Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μεγάλη επένδυση 15 εκατ. ευρώ της ΜΕΒΓΑΛ με το βλέμμα στις εξαγωγές

Mevgal

Τι θα περιλαμβάνει το επενδυτικό της πρόγραμμα

Απρόσκοπτα συνεχίζει να υλοποιεί επενδύσεις η ΜΕΒΓΑΛ, χαράσσοντας με προσεκτικά βήματα τη στρατηγική της επόμενης ημέρας και διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στους κλάδους όπου δραστηριοποιείται.

Για την επόμενη διετία η κορυφαία γαλακτοβιομηχανία έχει εξαγγείλει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 15 εκατ. ευρώ. Όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος – Χατζάκος, συμμετέχοντας στις εργασίες του 12ου Συνεδρίου Αγροτεχνολογίας που διοργανώθηκε πρόσφατα με τη σφραγίδα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, το εν λόγω πλάνο περιλαμβάνει επενδύσεις σε νέες μηχανές συσκευασίας τόσο για το γάλα, όσο και τα λευκά τυριά, επέκταση των ψυκτικών χώρων προκειμένου να καλυφθούν οι όγκοι, καθώς και επενδύσεις για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται επένδυση της τάξης των 20 εκατ. ευρώ σε νέα γραμμή παραγωγής λευκών τυριών – μια επένδυση που, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, «θα μας καταστήσει ένα από τα πιο σύγχρονα τυροκομεία στα Βαλκάνια».

Μοχλός ανάπτυξης η καινοτομία

Σύμφωνα δε με τον κ. Παπαδόπουλο – Χατζάκο, η καινοτομία αποτελεί όχι μόνο βασική επιδίωξη, αλλά και μοχλό ανάπτυξης για τη ΜΕΒΓΑΛ. Με όχημα λοιπόν την καινοτομία και απώτερο στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων που παράγει, η εταιρεία επικεντρώνεται στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της, προωθώντας λύσεις αυτοματισμού σε όλο το φάσμα της παραγωγής και της αποθήκευσης.

«Έχουμε εισάγει ρομποτικά συστήματα παλετοποίησης στο σύνολο σχεδόν των γραμμών παραγωγής μας, ενώ ο έλεγχος πραγματοποιείται από σύγχρονα control rooms. Τις πιο σύγχρονες μεθόδους έχουμε αναπτύξει και στον κλάδο των logistics, δεδομένου ότι η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας από τον παραγωγό έως το ράφι είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των γαλακτοκομικών προϊόντων», εξήγησε ο ίδιος.

Στρατηγική επιλογή η εξωστρέφεια

Στο πλαίσιο άλλωστε υλοποίησης του στρατηγικού της πλάνου, η ΜΕΒΓΑΛ εστιάζει στην περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές, καθώς και στη διείσδυση σε νέες αγορές και κανάλια διανομής.

«Εμείς ως εταιρεία μπορεί να αναζητούμε νέες προϊοντικές προτάσεις, ωστόσο η ζήτηση από το εξωτερικό αφορά στο ελληνικό γιαούρτι και τη φέτα», πρόσθεσε ο κ. Χατζάκος, υπενθυμίζοντας ότι η ΜΕΒΓΑΛ εξάγει το 70% της φέτας και το 60% των γιαουρτιών που παράγει, με ένα σημαντικό ποσοστό να αντιστοιχεί σε επώνυμα προϊόντα.

Η γαλακτοβιομηχανία έχει αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα από το 1985, εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες του κόσμου, ενώ πλέον οι εξαγωγές της αντιστοιχούν στο 40% του κύκλου εργασιών της.

«Γινόμαστε πρεσβευτές της μεσογειακής διατροφής στο εξωτερικό», έσπευσε να επισημάνει ο κ. Χατζάκος, υπενθυμίζοντας ότι η ΜΕΒΓΑΛ δραστηριοποιείται για περισσότερα από 70 χρόνια στη Μακεδονία, διατηρώντας σταθερές συνεργασίες με κτηνοτρόφους δεύτερης και τρίτης γενιάς.

Αναφερόμενος δε στις ΗΠΑ, μια αγορά – κλειδί για τα εγχώρια γαλακτοκομικά προϊόντα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ έκανε λόγο για εξαιρετικές προοπτικές για τις ελληνικές εξαγωγές. Όπως εξήγησε, μόνο το 2023 οι εξαγωγές της φέτας στην αμερικανική αγορά κατέγραψαν αύξηση κατά 34% σε αξία και κατά 12% σε όγκο, αγγίζοντας τα 53 εκατ. ευρώ. «Η πραγματική αγορά για τη φέτα στις ΗΠΑ ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ κι εμείς εξάγουμε 53 εκατ. ευρώ. Μπορείτε να αντιληφθείτε τόσο την προοπτική της αμερικανικής αγοράς όσο και την προοπτική για τη φέτα», σημείωσε. Εστιάζοντας στη μεγαλύτερη πρόκληση που γεννά η εξαγωγική δραστηριότητα στις ΗΠΑ τόνισε πως αυτή είναι η διαρκής απαίτηση για προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, καθώς και η απορρόφηση μεγάλων ποσοτήτων σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Κληθείς δε να σχολιάσει την εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος της γαλακτοκομίας σήμερα, εκτίμησε πως εάν η πορεία των πληθωριστικών πιέσεων και οι γεωπολιτικές εντάσεις που καλά κρατούν, δεν επηρεάσουν την προσφορά, τότε έρχεται μείωση των τιμών αγελαδινού και αιγοπρόβειου γάλακτος, καθώς υποχωρούν τόσο το κόστος των ζωοτροφών, όσο και οι τιμές της ενέργειας. «Πέρυσι οι τιμές του αγελαδινού και του αιγοπρόβειου γάλακτος ξεπέρασαν τα ιστορικά υψηλά των πολλών τελευταίων ετών, λόγω της αύξησης του κόστους των ζωοτροφών και της ενέργειας», ανέφερε, αναγνωρίζοντας πως το κλίμα τείνει να αντιστραφεί.

Σύμφωνα δε με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ, το 2022 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 153 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 18% περίπου σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, το υψηλό κόστος ενέργειας και οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες επηρέασαν την κερδοφορία της.

Μια επιχειρηματική διαδρομή 74 ετών

Η ΜΕΒΓΑΛ (Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος) ιδρύθηκε το 1950 στα Κουφάλια του Νομού Θεσσαλονίκης από τον Κωνσταντίνο Χατζάκο, τον άνθρωπο που δήλωνε με πολύ πάθος πως «μέσα στις φλέβες μου, κυλά γάλα…».

Σήμερα, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΕΒΓΑΛ είναι η Μαίρη Χατζάκου, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος Χατζάκος.

Αντιπρόεδρος είναι ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Ήταν το καλοκαίρι του 2021 όταν ο δραστήριος επιχειρηματίας μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της ΜΕΒΓΑΛ, με ένα ποσοστό οριακά υψηλότερο του 21%. Ενώνοντας δυνάμεις με τη Μαίρη Χατζάκου, απέκτησαν το 43,2% της γαλακτοβιομηχανίας, όταν η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, προχώρησε σε αποεπένδυση από τη ΜΕΒΓΑΛ.

Διαθέτοντας ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον οργανωμένα ψυχόμενα δίκτυα στην Ελλάδα, μέσα από επτά υποκαταστήματα και 54 αντιπροσώπους, τα προϊόντα της ΜΕΒΓΑΛ βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 17.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά.

Πηγή: insider.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ