Η Toyota στέφθηκε η πιο πολύτιμη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο στην έκθεση Brand Finance 2025, με αποτίμηση 64,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μια αύξηση 23% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενή η Mercedes-Benz εξασφάλισε τη δεύτερη θέση με 53 δισεκατομμύρια δολάρια, παρά την πτώση κατά 11% και η Hyundai κατέλαβε την τρίτη θέση.
Έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως η Tesla έπεσε στην τέταρτη θέση με αποτίμηση 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας μείωση 26% από την αξία της το 2024 στα 58,3 δισεκατομμύρια δολάρια και σημαντική πτώση από την αποτίμησή της στα 66,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Η πτώση της Tesla αποδίδεται στη γερασμένη γκάμα οχημάτων της και στις πολωτικές ενέργειες του CEO Ίλον Μασκ. Αυτοί οι παράγοντες έχουν επηρεάσει την αντίληψη της μάρκας Tesla, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου η «κατάταξη εκτίμησης» της έπεσε από 21% σε 16%. Αντίθετα, η μάρκα τα πήγε καλύτερα στις ΗΠΑ.
Η μελέτη αξιολογεί την αξία της μάρκας πέρα από τις πωλήσεις και την απόδοση των μετοχών, ενσωματώνοντας σχόλια από παγκόσμιες έρευνες. Ενώ η Tesla υποχώρησε στην 36η θέση στη συνολική κατάταξη των εμπορικών σημάτων (από την 18η θέση το 2024), η Toyota και η Mercedes κατέλαβαν την 18η και 23η θέση αντίστοιχα.
Παρά τις προκλήσεις της Tesla, η επικείμενη κυκλοφορία ενός ανανεωμένου Model Y θα μπορούσε ενδεχομένως να ενισχύσει τη μελλοντική της κατάταξη. Εν τω μεταξύ, η μελέτη υπογραμμίζει την αυξανόμενη δύναμη ανταγωνιστών όπως η Mercedes, η BYD και η Hyundai στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε ότι αφορά συνολικά τα brands εκτός των αυτοκινήτων, η Apple παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, με αξία 574,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ακολουθεί η Microsoft (461,1 δισ. δολάρια), η Google (413 δισ.), η Amazon (356 δισ.), η Walmart (137,2 δισ.), η Samsung (110,6 δισ.), το TikTok (105,9 δισ.), η Facebook (91,5 δισ.), η Nvidia (87,9 δισ.) και η State Grid Corporation of China (85,6 δισ.).
Δείτε αναλυτικά τον πίνακα.
