Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι 4 μεγάλες επενδύσεις σε logistics που αλλάζουν το τοπίο στη Θεσσαλονίκη

Σύντομα θα υπάρχει ανάδοχος για την εκπόνηση μελέτης για ίδρυση επιχειρηματικού πάρκου στη Μενεμένη – Τι γίνεται με το Γκόνου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Προς ολοκλήρωση βαίνουν οι διαδικασίες και σύντομα αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος για την εκπόνηση της μελέτης που αφορά στην ίδρυση επιχειρηματικού πάρκου με αντικείμενο τα logistics, σε έκταση 90 στρεμμάτων στην περιοχή της Μενεμένης Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του έχει κινήσει τη διαδικασία για την εκπόνηση της  σχετικής μελέτης. Η ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου θα εγκριθεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Για την ίδρυση του Επιχειρηματικού Πάρκου θα υποβληθεί στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αίτηση συνοδευόμενη από το Επιχειρηματικό Σχέδιο.

Με την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου δραστηριοτήτων εφοδιαστικής (logistics) θα καλυφθεί το έντονο ενδιαφέρον επιχειρήσεων του κλάδου για χώρους εφοδιαστικής λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι είναι σε άμεση επαφή με τον 6ο Εμπορευματικό προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Στα Επιχειρηματικά Πάρκα συγκεντρώνονται επιχειρηματικές δραστηριότητες σε συγκεκριμένες περιοχές με οργανωμένες υποδομές, για τη δημιουργία οικοσυστημάτων επιχειρήσεων που θα τονώσουν την ανάπτυξη και την οικονομία της περιοχής.

Η μελέτη και η έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου θα επιτρέψει τη διαμόρφωση του απαραίτητου οδικού δικτύου, θα προσδιορίσει τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, καθώς και τις απαιτούμενες τεχνικές και κοινωνικές υποδομές και εξυπηρετήσεις για την εξασφάλιση των αναγκών του εξυπηρετούμενου πληθυσμού, καθώς και τις τεχνικές υποδομές για τον περιορισμό των επιπτώσεων στο φυσικό περιβάλλον.

 

Μέσα στο έτος η προκήρυξη για εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου

Στο μεταξύ, στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να προκηρυχθεί το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου, σύμφωνα με τα όσα είπε μιλώντας σε συνέδριο στο πλαίσιο της έκθεσης Logistics & Transports EXPO που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης.

Όπως είπε, το έργο θα αφορά σε μια επένδυση άνω των 200 εκατ. ευρώ, που η ολοκλήρωσή της θα σημάνει τη δημιουργία περισσότερων από 3000 νέων θέσεων εργασίας. Πρόσθεσε ότι οι μελέτες του έργου προχωρούν και έχουν ήδη δοθεί 2 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση των αρτοποιείων. «Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς, με το έναυσμα να δόθηκε από τη Σαουδική Αραβία ζητώντας να γίνει η Ελλάδα πύλη εισόδου των εμπορευμάτων της προς την Ευρώπη. Η Αίγυπτος και η Ινδία έχουν εκδηλώσει ήδη το ενδιαφέρον τους. Θα είναι ένα τεράστιο διαμετακομιστικό κέντρο, που θα ενισχύσει τόσο τη Θεσσαλονίκη, όσο και την ευρύτερη περιοχή», τόνισε ο κ. Διαμαντίδης, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

 

Το πρότζεκτ της Dimand στο πρώην ακίνητο της ΒΑΛΚΑΝ

Να θυμίσουμε εξάλλου ότι και η Dimand έχει ανακοινώσει τη δημιουργία logistics center στο πρώην ακίνητο της ΒΑΛΚΑΝ ΕΞΠΟΡΤ, το οποίο βρίσκεται  23 χλμ. από το κέντρο και 16 χλμ. από το λιμάνι της πόλης. Πρόκειται για γηπεδικές εκτάσεις συνολικής επιφάνειας 355,6 στρεμμάτων, στο 15ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.

Όπως έχει ανακοινωθεί η εταιρεία σχεδιάζει να ανεγείρει, σε δύο φάσεις, συγκρότημα Logistics, συνολικής επιφάνειας 120.000 τ.μ. περίπου. Η πρώτη φάση αφορά στη δόμηση 55.000 τ.μ. περίπου, ενώ η δεύτερη φάση, σε δόμηση 65.000 τ.μ. περίπου. Η συνολική ακαθάριστη αξία ανάπτυξης  του έργου κατά την ολοκλήρωσή του, εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου €160 εκατ. Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 200 νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο και 150 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.

 

Η επέκταση του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ

Παράλληλα, έργο το οποίο αναμένεται να αλλάξει τελείως την εικόνα των logistics στη Βόρεια Ελλάδα, είναι και η επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με δεδομένο, όπως σημειώνουν και  εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων ότι  ο κύριος όγκου του εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης.

Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι το σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπεύθυνος Πωλήσεων και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Αγαίτσης, τόνισε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι με την έναρξη των εργασιών του Project θα δημιουργηθούν 3.900 θέσεις εργασίας και γύρω στα 230 εκατ. ευρώ έσοδα για το σύστημα των logistics. «Όσοι ασχολούνται με τις μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα και στα Βαλκάνια, πρέπει να κατανοήσουνε τη σημασία του έργου το οποίο θα αλλάξει τελείως την εικόνα των logistics στη Βόρεια Ελλάδα, δίνοντας στη Θεσσαλονίκη τον ρόλο που της αξίζει», τόνισε, σε συνέδριο στο πλαίσιο της έκθεσης Logistics & Transports EXPO.

Αναφορικά με τα οφέλη της υλοποίησης του έργου, ο ίδιος μίλησε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ για αύξηση της χωρητικότητας από τους 600.000 σημερινούς κύβους στους 1.800.000, ενώ όπως πρόσθεσε «το κύριο πλεονέκτημα που θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή, αφορά στο βύθισμα νερού, καθώς από τα 12 μέτρα μεταβαίνουμε στα 17,7 μέτρα με αποτέλεσμα η Θεσσαλονίκη να υποδέχεται πλέον πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, που αντιστοιχούν σε 24.000 κύβους. «Θα είμαστε το δεύτερο λιμάνι με τέτοιο βύθισμα στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα στα Βαλκάνια», είπε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου παράγοντες της αγοράς ακινήτων εκτιμούν ότι στο χώρο των Logistcs θα υπάρξει έντονη ανάπτυξη καθώς δεν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.

Επισημαίνουν ότι  έχουν ήδη ανακοινωθεί κάποια έργα, ενώ χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι προ κόβιντ οι τιμές ανά τ.μ. για κατάλληλους χώρους ήταν 1-2 ευρώ και σήμερα κινούνται από 4-6 ευρώ.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χάσμα μεταξύ των δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά και αυτών των αποφοίτων
Όπως επιβεβαίωσε η μελέτη με τίτλο «Mind the Gap: Γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας»
Χάσμα μεταξύ των δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά και αυτών των αποφοίτων