Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προ των πυλών το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ τα πρώτα εκδοτικά μηχανήματα έχουν παραληφθεί και θα εγκατασταθούν από το καλοκαίρι...

Σε φάση εκκίνησης μπαίνει σταδιακά η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Ήδη ο ΟΑΣΘ, διερευνά να προμηθευτεί 100 εκδοτικά μηχανήματα (τα πρώτα 40 έχουν παραληφθεί και θα εγκατασταθούν από το καλοκαίρι και ήδη γίνεται η επιλογή των γραμμών), που θα τοποθετηθούν σε αστικά λεωφορεία.

Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, ο οποίος ενημέρωσε χθες, ενώπιον των μελών του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, τον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη για μια σειρά από θέματα αρμοδιότητας του Συμβουλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΣΘ, ο κ. Παλαιστής ενημέρωσε τον κ. Καλαφάτη για τα τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί το ΣΑΣΘ για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ζήτησε τη στήριξή του ώστε να μετεξελιχθεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων.

Η ενημέρωση περιλάμβανε το πρώτο στην Ελλάδα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, χάρη στην επιστημονική δουλειά που έγινε από το ΣΑΣΘ. Ο κ. Παλαιστής υπογράμμισε ότι η σχετική μελέτη, όπως και το σχέδιο για τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, είναι στα χέρια του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι έμφαση και βασική προτεραιότητα του ΣΑΣΘ είναι η ολοκλήρωση του μετρό, η έναρξη υλοποίησης του τραμ και η αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ. Σε ό,τι αφορά τη μελέτη για τη χωροθέτηση και τις προδιαγραφές των στάσεων και στεγάστρων, ο κ. Παλαιστής είπε ότι ολοκληρώθηκε και στο επόμενο διάστημα, μετά και τη σχετική έγκριση του υπουργείου (με βάση τη μελέτη του ΣΑΣΘ θα γίνει το πρώτο νομοσχέδιο με συγκεκριμένες προδιαγραφές για τις στάσεις και τα στέγαστρα των αστικών συγκοινωνιών), θα μπορεί να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και εξυπηρέτησης των επιβατών της αστικής συγκοινωνίας σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ.

Για τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι διαπιστώνεται μεγάλη παραβατικότητα, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων αστυνόμευσης, ενώ σημείωσε πως προεκλογικά όλοι θυμήθηκαν τη διαδημοτική συγκοινωνία... Το ΣΑΣΘ είναι πάντα δίπλα στους Δήμους για δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Τέλος, με μελέτη του ΣΑΣΘ εντάχθηκε το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στους χάρτες της Google.

Ο κ. Καλαφάτης έβαλε, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, σε προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων και τη μελέτη για τις στάσεις και τα στέγαστρα.

Ο υποψήφιος δήμαρχος έθεσε ορισμένα ζητήματα όπως τη συνεργασία της δημοτικής αρχής με την ΕΛΑΣ, το θέμα κόστους και χρηματοδότησης των προτάσεων.

Ο κ. Καλαφάτης σημείωσε πως χρειάζεται ενίσχυση του ΣΑΣΘ με περισσότερους επιστήμονες και πρόσθεσε ότι “ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να βοηθήσει στην εξεύρεση ευρωπαϊκών πόρων και προγραμμάτων”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ