Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τουρισμός: Θετικά τα μηνύματα των διεθνών αφίξεων

Αύξηση 20,4% στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας στο α’ πεντάμηνο. Στο 15,2% η αύξηση για το “Μακεδονία” ...

Εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 20,4% σημειώθηκε στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2014, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, αύξηση που μεταφράζεται σε 500.000 επιπλέον αφίξεις εξωτερικού.

Τα στοιχεία αυτά, κατά τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενισχύουν την εκτίμηση της επίτευξης του στόχου για 19 εκατ. διεθνείς αφίξεις το 2014. Σημαντική αύξηση 15,2% σημειώθηκε στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”.

Το αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Ειδικότερα, τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΣΕΤΕ για το πρώτο πεντάμηνο του 2014 δείχνουν αύξηση 15,2% στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης. Συνολικά, 453.192 άτομα αφίχθησαν στη Θεσσαλονίκη μέσω του αεροδρομίου το παραπάνω διάστημα, έναντι 393,478 το α΄πεντάμηνο του 2013 (σημειώνεται ότι τα στοιχεία για το Μακεδονία αφορούν Έλληνες και αλλοδαπούς). Καλύτερος μήνας από πλευράς αφίξεων ήταν ο Απρίλιος (αύξηση 35,5% έναντι του 2013). Τον Μάιο φέτος, αφίχθησαν 145.565 άτομα, έναντι 136.021 τον Μάιο του 2013 (αύξηση 7%).

Σημαντικά αυξημένα ποσοστά αφίξεων σημειώθηκαν επίσης στο αεροδρόμιο Καλαμάτας (53,3% στο πεντάμηνο του 2014 έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2013), στην Σαντορίνη (34,2%), στα Χανιά (26,6%), στη Σάμο (25,7% και στη Ζάκυνθο (18%).

Από τον ΣΕΤΕ σημειώνεται ως ιδιαίτερα σημαντικό, παράλληλα, και το γεγονός ότι, εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά την θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014.

Ο ΣΕΤΕ για την Αθήνα

Ο ΣΕΤΕ επισημαίνει τη συνεχιζόμενη αύξηση των αφίξεων της Αθήνας, όπου σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία παρατηρείται για τον μήνα Μάιο αύξηση 30,4% και για το πεντάμηνο 34,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση του ΣΕΤΕ για 750.000 επιπλέον αφίξεις φέτος στην πρωτεύουσα της χώρας.

“Στην ενίσχυση της θετικής εικόνας της Αθήνας, έχουν συμβάλλει οι δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ”, επισημαίνει ο ΣΕΤΕ, προσθέτοντας ότι τους τελευταίους 3 μήνες, μέσω της Marketing Greece, έχει υλοποιήσει ενέργειες στοχευμένης δημοσιότητας σε βασικές αγορές στόχους όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ρωσία καθώς και η ευρύτερη Ευρώπη και η Αμερική, με θετική κάλυψη της Αθήνας από υψηλής αξίας ΜΜΕ όπως Τhe New York Times, The Wall Street Journal, The Financial Times, Forbes, The Sunday Times Travel Magazine και The Independent. Είναι επίσης σημαντικό, κατά τον ΣΕΤΕ, πάντα, το γεγονός ότι η Marketing Greece έχει υλοποιήσει εκτενές πλάνο φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και bloggers, παρουσιάζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η Αθήνα σε επίπεδο MICE, κοντινών προορισμών «ήλιου & θάλασσας» και προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Υπολογίζεται ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες έχουν δημιουργήσει διαφημιστική αξία άνω των 3 εκατ. Ευρώ.

Τα αναλυτικά στοιχεία των διεθνών αφίξεων για το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος 2014, καθώς και σειρά στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό και τις ανταγωνίστριες χώρες, είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ