγματα με το πλάνο κάλυψης του κόστους λειτουργίας μας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, διόδια, ασφάλιστρα, μισθολογικά οφέλη, εισφορές κτλ) από το 2010 οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή πολιτική μας η αύξηση μέχρι σήμερα, στο οποίο αποτυπώνονταν -βάσει υπολογισμών- ότι η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%.

Παρόλα αυτά καταλήξαμε και συμφωνήσαμε για μία ήπια αύξηση 9%, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την καθημερινότητά του πολίτη. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, να διασφαλίζουμε ότι οι μετακινήσεις εκτελούνται σε υψηλά standards, ώστε το λεωφορείο να παραμείνει το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσο».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ