Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση των επιχειρήσεών του το 54% των βιοτεχνών της Θεσσαλονίκης, με τρεις στους δέκα ωστόσο να δηλώνουν δυσκολία στην αποπληρωμή των λογαριασμών και των προμηθευτών τους και το 45% να σημειώνει, ότι υποστηρικτικά για τις επιχειρήσεις, θα λειτουργούσε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το δίμηνο οικονομικό βαρόμετρο που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, σε δείγμα 370 επιχειρήσεων - μελών του ΒΕΘ.
Οι προκλήσεις και οι δυσκολίες των Βιοτεχνών της Θεσσαλονίκης
Σε ερώτηση «ποιες είναι οι βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρηση σας;», το 25,2% απάντησε η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών, το 15,2% η κάλυψη των μηνιαίων υποχρεώσεων, το 14,7% η εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό και όσων απάντησαν πως η έλλειψη ρευστότητας δυσκολεύει τις επιχειρήσεις τους, όπως γνωστοποιεί με σημερινή του ανακοίνωση το ΒΕΘ. Το 14,9% των συμμετεχόντων στην έρευνα, κατέδειξε το μεταβαλλόμενο φορολογικό πλαίσιο ως αγκάθι για την επιχειρηματικότητα, το 8,7% τον έντονο ανταγωνισμό, ενώ το 6,6% έδειξε ως βασική πρόκληση, την πρόσβαση στη χρηματοδότηση.
Πάντως, η εξόφληση των λογαριασμών, παραμένει νούμερο ένα πρόβλημα για τους Βιοτέχνες της Θεσσαλονίκης, με το 30,9% να δηλώνει πως δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει, ενώ το 24,9% εξοφλεί τους προμηθευτές του αλλά με δυσκολία. Το 15,4% δυσκολεύεται στην καταβολή των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές, το 15% στην κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, ενώ το 13,8% στην καταβολή των μισθών.
Για το 45% υποστηρικτικά προς τις επιχειρήσεις θα λειτουργούσε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, για το 22,3% η βελτίωση της παραγωγικότητας, για το 11,1% η υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, για το 10,8% ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων εκτιμούν πως ενέργειες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας (εξαγωγές, συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ) θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Η χρήση του διαδικτύου για την προώθηση των επιχειρήσεων τους (καταχωρήσεις σε ιστοσελίδες, χορηγούμενες διαφημίσεις στο Facebook) συμβάλει στη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή σύμφωνα με το 48,4% των ερωτηθέντων. Το 19,2% απάντησε πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνδράμει η αναβάθμιση της εταιρικής ιστοσελίδας, το 17,8% η δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας, ενώ το 14,6% η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ενισχυμένος ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας
Ενισχυμένος στο 3,5% καταγράφεται στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας, έναντι του 2% στο αντίστοιχο περσινό διάστημα και όταν στο αμέσως προηγούμενο δίμηνο, διαμορφωνόταν στο 1,9%.
Σε ερώτηση για το πώς κρίνουν την κατάσταση των επιχειρήσεών τους, το 54% των βιοτεχνών τη χαρακτηρίζει ικανοποιητική, το 34% τη χαρακτηρίζει ως «καλή», ενώ το 12% ως «κακή». Για το επόμενο εξάμηνο, το 51% αναμένει στασιμότητα, βελτίωση το 33% και χειροτέρευση το 16%. Σχετικά με τον τζίρο των βιοτεχνικών επιχειρήσεων στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου, το 52% απαντά πως παρέμεινε ο ίδιος, το 34% πως μειώθηκε, ενώ το 14% δηλώνει πώς κατέγραψε αύξηση.
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, το 73% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι προτίθεται να το διατηρήσει αμετάβλητο, προσλήψεις σκέφτεται να κάνει το 20%, ενώ σε απολύσεις προσανατολίζεται το 7%.
- Θεσσαλονίκη: Εγκλωβισμένοι οδηγοί, ουρές ΙΧ στον Περιφερειακό – «Έμεινε» φορτηγό
- Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Πόσο κοστίζει το ταξίδι με ΙΧ, διόδια και βενζίνες (ΠΙΝΑΚΑΣ)
- Πέθανε ξαφνικά 44χρονη γυναίκα ενώ έκανε βόλτα - Κατέρρευσε μπροστά στο γιο της
- Στο 10,2% μειώθηκε η ανεργία τον Μάρτιο – Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ